معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه بیش از ۲ هزار و ۳۷۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۲۶ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای نزدیک به ۴۲ هزار نفر صادر شده است.

رشد تولیدات ۲۲ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۵ ماهه سال۹۹

به گزارش قدس آنلاین، سعید زرندی افزود: هر ماه، مهمترین کالاهای منتخب صنعتی و معدنی که بیشترین سهم در این بخش را دارند مورد رصد و پایش قرار می گیرد و در ۵ ماهه امسال از بین ۳۸ محصول مهم، ۲۲ کالا با رشد تولید و ۱۶ محصول با کاهش تولید بوده است.

وی گفت: شرایط خاص اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا در کشور منجر به بروز مشکلاتی در بخش تولید بوده اما در همین شرایط سخت، بخش صنعت و معدن توانست در تعداد قابل توجهی از کالاهای اصلی رشد تولید را تجربه کند.

زرندی توضیح داد: محصولات پتروشیمی با بیش از ۲۵ میلیون تن با افزایش بیش از ۶ درصد، لوازم خانگی با تولید یک میلیون ۵۲۳ هزار دستگاه با رشد ۴۲ درصدی، شمش آلومینیوم خالص ۱۶۰ هزار تن با افزایش نزدیک به ۵۰ درصد، فولاد خام با تولید بیش از ۱۱ میلیون تن وافزایش ۸ درصد، انواع خودرو سواری با تولید نزدیک به ۳۴۵ هزار دستگاه و رشد ۱۸ درصد و سیمان با تولید ۲۹.۵ میلیون تن با رشد نزدیک به ۱۳ درصد در این مدت رقم خورده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این مدت نزدیک به ۱۱ میلیارد صادرات و نزدیک به ۱۴ میلیارد واردات صورت گرفت که این روند کاهشی ناشی از بسته شدن مرزها در ابتدای سال و مشکلات مرتبط با شیوع بیماری کرونا در دنیا بوده است.

وی گفت: در این مدت، بیش از ۲۷ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸ قانون بودجه) به ۴۶۳ واحد پرداخت شده و همچنین در قالب پروژه رونق تولید نیز ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به ۱۲۵۰ واحد تسهیلات ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.