معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در تامین مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز استان هیچ مشکلی وجود ندارد و و تامین بازار به میزان کافی انجام می‌شود.

مشکلی برای تامین مرغ و تخم‌مرغ خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مجید جعفری افزود: استان خراسان رضوی در حوزه تولید این دو محصول همیشه مازاد بر نیاز تولید داشته است و از ابتدای امسال تاکنون حدود ۷۸ هزار تن گوشت مرغ و ۷۰ هزار تن تخم‌ مرغ در این استان تولید شده است.

وی ادامه داد: مرغ گوشتی با هزار و ۶۶۷ واحد به ظرفیت ۲۹ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۹۶۸ قطعه در هر دوره، مرغ تخمگذار به تعداد دو هزار و ۹۲۰ واحد با ظرفیت ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۸ قطعه در هر دوره و ۶ واحد جوجه کشی به ظرفیت پنج میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه در هر دوره در استان فعالیت و تولید دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حمایت از بخش خصوصی و تداوم و تقویت تولید، امری ضروری برای تولید است و امیدواریم شاهد اخبار خوشی در روزهای آینده در این زمینه باشیم ضمن این که از امروز بر میزان سهمیه دو نهاده ذرت و سویا در استان افزوده شده است.

سالانه ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ معادل ۱۴ درصد از حجم کل تولید این محصول پروتئینی در ایران در خراسان رضوی تولید می شود که ۵۰ هزار تن آن مازاد بر حجم مصرف معمول در داخل استان است و خراسان رضوی پس از استان تهران دومین تولیدکننده تخم‌مرغ در ایران محسوب می‌شود.  

همچنین روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در  استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مصرف می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.