به مناسبت ۲۷ شهریور، روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار، تمبرهای یادبود این شاعر پر آوازه تبریزی، در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش در آمد.

نمایش تمبر یادبود شهریار شعر فارسی در گنجینه رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز بزرگداشت استاد شهریار، در سه نوبت، در سال ‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۷ شمسی، در مجموع چهار میلیون و چهارصد هزار قطعه تمبر چاپ و منتشر کرده است.
محمدحسین یزدی‌ ن‍ژاد ادامه داد: در این تمبرها تصویر این استاد نامدار ایران و شعر مشهور وی؛ «علی ای همای رحمت...» در مدح مولای موتقیان حضرت علی(ع) به چشم می‌خورد.
وی تصویر استاد شهریار را نقش اولین تمبر طلای کشور(شمش خالص طلا به وزن یک گرم) عنوان کرد که توسط «خانه سکه ایران» در شمارگان بسیار محدود، در سال ۱۳۹۲ضرب شده است که نمونه ‌ای از این تمبر در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی نگهداری می ‌شود.
یزدی نژاد افزود: از آنجایی که اشعار این شاعر بزرگ و میهن ‌دوست ایرانی به زبان آذری و فارسی در کشورهای فارسی ‌زبان افغانستان و تاجیکستان و همچنین جمهوری آذربایجان طرفداران بسیاری دارد، تمبرهای یادبود او نیز مورد توجه مجموعه ‌داران فرهنگ‌دوست این کشورها قرار گرفته است.
گفتنی است  علاقه‌مندان می توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰:۴۵، از گنجینه تمبر، اسکناس و سکه واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی دیدن کنند و با آثار بی ‌بدیل این گنجینه از نزدیک آشنا شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.