مدیر شبکه دو رسانه ملی در جلسه هماهنگی برنامه های تلویزیونی اربعین و دهه آخر صفر در مشهد تاکید کرد: فعالان عرصه رسانه باید امام رضا(ع) را در بعد جهانی و در ابعاد بشری معرفی کنند.

وظیفه فعالان رسانه معرفی حضرت رضا(ع) در بعد جهانی است

محمدرضا جعفری جلوه در جلسه هماهنگی برنامه های تلویزیونی اربعین و دهه آخر صفر که در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، تاکید کرد: مجموعه عظیم و منسجمی همانند آستان قدس رضوی با توجه به وجود مضجع منور رضوی و گستردگی فعالیت ها و سایر مصادیق اعم از معماری، هنری، فرهنگی، اقتصادی و مذهی اقتضاء می کند که به بخش سمعی و بصری فعال در این سازمان توجه ویژه داشته باشد.
وی با اشاره به برخی از اقدامات آستان قدس رضوی گفت: طیفی از فعالیت ها و اقدامات در این نهاد مقدس انجام می‌شود که برای معرفی آن در قالب تصاویر هنری اعم از مستند و یا سایر قالب های تصویری، می‌بایست تعاملات وسیعی میان این سازمان با رسانه ملی ایجاد شود.
وی افزود: خوشبختانه ایده های فراوانی با محوریت حرم مطهر رضوی و خاصه امام هشتم(ع) وجود دارد که می توان به آن پرداخت و نمونه آن را در آثار متعدد کارگردانانی همچون رسول ملاقلی پور شاهد هستیم.
جعفری جلوه، شکوفایی تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری که منجر به ظهور بسیاری از دانشمندان ایرانی از جمله فارابی و ابن سینا شد را ماحصل هجرت امام علی به موسی الرضا(ع) از مدینه به مرو دانست و بر معرفی تاثیر این هجرت بزرگ تاریخ اسلام برای عامه مردم از زبان هنر و رسانه تاکید کرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.