سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت: تعداد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ و مرگ ناشی از ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد و دیگر مناطق این استان دوباره روند صعودی پیدا کرده است.

ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسین بحرینی پس از حضور در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد: پس از چند هفته ثبات در آمار تعداد مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا در این استان، بخاطر رعایت نشدن صحیح پروتکلهای بهداشتی روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی دوباره رو به افزایش گذاشته است.

وی ادامه داد: برخی از شهروندان استفاده از ماسک صورت و رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه را کنار گذاشته‌اند که وضعیتی "بسیار بسیار خطرناک" برای انتقال ویروس همه‌گیر کرونا و شیوع بیماری کووید ۱۹ آن هم در آستانه فصل سرد سال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به آغاز فصل مرسوم شیوع بیماری پاییزی و زمستانی آنفلوآنزا اشاره و بیان کرد: بر این اساس خراسان رضوی هم‌اینک در شرایط بسیار حساسی از نظر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا قرار گرفته است.

وی در ادامه به موضوع واکسن نیز اشاره و بیان کرد: فراز و نشیبهای تولید و اثربخشی واکسن کرونا و اینکه هنوز دارویی برای درمان و مبارزه با این ویروس خطرناک کشف نشده همچنان دغدغه عمده مسوولان، متولیان و دست‌اندرکاران حفظ سلامت جامعه به شمار می‌رود.

دکتر بحرینی گفت: همچنین با توجه به جمیع شرایط و تنگناهای موجود، هرگونه پیاده‌روی گروهی مذهبی در ایام پایانی ماه صفر ببا هدف پیشگیری از شیوع ویروی همه‌گیر و بیماری ممنوع است.

وی افزود: البته تداوم آیینهای جمعی سوگواری ماههای محرم و صفر با رعایت جامع و کامل پروتکلهای بهداشتی مورد تاکید است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.