سخنگوی دولت از تلاش دشمن برای ایجاد ناامنی روانی در جامعه خبر داد و گفت: دشمن از این حربه روانی برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کند و تنها راهکار مقابله با آن ایجاد وحدت در کشور است.

 سخنگوی دولت: با وحدت در جامعه می‌توان حربه روانی دشمن را دفع کرد/ رسانه‌ها شرایط کشور را به درستی برای مردم تبیین کنند

قدس آنلاین؛ به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، علی ربیعی با اشاره به سال پایانی دولت اظهار داشت: باید ظلم آمریکا که به واسطه تحریم‌ها به مردم روا شده است را به مردم گفت ولی متاسفانه برخی خودزنی می‌کنند.

وی با اشاره به دشواری‌های دولت بیان کرد: امروز کشور در شرایط کرونایی و تحریم‌ها قرار دارد و این مسئله وضعیت منحصر به فردی را به‌وجود آورده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: از سوی دیگر داده‌های بین نسلی بسیار بالا است و انتظار جوان امروزی از زندگی بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به نقش جبهه رسانه‌ای دشمن برای بزرگ‌نمایی مشکلات داخلی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند با تسلط بر رسانه‌ها افکار عمومی را مدیریت کند.

ربیعی با اشاره به برخی تولیدات رسانه‌های بیگانه و همپوشانی و همراهی آنها در یک جبهه واحد گفت: امروز یک عملیات روانی سنگین افکار و باورهای مردم را هدف قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت این سال را سال پایانی نمی‌داند بلکه پایانه ورود به قرن جدید است به این معنا که باید کاری کنیم که هر دولتی از هر جریانی بر سر کار آمد بتواند فعالیت‌ها را ادامه دهند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: یک سال آینده فرصتی است تا در کنار تبیین علل برخی نارسایی‌ها، خدمات دولت به مردم ارائه شود بنابراین باید گفت‌وگوها را افزایش داد و دستاوردها به مردم گزارش شود.

وی به ضرورت حضور مسئولان در رسانه و مطبوعات اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی به مردم باید به صورت ملموس و محسوس باشد زیرا با وجود تلاش‌های صورت گرفته در حوزه زیرساختی مردم باید تاثیرات افتتاح‌ پروژه‌ها را که به همت متخصصان و دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد را مشاهده کنند و بسنده کردن به بیان افتتاحیه‌ها و مشاهده نشدن اثرات آن در جامعه تاثیر لازم را ندارد.

ربیعی با اشاره به نقش برجسته شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها افزود: اجرای سیاست‌های کلان دولت باید در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که مردم باید یک صدای واحد را از دولت بشنوند و مهمترین استراتژی اطلاع‌رسانی استان‌ها ایجاد امید در جامعه است.

بیش از هر زمانی نیازمند تفاهم و گفت‌وگو هستیم

وی بیان کرد: امروز هم اصلاح‌طلب و هم اصواگرا به دنبال چگونه بهتر زیستن مردم هستند و مباحثه داریم ولی نباید اجازه داد که برخی حواشی به بیگانگان کشیده شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: باید گفت‌وگوها را بیشتر کرد زیرا نیازمند فهم مشترک هستیم و در این رابطه بیان انتقادات با هدف اصلاح مناسب است.

وی گفت: امروز نقش میانجی‌های اجتماعی بسیار پررنگ است و احزاب یکی از همین میانجی‌ها هستند و باید با گفت‌وگو مسائل را پیگیری کنیم و با فهم مشترک به دنبال آبادانی بیشتر باشیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: امروز دولت مشکلات را از عمق وجود درک می‌کند ولی در هیچ دوره‌ای مردم مثل امروز بدترین دشمنان ما در دنیا برسر قدرت نبوده‌اند.

وی ادامه داد: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که تحریم‌های گذشته با تحریم‌های امروز بسیار متفاوت است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: این دولت، دولت زیرساختی و مقاومتی بوده است و در حوزه زیرساختی اقدامات بزرگی شده ولی حجم حمله در ساحت‌های اقتصادی، سیاسی و روانی بیش از آن چیزی است که بتوان بیان کرد.

وی بیان کرد: دشمنی کار دشمن است ولی امروز ناراحت هستیم از کسانی که می‌دانند چرا وضعیت به این نقطه رسیده است و با بی‌انصافی سخن می‌گویند.

ربیعی با اشاره به برخی نارسایی‌های کنونی تصریح کرد: به عنوان مثال بالا بودن نقدینگی به واسطه حجم پول سرگردانی است که به خاطر کاهش ارز امکان تزریق ندارد بنابراین هر از گاهی از یکجا سر در می‌آورد.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: تا سال 96 با رشد اقتصادی 4 درصدی نرخ بیکاری کمتر از 10 درصد روبه‌رو بودیم ولی در یک سال اخیر با تروریسم سخت اقتصادی روبه‌رو هستیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ایجاد تعادل، افزایش مقاومت و حل مسائل خارجی مسائلی است که در دولت دنبال می‌شود و باید با هماهنگی جریان‌های مختلف تحریم‌ها را به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: راهبردی دولت آن است که در نقشه راه اقتصادی خود در فصول مختلف به مسائل و نیازهای مردم از جمله مسائل معیشتی و رفع نیازهای اقتصادی جامعه توجه کند.

ربیعی با اشاره به موفقیت دولت در حوزه زیرساخت‌ها گفت: امروز 80 درصد جمعیت کشور از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند، هیچ نقطه‌ای در کشور نیست که برق نداشته باشند، بیش از 90 درصد روستاها دارای گاز هستند و سهم اشتغال روستایی از 5 درصد و 25 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در عین حال در برابر دشمن هستیم که به دنیا ظلم می‌کند و تمام تمرکز خود را متوجه ایران ساخته است و به بهانه فشار به دولت به مردم فشار وارد می‌کند و عده‌ای نیز در داخل دولت را مقصر جلوه می‌دهند.

سخنگوی دولت با اشاره به حجم بالای انتقادات از دولت تصریح کرد: این دولت در مقایسه با سایر دولت‌ها بیشترین حجم انتقادات را داشته که در واقع حسن آن است که توانسته چنین فضایی را برای بیان آرا و نظرات مختلف فراهم سازد.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی قوی در سال 1400 تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید که شرکت در انتخابات چه فایده دارد زیرا هر چه دموکراسی ضعیف شود فشار خارجی بیشتر می‌شود و برعکس هر چه میزان مشارکت بیشتر شود، فشار خارجی کمتر خواهد شد.

ربیعی افزود: مهم نیست که چه کسی در انتخابات آمریکا به خانه پوشالی راه پیدا می‌کند، با دموکراسی قوی می‌توان در برابر دشمن ایستاد و امیدوارم شرایط احراز کاندیداهای ریاست جمهوری به‌گونه‌ای باشد که حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

وی به حمایت دولت از بازار بورس اشاره و خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشته باشیم که دولت نمی تواند در بازار دستکاری کند ولی مطمئن هستیم، منحنی بورس به سمت حرکت به سوی تعادل حرکت می‌کند و قطعا به صورت منطقی رشد خواهد داشت‌.

سخنگوی دولت ادامه داد: بخشی از مشکلات به واسطه سودجویی برخی افرادی است که به عنوات مثال با خرید از طریق ارز ارزان قیمت و احتکار اصل کالای خریداری شده یا تکمیل شده آن به دنبال سودجویی خود هستند.

وی با انتقاد از افرادی که می‌گویند دولت صنعت هسته‌ای را تعطیل کرده است گفت: در بحث هسته‌ای هیچ از دست نداده‌ایم بلکه و به گفته رئیس سازمان انرژی هسته‌ای حتی دستاوردهای بیشتر به دست آورده‌ایم ولی در حال حاضر در چارچوب پادمان عمل می‌کنیم و در صورت نیاز و بنا به مصالح کشور امکان افزایش ظرفیت‌ها به وضع قبلی و بیشتر وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.