مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد از برنامه‌ریزی برای راه اندازی کسب و کارهای نوین توسط معین اقتصادی شهرستان مشهد خبر داد.

کسب و کارهای نوین به همت معین اقتصادی شهرستان مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی قناویزچی با اشاره به ماهیت راه‌اندازی و فعالیت معین‌های اقتصادی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: شهرستان مشهد با ظرفیتهای بزرگ اقتصادی و صنعتی و همچنین با توجه به سهم قابل توجهی که در تولید کشور و اشتغال استان‌دارد، نیازمند فرآیندهای برنامه‌ریزی نظام مند جهت توسعه است.  

وی افزود: بر همین اساس شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد(منطقه ۳ استان) با تدوین چشم‌انداز مبنی بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و همکاری و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها در راستای دستیابی به اقتصادی برخوردار از دانش، فرهنگ کارآفرینی و سرمایه‌های انسانی کارآمد و اثربخش و نرخ بیکاری نزولی تا اشتغال کامل، ماموریت تسهیل‌گریِ توسعه اقتصادی در سطح شهرستان را برعهده گرفت و علاوه بر اجرای اقدامات اجرایی و پشتیبانی، با عزمی بیش از پیش بر توسعه فرهنگ اقتصاد نیز تاکید کرد.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد بیان کرد: این بانک اطلاعاتی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۹ که توسط مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید مزین شده و همچنین با بهره‌گیری از هم‌افزایی ظرفیت‌های بین بخشی گردآوری شده است.

قناویزچی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان از خدمات حوزه کسب و کار اطلاع و شناخت کافی ندارند و دسترسی افراد به این اطلاعات کار دشواری است و به منظور لزوم توسعه کارآفرینی و ضرورت معرفی ظرفیت‌ها، این بانک جامع طی یک فرآیند فشرده با مشارکت ادارات در فصل‌های مختلف مانند معرفی انواع کسب و کار، ظرفیت ادارات و سازمان‌ها و فرآیند راه‌اندازی کسب و کار تهیه و تنظیم شده که به صورت عمومی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نامگذاری یکی از فصل‌های این مجموعه با عنوان انواع کسب و کار، گفت: در این فصل به کسب و کارهایی مانند مشاغل خانگی، کسب و کارهای اینترنتی و همچنین کسب و کارهایی روستایی پرداخته می شود، همچنین کسب و کارهای خدماتی، تجاری، بازرگانی و فناوری اطلاعات نیز از جمله عناوینی است که براساس نوع خدمات در این بانک جامع اطلاعاتی گردآوری شده است.

قناویزچی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط ادارات و سازمان‌ها اظهار داشت: اطلاعات جامع این حوزه در ۶ دسته مجوزهای قانونی، سرمایه‌های مادی، نیروی کار، سرمایه‌های فکری، تسهیلات مالی و سرمایه‌های اجتماعی در فصل ظرفیت ادارات و سازمان‌ها به طور کامل ذکر شده است.

وی درباره فرآیند راه اندازی کسب و کار نیز افزود: بحث ثبت شرکت و برند، فرآیند صدور پروانه کسب، فرآیند اصلاح پروانه ساخت، صدور مجوزهای سازمان‌های مردم نهاد، فرآیند صدور پروانه احداث بنا، صدور پایانکار تفکیکی و پروانه دیوارکشی و همچنین تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و سامانه کارا نیز به طور مفصل و کامل در این بانک اطلاعاتی گنجانده شده است.

قناویزچی اضافه کرد: این بانک اطلاعاتی با هدف آشنایی با ظرفیت‌های سازمان های دولتی و نهادهای عمومی در حوزه کارآفرینی و توسعه اقتصادی شهرستان مشهد با هماهنگی به عمل آمده و از طریق مکاتبه با ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌ها و برگزاری جلسات متعدد توسط معین اقتصادی شهرستان مشهد جهت رونق، ایجاد و توسعه کسب و کار گردآوری، تحلیل و پس از اخذ تاییدیه مجدد از دستگاه مربوطه، تدوین و هم اکنون آماده بهره برداری است و فایل PDF آن نیز بر روی سایت تمامی وبگاه‌های مرتبط قابلیت بارگذاری دارد.

قناویزچی افزود: همچنین مباحث تکمیلی دیگری مانند معرفی کاریابی‌های داخلی و الکترونیکی خراسان رضوی، لیست مراکز مشاوره و کارآفرینی استان و اطلاعات تکمیلی ادارات و سازمان ها از جمله ظرفیت های بسیار خوبی است که در تهیه این بانک جامع مدنظر قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.