سرمایه گذاری بین آمریکا و چین در نیمه اول سال جاری میلادی کاهش چشمگیری داشت که نتیجه سیاست های محدود کننده دولت ترامپ در قبال سرمایه گذاری در چین مخصوصا در صنعت فناوری بوده است.

 تبادل سرمایه بین آمریکا و چین به پایین ترین رقم طی یک دهه گذشته رسید

قدس آنلاین؛ به نقل از راشا تودی، سرمایه گذاری بین آمریکا و چین در نیمه اول سال جاری میلادی به ۱۰.۹ میلیارد دلار رسید، در حالیکه در ۲۰۱۶ در بالاترین رقم برابر با ۲۶ میلیارد دلار بود.

طبق تحقیقاتی که به طور مشترک توسط موسسه تحقیقاتی رودیوم گروپ و کمیته روابط چین و آمریکا انجام شده، ۴.۷ میلیارد دلار مستقیماً توسط شرکت‌های چینی در آمریکا سرمایه گذاری شده است. شرکت بزرگ فناوری تنسنت در ماه مارس ۳.۴ میلیارد دلار برای خرید سهم کوچکی از شرکت یونیورسال موزیک گروپ پرداخت کرد.

 در این گزارش آمده است کاهش سرمایه‌گذاری بین دو کشور نتیجه سیاست های محدود کننده دولت ترامپ در قبال سرمایه گذاری در چین مخصوصا در صنعت فناوری بوده است.

 آمار نشان می دهد سرمایه گذاری مستقیم توسط شرکت های آمریکایی در چین در شش ماه اول سال جاری میلادی تا ۴.۱ میلیارد دلار کاهش یافته است. این کاهش سرمایه گذاری در بحبوحه کند شدن معاملات در بخش فناوری و رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا اتفاق افتاده است.

  علیرغم همه این مسائل و تمایل ترامپ برای جداکردن اقتصادی دو کشور، شرکت‌های آمریکایی و چینی همچنان به بازارهای یکدیگر متعهد هستند.

 طبق یک نظرسنجی سالانه که هفته گذشته توسط اتاق بازرگانی عمومی چین منتشر شد، ۹۰ درصد از ۱۰۰۰ شرکت چینی که در آمریکا فعالیت می‌کنند اعلام کردند انتظار دارند سرمایه‌گذاری هایشان در آمریکا در همان سطح قبلی باقی بماند یا طی یک سال آینده رشد کند.

 تنها ۴ درصد از ۱۴۰۰ شرکت آمریکایی فعال در چین اعلام کردند قصد دارند فعالیتهای خود را از چین خارج کنند.

جیک پارکر، عضو شورای تجاری چین و آمریکا می‌گوید:« اکثر شرکت های آمریکایی در چین مانده اند تا به مصرف کنندگان داخلی این کشور دسترسی داشته باشند. آنها در واقع از پلتفرم صادرات چین به آمریکا استفاده نمی کنند».

 انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.