مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که تمام تلاش ما این است که نمایشگاه را به خانه‌ها ببریم، گفت: منعی برای حضور نداریم اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌کنیم مردم از قاب تلویزیون برنامه‌های نمایشگاه را مشاهده کنند.

تلاش می‌کنیم نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت را به خانه‌ها ببریم

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهلمین هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در ۳۱شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس دو رویداد مهم را در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز می‌کنیم، رویداد اول نکوداشت، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و ایثارگران این حماسه جاوید است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرار است از یک میلیون پیشکسوت ایثارگر و جهادگر در کشور تقدیر شود که حدوداً ۱۰۴هزار نفر از آن‌ها متعلق به خراسان رضوی است، بیان کرد: این مراسم به صورت ویدیوکنفرانس در سراسر استان و در سازمان‌های مختلف، مصلی‌های نماز جمعه و موارد دیگر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان ایثارگر و جهادگر با مقام معظم رهبری از طریق ویدیو کنفرانس همزمان با ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود و این برنامه همزمان از شبکه‌های مختلف صداوسیما قابل پخش و دریافت می‌باشد. 

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه هیچ محدودیتی در زیرساخت و تولید محتوا نداشتیم و هیچ دستگاهی را برای برپایی غرفه الزام نکرده‌ایم، افزود: در برنامه مرکزی نمایشگاه مراسم محوری خواهیم داشت که حدوداً از ۳۰۰پیشکسوت ایثارگر و تعدادی از خانواده‌ای معزز شهدا با حضور مسؤولان استانی تقدیر به عمل می‌آید. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه دوم ۳۱شهریورماه  مراسم افتتاح نمایشگاه استانی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت است که پس از ارتباط تصویری نمایشگاه افتتاح می‌شود، نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و حدوداً ۴۳ دستگاه و تشکل در نمایشگاه اعم از نظامی، انتظامی، اداری، دولتی و تشکل‌های مردم نهاد فعال در زمره ساختارهای نمایشگاه دستاوردهای خراسان رضوی دفاع مقدس و مقاومت هستند.  وی ادامه داد: بیش از ۳۹۵ غرفه ۱۲متری با مساحت ۴هزار و۷۰۰ متر مربع  تا کنون در محل نمایشگاه تعبیه شده است، علاوه بر غرفه‌ها در محوطه باز و محیط داخلی نمایشگاه تجهیزاتی را برای بازدید مستقر می‌کنیم، همچنین سالن عطار با مساحتی ۲هزار متری آماده اکران برنامه‌های مناسبتی است. 

یوسفعلی‌زاده در خصوص غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها با ظرفیت بسیار خوبی آماده شده‌اند، سپاه امام رضا(ع) با استقرار ۹۶ غرفه بالاترین میزان مشارکت را داشته است، نیروی انتظامی با ۶۷ غرفه، ارتش جمهوری اسلامی ۶۲ غرفه، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۲۲غرفه، جبهه مقاومت اسلامی ۱۵ غرفه و شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، کنگره بزرگداشت بنیاد شهید، فرماندهی مرزبانی جزو ساختارهای نمایشگاه هستند. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که تمام تلاش ما این است که نمایشگاه را به خانه‌ها ببریم، متذکر شد: منعی برای حضور نداریم اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌کنیم مردم از قاب تلویزیون برنامه‌های نمایشگاه را مشاهده کنند.

وی افزود: از مدیریت نمایشگاه بین‌المللی مشهد،‌همکاری شهرداری مشهد و حمایت‌های استاندار خراسان رضوی صمیمانه سپاسگزارم زیرا حمایت‌های انجام شده موجب دلگرمی بود.

  لزوم جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی 

در ادامه این نشست مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی و مدیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت یوم الله ۳۱ شهریورماه گفت: در نمایشگاه بین‌المللی مشهد ۱۷ کمیته اعم از اجرایی، بهداشت و درمان، نظارت و ارزیابی شکل گرفته است.

سعید صیفی ضمن تأکید بر حضور نمایندگان وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی را حتما رعایت خواهیم کرد که عمده آن، ضد عفونی محل عبور و مرور بازدیدکنندگان، همچنین تامین حدود ۱۰ الی ۱۵ دستگاه هندراپ در ورودی و خروجی نمایشگاه، ایجاد محل توزیع ماسک و کنترل رعایت فاصله و ورود و خروج غرفه داران خصوصا در سالن هایی که به زیادی جمعیت بر بخوریم، اعمال تهویه مناسب در نمایشگاه و باقی پروتکل‌هایی که از وزارت بهداشت و سلامت بر ما ابلاغ شده است.

وی افزود: خواهان بسترسازی برای فضای مجازی در روز دوم نمایشگاه هستیم، مردم می‌توانند از طریق سامانه v.expo.ir به صورت غیر حضوری برنامه‌های‌ نمایشگاه را تماشا کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.