به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌های سراسر کشور، هیئت رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار هیئت رئیسه دانشگاه فردوسی با استاندار خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در این دیدار که با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر معاونان این دانشگاه در محل دفتر استاندار برگزار شد، در خصوص توجه دانشگاه به تولید ثروت گفت: در شرایط کنونی، دانشگاه‌ها باید در کنار رشد علمی به سمت تولید ثروت هم بروند تا عملگرایی و کارآمدی را بیشتر از گذشته به منصه ظهور بگذارند.

وی با اشاره به موضوع زعفران و ظرفیت استان در این خصوص خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که دانشگاه می‌تواند دنبال کند موضوع زعفران و استفاده تخصصی مبتنی بر دانش علمی از این محصول است.

استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به تولید قابل توجه زعفران در ایران باید از خودمان بپرسیم به چه دلیل تجارت جهانی بیشتر این محصول در اختیار یک کشور اروپایی است؟

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه نوآوری در بستر کار ظهور پیدا می‌کند گفت: به دانشگاه فردوسی باید به چشم یک مرکز علمی اقتصادی نگاه کنیم.

وی در انتها متذکر شد: در خراسان رضوی اجرای مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی به منظور دست یافتن به توسعه پایدار در جریان است.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه می‌تواند در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی بسیار پررنگ‌تر از گذشته عمل کند.

محمد کافی با اشاره به اینکه ‌دانشگاه می‌تواند در زمینه توسعه مبتنی بر دانش که توسعه پایدار است نقش آفرین باشد، افزود: تعداد۲ هزار  و ۲۰۰ دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه فردوسی فعالیت می‌کنند که فرصت بسیار مناسبی برای کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.