معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس سرانه بهداشتی به مدارس خراسان رضوی تخصیص داده می شود.

تخصیص سرانه بهداشتی به مدارس خراسان رضوی

رضا صابری تولایی در حاشیه معارفه علی اکبر چراغیان به عنوان مدیر آموزش و پرورش بردسکن به خبرنگار قدس آنلاین گفت: وزارت آموزش و پرورش  با پرداخت این سرانه موافقت کرده است که  امیداست طی چند روز آینده  این مهم به استان ها به ویژه خراسان رضوی ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر در سطح استان ۸۰ درصد دانش آموزان  به صورت حضوری در مدارس مشغول به تحصیل هستند گفت: تازمانی که ستاد ملی کرونا مصوبه ای مبنی بر تعطیلی مدارس را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نکند مدارس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دایر هستند و اولیاء دانش آموزان نیز می طلبد دراین رابطه همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهارداشت:  آموزش حضوری مسلما از آموزش مجازی تاثیر و کاربرد بهتری دارد ولی حضور دانش آموزان  در مدارس با  رضایت والدین است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:  خوشبختانه براساس بازدیدهای صورت گرفته کارشناسان  شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها از مدارس بیش از ۸۰ درصد مدارس استان  دستورالعمل های بهداشتی  را رعایت کرده اند و به مابقی مدارس نیز تذکرات لازم مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی داده شده است.

صابری تولایی بدون ارائه آمار از مبتلا شدن تعدادی از فرهنگیان ودانش آموزان استان به ویروس کرونا خبرداد و گفت:  خوشبختانه حال  عمومی تمامی این افراد خوب و هیچ مشکل حادتنفسی ندارند.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه معلمان و دانش آموزان با اعلام ستاد ملی کرونای کشور به صورت حضوری با زمان‌بندی انجام شده در مدارس فعالیت خود را انجام می‌دهند، ادامه داد: ماندگاری ویروس کرونا در کشور در حال حاضر وجود دارد، بنابراین همه تمهیدات ما برگزاری آموزش به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق برنامه شاد انجام می‌شود و در این راستا مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: تمهیداتی توسط دولت صورت گرفته که توسط وزرات ارتباطات خدمات شبکه شاد به صورت رایگان در اختیار معلمین و دانش آموزان قرار بگیرد. صابری تولایی متذکر شد: معلمین و دانش آموزان روستاهای دوردست که به هیچ شکلی دسترسی به اینترنت ندارند، می‌توانند از آموزش تلویزیونی یا جزوات راهبران آموزشی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد استفاده کرده تا از تحصیل باز نمانند.

وی بیان کرد: اگرچه برای سال تحصیلی جدید استان ۱۹ هزار معلم  کمبود داشت ولی با استفاده از معلمین حق التدریس، بکارگیری بازنشستگان ، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و   آموزشیاران نهضت این کمبود تا حدودی رفع شده است و تمامی مدارس استان دارای معلم هستند.

وی عنوان کرد: هرکجا که تعداد دانش آموزان  برای تشکیل کلاس درس به حداقل برسد  آموزش و پرورش نسبت به تشکیل کلاس درس اقدام  خواهد کرد و در مناطقی که تعداد دانش آموزان آنها کم باشد به سمت مدارس شبانه روزی هدایت می شوند. صابری تولایی به برخی از مطالبات فرهنگیان استان اشاره کرد و گفت: حق التدریس معلمین در سه ماهه اول امسال و بخشی از  حق پاداش بازنشستگان  استان هنوز پرداخت نشده است.

وی اظهارداشت: شرایط کرونا وضعیت اعتباری حوزه اداره کل آموزش و پرورش را با مشکلاتی مواجه کرده است  و باید دراین شرایط سخت طوری مدیریت کرد که حوزه آموزش  دچار چالش نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.