مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تأمین ارز برای دارو گفت: هرگونه اظهارنظر در رابطه با احتمال افزایش قیمت دارو گمانه زنی شخصی است و در حال حاضر دولت هیچ برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت دارو ندارد.

دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت دارو ندارد/ زمان و نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا اطلاع رسانی خواهد شد

قدس آنلاین؛ روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه «سیدحسام الدین شریف نیا» عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان تهران در برنامه «خیابان فرصت» رادیو گفت‌وگو، تخصیص ارز نیمایی به دارو را موجب بروز چالش در صنعت داروسازی کشور دانست که باعث خواهد شد قیمت دارو تا ۵ برابر افزایش یابد.

این خبر بازتاب‌های متفاوتی را در فضای خبری کشور به دنبال داشت و برخی این اظهارنظر عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران را افزایش قریب‌الوقوع قیمت دارو تلقی کردند.

در حالی که طی ماه های اخیر نرخ اقلام مصرفی خانوار کشور همچون لبنیات، مرغ ، تخم مرع، روفن جامد، کره پاستوریزه و ...رو به افزایش گذاشته است، افزایش نرخ دارو می‌تواند موجبات نگرانی بسیاری را فراهم سازد.

«سید حیدر محمدی» مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با قدس آنلاین ضمن تأکید بر این مسئله که در رابطه با بحث تأمین ارز دچار مشکل هستیم، گفت: اینکه قیمت دارو افزایش پیدا کند باید از سوی دولت اعلام شود و در حال حاضر دولت هیچ برنامه‌ای مبنی بر افزایش نرخ دارو ندارد.

به گفته محمدی هرگونه اظهارنظر در رابطه با احتمال افزایش قیمت دارو، گمانه زنی شخصی است و دولت فعلاً هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت دارو ندارد.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در رابطه با زمان و نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا نیز تصریح کرد: فعلاً زمان دقیقی برای توزیع و نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا مشخص نشده است اما به محض مشخص شدن حتماً اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.