رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: اهالی ۳۵ روستای این شهرستان در شرایط شیوع کرونا و برای ارتباطات آموزشی از طریق فضای مجازی با مشکل برقراری اینترنت مواجه هستند.

اهالی ۳۵ روستای گناباد با مشکل اینترنت مواجه هستند

به گزارش قدس آنلاین، حسین احمدی اظهار کرد :  با وجود اقدامات مخابرات برای کاهش و برطرف کردن تنگناهای اینترنت در مناطق روستایی، هنوز هم زیرساختهای این مناطق کافی نیست.

وی ادامه داد: ۶۵ روستا در بخشهای مرکزی و کاخک گناباد طی چند ماه گذشته با مشکلاتی در این بخش دست به گریبان بودند که از این تعداد در ۳۰ روستا زیرساختهای لازم فراهم شد و مودم رایگان در اختیار مدارس آنها قرار گرفت و ارتباط آنها با شبکه شاد برقرار شد.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: بیشتر روستاهایی که در برقراری اینترنت دارای مشکل هستند با شهر فاصله زیادی دارند و مشکل حادی از نظر شیوع کرونا در آنها وجود ندارد و آموزش مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس آنها به صورت حضوری برگزار می شود ولی اگر شرایط در این مناطق هم حاد شود در تشکیل کلاسها و ارتباطات آموزشی از طریق فضای مجازی در آینده نزدیک با مشکل مواجه می شوند.

احمدی افزود: اداره مخابرات گناباد برای برطرف کردن تنگناهای این روستاها اقدامات زیرساختی را در دستور کار قرار داده است و طی چند ماه آینده این تنگناها کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در برقراری اینترنت ای. دی. اس. ال هم علاوه بر تعدادی از  روستاها، برخی مدارس شهر گناباد نیز با مشکلاتی مواجهند و برای کاهش معضل برقراری ارتباط اینترنتی مودم‌های دارای سیم کارت خریداری کرده اند تا مشکل برقراری ارتباط  آموزشی با دانش آموزان از طریق فضای مجازی کاهش یابد.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد کمبود نیروی انسانی را از مشکلات دیگر آموزش و پرورش گناباد در سال تحصیلی جدید ذکر کرد و گفت: ۱۸۴ نفر از معلمان این شهرستان به مقطع بازنشستگی  رسیده اند و ۲۵ نفر هم به دلیل مشکلات، تقاضای بازنشستگی پیش از موعد کرده اند که مذاکراتی با برخی از این افراد برای ادامه اشتغال به کار در سال جاری انجام شد و تعدادی موافقت کردند ولی همچنان این معضل به قوت خود باقی است به طوری که  هنوز ۱۴ کلاس درسی این شهرستان فاقد آموزگار است.

احمدی افزود: با وجود معضل کمبود نیروی انسانی سعی شده است که مدارس در مناطق  روستایی تعطیل نشوند و در  ۳۸ مدرسه کلاسها به صورت چند پایه با حضور هفت،سه یا دو دانش‌آموز اداره می شوند.

وی با اشاره به اجرای ۶ طرح مدرسه سازی با مشارکت خیران در شهرستان گناباد ادامه داد: ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه ساخت این مدارس توسط خیران و بقیه از محل اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس تامین و پرداخت می‌شود و از این تعداد سه مدرسه طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

رییس اداره مخابرات گناباد هم  با اشاره به مشکلات اینترنت در برخی مناطق این شهرستان و از جمله مناطق روستایی گفت: کاهش تنگناهای  این بخش باید از  منظر پدافند غیر عامل مورد توجه خاص قرار بگیرد.

اکبر موذن افزود: مشکلی از نظر ارتباطات اینترنتی برای برقراری کلاسهای دانش آموزان از طریق فضای مجازی در بیشتر مناطق شهری این شهرستان وجود ندارد و ۴۴ روستای گناباد داری ارتباطات اینترنت ای. دی. اس. ال هستند و برقراری اینترنت تلفن همراه ۱۰ روستا از محل طرحهای سفر سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اجراست و در آینده نزدیک برقرار می‌شود و ۱۲ روستای دیگر هم در برنامه قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۶۲ مدرسه در روستاها و ۴۲ مدرسه در نقاط شهری گناباد در سال تحصیلی جدید از مزایای اینترنت رایگان برخوردار می شوند و ۴۳ نقطه در شهرستان گناباد دارای پوشش تلفن همراه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.