کارگرانی زیادی از ابتدای سال یا به دلیل کرونا یا تأثیرات ثانویه کرونا بر مشاغل، کار خود را از دست داده‌اند و جز دو ماه فروردین و اردیبهشت آنهم با رقمی بسیار کم نتوانسته‌اند به عنوان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی مستمری بیکاری خود را بعد از گذشت ۶ ماه دریافت کنند. این در حالی است که وزارت کار می‌گویند توپ در میدان سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل است و آنها باید اجازه این پرداخت‌ها را بدهند، چیزی که تاکنون سابقه نداشته است.

پرداخت بیمه بیکاری به ۱۰۰هزار نفر معطل تصمیم خزانه‌داری کل

قدس آنلاین: مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار که بهمن ماه گذشته از سوی شریعتمداری در این پست گمارده شده، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی قدس ‌آنلاین پاسخ سؤالات ما و خوانندگان این پایگاه خبری را در این خصوص داده است.

آقای بابایی از آخرین وضعیت پرداخت بیمه بیکاری در سال جاری بفرمایید.

ابتدا درخواست می‌کنم شما یک قول اخلاقی به من بدهید که موضوعی را که بعداً مطرح می‌کنم به طور مرتب از من و سایر مسئولان پیگیری کنید.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور حدود ۷۳هزار نفر که مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی بودند شغل خودشان را از دست دادند که با مساعدت وزیر کار، کسانی که حداقل یک ماه بیمه‌پردازی در دی ماه سال گذشته داشتند هم توانستند در سامانه هوشمندی که به همین منظور طراحی شده بود با درج کد ملی و شماره بیمه، درخواست دریافت بیمه بیکاری را ثبت کنند. بعد از پالایش لیست نهایی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد. تأمین اجتماعی نیز این لیست را به سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل ارسال ‌کرد. این سازمان نیز منتظر مصوبه هیأت دولت یا ستاد ملی مقابله با کرونا بود. از سوی دیگر ستاد کرونا، پیش‌نویسی را تهیه کرد مبنی بر اینکه به کلیه کسانی که از دهم اسفند تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ بیکار شدند در چارچوب مصوبه بیمه بیکاری از طریق خزانه‌داری کل مستمری پرداخت شود و تا امروز که ۲۹ شهریور است یک میلیون و ۳۳هزار مورد برای ماه‌های اسفند تا اردیبهشت پرداختی داشتیم. البته شاید این سؤال پیش بیاید که چگونه به ۷۳۰هزار نفر بیکار یک میلیون و خورده‌ای پرداختی داشتیم؛ که باید گفت پرداختها به صورت تجمعی و در قالب فراوانی تجمعی محاسبه شده. یک فرد ممکن است فقط یک ماه بیکار بوده و بیمه بیکاری دریافت کرده باشد برخی‌ها دوماه فروردین و اردیبهشت و عده‌ای نیز از ابتدای اسفند دریافتی داشته باشند.

اما موردی که ابتدای صحبتم مطرح کردم پیگیری بکنید این بود که از این تعداد، حدود ۹۰هزار نفر جامانده‌هایی بودند که یا شماره حساب بانکی و شماره شبا را اشتباه وارد کرده بودند یا شماره موبایلشان متعلق به فرد ثبت‌نام کننده نبود. خزانه‌داری کل ارسال پیامک را از این مواردی نپذیرفت و ما مجدداً به متقاضیان اعلام کردیم اشتباهاتشان را اصلاح کنند. بعد از اصلاح، لیست حدود این ۹۰ هزارنفر را از ۲۱ مرداد ماه به خزانه‌داری کل ارسال کردیم. حال خواهش من این است که سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل پرداختی این جاماندگان را انجام دهد که انشالله آنها هم به حق خودشان برسند.

وضعیت گروهی که بیکاری‌شان ادامه یافته یا بعد از خرداد بیکار شده‌اند چه شد؟

گروه دوم افرادی هستند که بیکاری‌شان استمرار داشته و از پایان اردیبهشت ماه به دلیل کرونا یا دلایل دیگر بیکار بودند یا شروع بیکاری‌شان از ابتدای خرداد به بعد است که ۱۱۱ هزار نفر در سامانه جامع روابط کار که یکی از زیر سامانه‌های آن بیمه بیکاری است ثبت نام کردند. در این سامانه رسیدگی و ثبت درخواست در این سامانه به صورت الکتروینکی انجام می‌شود؛ به محض اینکه فردی در دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام کرد و احراز هویت شد، یوزرنیم و پسوورد به شماره‌ همراه متقاضی ارسال می‌شود. بعد از این مرحله متقاضی وارد سامانه یادشده می‌شود و فرآیند بارگذاری مدارک را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد و نیازی به مراجعه حضوری اشخاص نیست، حتی تشکیل کمیته دونفره‌ای که به صورت فیزیکی باید برگزار می‌شد الان به صورت لحظه‌ای در کارتابل کارشناس اداره کار و بیمه بیکاری قرار می‌گیرد تا او اظهار نظر الکترونیکی کند. مرحله به مرحله نیز برای فرد پیامک ارسال می‌شود تا اگر نقص مدرکی هست برای رفع آن به سامانه مراجعه کنند و اگر مشکلی نبود تا مرحله قطعی شدن مقرری بیمه بیکاری، کار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. خود افراد نیز می‌توانند به بخش گزارشهای کارگری سامانه مراجعه و فایل بیمه بیکاری را انتخاب کرده و ببینند پرونده‌شان در چه مرحله‌ای قرار دارد و در کل برای متقاضی بیمه بیکاری قابل رصد خواهد بود.

از تعداد ۱۱۱هزار ثبت نام در سامانه، استمرار بیکاری ۸هزار و ۸۰۰ نفر تأیید اولیه شده و چک پرداخت مقرری ۶هزارنفر آنها را تا جایی که اطلاع دارم توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی امضا شده است.

اگرچه این فرآیند شسته-رفته‌ای است با این حال این را هم اقرار می‌کنم که سامانه‌ها معمولا مشکل دارند و ما آن را انکار نمی‌کنیم ولی از زمانی که این سامانه در مرداد ماه در ۶ استان به عنوان پایلوت اجرا شد و بعد از اینکه نظرات این استان‌ها را گرفتیم، از شهریورماه این طرح سراسری شد که به نسبت سرعت خوبی داشته ولی سعی می‌کنیم نواقص را رفع کرده تا در این ایام کرونایی مردم ناچار به مراجعه حضوری نباشند.

مسأله این است که مهمترین خواسته این افراد این است که به جز دوبار دریافت یک میلیون تومان، هنوز پول دیگری دریافت نکرده‌اند، در حالی که هزینه‌ها شتاب بسیار بالایی داشته در حالی که مردم حق بیمه پرداخته‌اند تا در این شرایط بیمه بیکاری دستگیرشان باشد. 

دقیقا به همین دلیل، ابتدای عرایضم از شما قول گرفتم که شما هم پیگیری کنید. ۹۰هزار نفر از ۷۳۰ هزار بیکار شده هنوز دریافتی نداشتند. اینها کسانی هستند که فرآیند کارهایشان انجام و لیستشان به خزانه اعلام شده است. حتما با این دوستان هم تماس بگیرید و موضوع را پیگیری کنید. از طرف دیگر برای کسانی که جزو ۶ هزار نفری هستند که پرونده‌هایشان تکمیل شده، پرداخت خرداد، تیر و مرداد به صورت یکجا انجام شود.

با همان مبلغ یک میلیون و ۵۰ هزار تومان؟

خیر البته در ابتدا بگویم، ما هم به این مبلغ به شدت معترض بودیم هم به صورت مکتوب هم در جلسه‌های حضوری به سازمان برنامه و بودجه بارها اعلام کردیم و تاکید داشتیم پرداخت‌ها باید در چارچوب بیمه بیکاری صورت بگیرد.

این بار بررسی‌ها بر اساس قانون بیمه بیکاری انجام خواهد شد و پرداختی‌ها به افرادی که  بیکاری‌شان در ماه های خرداد به بعد استمرار داشته نیز بر مبنای بند ب ماده ۷ قانون بیمه بیکاری خواهد بود؛ یعنی ۵۵ درصد معادل ۹۰ روز بیمه‌پردازی به اضافه ۱۰ درصد حداقل دستمزد، به عنوان بیمه بیکاری پرداخت خواهد شد.

ستاد ملی کرونا با مصوبه‌ای که گذراند به جای۵۵ درصد میانگین ۹۰روز آخر بیمه‌پردازی و پرداخت ۱۰درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار برای افراد متأهل و افراد تحت تکفلشان، اولاً فقط ۵۵ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را پذیرفتند و به جای ۱۰ درصد حق افراد متأهل فقط ۵درصد را قبول کردند و قیدی را هم که تصریح می‌کرد بیمه بیکاری از حداقل دستمزد شورای عالی کار کمتر نباشد؛ حذف کردند.

اما اینکه چه مقدار پرداخت می‌شود باید گفت، از ابتدای خردادماه پرداختها در چارچوب بیمه بیکاری صورت می‌گیرد. یعنی برای خرداد ماه ۱میلیون و ۸۳۴هزار تومان و از مرداد ماه به بعد یک میلیون و ۹۱۱هزار تومان کف پرداختی می‌شود؛ البته بستگی به تجرد یا تاهل فرد، میانگین دریافت ۹۰ روزش یا افراد تحت تکفلش دارد و در رقم دریافتی تاثیر می‌گذارد ولی از حداقل پرداختی مصوب شورای عالی کار کمتر نیست.

پرداختی‌های سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت علی‌الحساب بوده و ترمیم می‌شود یا خیر؟

خیر سه ماهی که متأثر از کرونا بود دیگر ترمیم نمی‌شود و علی‌الحساب نیست.

عده‌ای از خوانندگان ما سؤال کردند که برای آپلود مدارک خود تا کی زمان دارند؟

هر چه زودتر آپلود کنند. بر اساس قانون اگر کسی بیکار شود فقط ۳۰ روز زمان برای شکایت و اعلام آن به اداره کار دارد اما کسانی که از اسفند ماه بیکار شدند و در سامانه ثبت درخواست، ثبت نام کردند و کد رهگیری دارند وقتی در سامانه جامع روابط کار به بخش تاریخ بیکاری رسیدند آن را به طور مثال فروردین ماه انتخاب می‌کنند که سامانه محاسبه می‌کند ۱۷۲ روز از شروع بیکاری فرد گذشته و به همین دلیل یا باید رأی مراجع حل اختلاف را داشته باشد یا از کد رهگیری سامانه ثبت درخواست اسکرین شات گرفته و آن را به جای رای مراجع حل اختلاف بارگذاری کند.

با توجه به اینکه ۶ تا ۷ ماه از بیکاری خیلی از متقاضیان گذشته به طور مشخص تا کی پرداختی‌ها کامل می‌شود؟

آنهایی که بیکاری شان متأثر از کرونا بود الان فقط منتظر پرداخت از ناحیه سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری هستند ما هیچ دخل و تصرفی در تعیین تاریخش نداریم و خواهش ما هم این است که این موضوع را به عنوان مطالبه مردم پیگیری کنید. مردم مشکل دارند و  به ما هم مراجعات زیادی می‌شود و لازم است این پرداختها تسریع شود. اما آنها که از خرداد ماه بیکاری‌شان استمرار داشته پیشرفت فرآیند کارهایشان مرحله به مرحله و به طور اتومات به متقاضی پیامک شده و زمانی که در کارتابل کارشناس تعیین مقرری نشست، زمان پرداخت و مبلغ مقرری مشخص می‌شود و آنجا بر اساس جدول ماده ۷ قانون بیمه ‌بیکاری، مقرری خواهند گرفت؛ یعنی متناسب با سابقه کار متقاضی برای افراد مجرد حداکثر ۳۶ ماه و برای متاهل ۵۰ ماه قابل پرداخت است.

اما این افراد معتقدند که سالها بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی بوده‌اند چرا باید تکلیف پرداخت بیمه بیکاری از تعهد این سازمان برداشته شده و دولت خود را موظف به پرداخت آن بداند؟

ما هم چنین صحبتی داریم که باید پرداختها طبق قانون صورت بگیرد. این را هم بگویم که به طور معمول در سال ۵۰۰ ،۱۲هزار و تا ۱۳ هزار نفر به جمع مقرری‌بگیران اضافه می‌شود اما پس از شیوع کرونا، این عدد بالغ بر ۷۳۰ هزار نفر شد.

دولت بر اساس مجوز مقام معظم رهبری یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برداشت کرد که قرار شد ۵۰۰میلیارد تومان آن در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گرفت اما سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفت متمرکز عمل کرده و هیچ اعتباری به تأمین اجتماعی ندهد و پرداخت‌ها از طریق خزانه‌داری کل انجام شود و دلیل اینکه پرداختها در زمانی که باید انجام نشد همین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 116
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    6 0
    ممنون از تهیه گزارش... لطفا تا پرداخت بیمه بیکاری این موضوع را پیگیری کنید... دولت آماده دزدی از حقوق کارگران است.
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    4 0
    خزانه دوماه قرار پول بیمه کرونا رو بده معلوم نیست چرا نمی‌دهد.یکی پیگیری کنه والا.
  • علی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    4 0
    هنوز بیمه کرونا رو به ما ندادن .خزانه داری بودجه نداره مگه میشه اخه
  • علی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    3 0
    خزانه پول مارو بده
  • بیمه بیکار ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    4 0
    باسلام لطفارسیدگی کنین خودتون که خبرداری ماله ۶ماه است ماکارگر چه گناهی داریم ازبرج اسفند۹۸ثبت نام کردم یکبارواریزشده بحساب ولی خیلیادوماه بعدماه ثبت نام کردن دوباردادن بهشون این چه قانونی هست
  • بیمه بیکار ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    باسلام لطفارسیدگی کنین خودتون که خبرداری ماله ۶ماه است ماکارگر چه گناهی داریم ازبرج اسفند۹۸ثبت نام کردم یکبارواریزشده بحساب ولی خیلیادوماه بعدماه ثبت نام کردن دوباردادن بهشون این چه قانونی هست
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    2 0
    رسیدگی بشه
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    لطفاً به جامانده ها پولشونو بدین شش ماهه .
  • حیدری ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    با سلام از اول خرداد به دلیل عدم نیاز بیکار شدم و ثبت نام کردم هنوز هیچ پیامکی نیومده احراز هویت هم کردم چرا اینقدر سهل انگاری میشه برای رسیدگی به بیمه بیکاری و چرا فقط اداره کار غیر حضوری شده لطفا بداد ما برسید.
  • محمد ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    رسیدگی کنین
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    ممنون از پیگیری شما ما که نمی دونیم چه کار کنیم
  • بیمه بیکار ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    اقای بابایی توروخدایه کاری بکن این حق ماهم گیرمون بیادچرااینجورسرکارگرهای بدبخت میارن واقعامگه میشه خزانه خالی باشه این دیگه خزانه نیست زمین خالیه
  • حسین ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 0
    سلام چرا یک مسئول جسور نیست که حق کارگر فلک زده را بگیرد و بهش بعد از گذشت هفت ماه بدهد من فروردین و اردیبهشت بیکاری شدم وثبت نام کردم وخودم هم مشمول دریافت هستم وپیامک هم اومده شماره شبا هم دادم دریغ از یک ریال دریافتی ......ترا به امام حسین کسی حق ماهارا پیگیری کند
  • حسین ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    سلام چرا یک مسئول جسور نیست که حق کارگر فلک زده را بگیرد و بهش بعد از گذشت هفت ماه بدهد من فروردین و اردیبهشت بیکاری شدم وثبت نام کردم وخودم هم مشمول دریافت هستم وپیامک هم اومده شماره شبا هم دادم دریغ از یک ریال دریافتی ......ترا به امام حسین کسی حق ماهارا پیگیری کند
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    ازاول فروردین بعلت عدم نیازتوسط کارفرما اخراج شدم.اداره کارو بیمه تامین اجتماعی بیکاریمو تایید کردن ولی ۶ماهه که بیکارم بدون هیچ درآمدی. ازطریق تامین اجتماعی و اداره کارپیگیرشدم میگن چون بیکاری ازاوایل فروردینه خزانه باید پرداخت کنه تامستمریت طبق روال بشه. خزانه هم تماس میگیرم میگن واریزنمیکنیم بودجه نداریم.یعنی این شد حرف! چرا کسی پیگیرمشکلات ما نیست چراموقع پرداخت بیمه بایدسرموقع مبلغ بیمه خودمونو واریزکنیم حالا بعد۶ماه کسی نیست جوابگو باشه
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 0
    ازطریق تامین اجتماعی و اداره کارپیگیرشدم میگن چون بیکاری ازاوایل فروردینه خزانه باید پرداخت کنه تامستمریت طبق روال بشه. خزانه هم تماس میگیرم میگن واریزنمیکنیم بودجه نداریم.یعنی این شد حرف! چرا کسی پیگیرمشکلات ما نیست چراموقع پرداخت بیمه بایدسرموقع مبلغ بیمه خودمونو واریزکنیم حالا بعد۶ماه کسی نیست جوابگو باشه
  • احمد ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    چرا یکی پیگیری نمیکنه از خزانه .بابا پول ملت روبدین شش ماهه .
  • حسن ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    کاش یکی دو ماه حقوق و مزایای مسولان فاسد را قطع می کردند تا متوجه شوند شش ماه بدون درامد یعنی چه. ضمن اینکه حتی اگر سر وقت هم پرداخت می کردند منتی سر کارگر بیچاره نباید داشته باشند چون سالها حق بیمه را نقدا از حقوق این بیچاره ها کسر کردند.
  • لیلی ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام لطفا رسیدگی کنین ، اگه قرار بود تو همچین شرایطی از طرف بیمه حمایت نشیم پس چرا این همه پول بیمه میریزیم ،؟ نزارین حق ما رو بخورن اینقدر لفتش میدن که مردم منصرف بشن واقعا که تو ایران بیمه معنی نداره
  • لیلی ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام چرا بیمه ی ما واریز نمیشه ؟ چرا اینقدر طولش میدن ؟ به ما که رسید وارسید ؟؟؟ لطفا پیگیری کنین
  • ای ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    دولت فقط به کارمنداش میرسه به بازنشسته هاش کاری به کارگرنداره هف ماه بیکارم ماهی هش صدوپنجااجاره میدم نه مرده ایم نه زنده فقط کارگریم کسی بری دولت اهمیت نداریم خداهس بلخره
  • محمد ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    باسلام ما کارگران این قدر سختی می کشم از جانب کار فرما حداقل شما مسولین اذیت نکنید و بیمه بیکاری جاماندگان را واریز کنید .من ک فروردین واردیبهشت هست .با داشتن دو فرزند و منزل اجاره ای دیگه نمی دونم چه جوری از خجالت زن وبچه دربیام آبرویم رفته از بی پولی .تو را خدا جون هر کسی را که دوست دارید واریز کنید
  • کریم تیر ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    سلام به مسئولین باشرف خزانه داری آقایون مرفه بی درد من کارگر ۱۴ سال بیمه پرداخت کردم به امید همین روزا متاسفانه با سهل انگاری شما من خانواده ام رو از دست دادم و از خانومم جدا شدم خدا براتون نسازه واگذارید به خدا الان چه کسی پاسخگوی من هست بعد ۷ ماه یک ریال دریافت نکردم الانم این بازی ادامه داره آقای بابایی شما که از ۲۱ اسفند لیست رو دادید آیا نامه ای به مراجع بالاتر زدید و خواستار پیگیری شدید؟ از شما مسئولین با وجدان التماس میکنیم که حقمون رو بگیرید شما میتونید ۷ ماه بدون پول زندگی کنید؟
  • احد ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    واقعا خجالت اوره .آنقدر امروز فردا میکنین واسه چندرغاز پول که حق خود مردم هست
  • کریم ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    یعنی کسی نیست پیگیر خزانه داری بشه این مسئولین باید یک ماه جای ما زندگی کنن جای دولت بودم همه رو عزل میکردم از سودان مسئول میاوردم
  • کریم تیر ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    از خبر گزاریها میخوام عاجزانه پیگیر باشندو به ریاست جمهوری اطلاع بدن شاید فرجی شود یا اینکه میترسید نانتان آجر شود
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    با سلام من حدود ۶ماه بیکارم همه مراحل و طی کردم و منتظر واریزی بیکاری کرونا هستم تا بتونم ادامه کار بیمه بیکاری مو انجام بدم .خواهشا یکی پیگیر کار مردم بشه .با این تورم واقعا سخت .
  • حسن ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    از مرداد میخان جامانده هارو بدن.کو پس.پیگیری کنین طور خدا .یعنی چی بودجه ندارن ..کمتر بخور بخور کنن
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    این پول چرا واریز نمیشه
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    لامصبا پولمونو بدین
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    پول ماهابدین دیگه
  • کریم تیر ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    ازمسئولین زحمتکش و فعال قدس آنلاین خواهش میکنیم پیگیر مطالبات کارگرانی مثل من که ۷ ماهه یک ریال دریافتی نداشتن و زندگیشون از بین رفت عاجزانه التماس میکنم پیگیر بشید ببینید دلیل این تاخیر چیه و تاریخ پرداخت رو بتونید پیگیر بشید ممنونم ما کارگران خیلی به شما نیاز داریم دستمون به جایی بند نیست کسی جز خدا رو نداریم
  • حسنی ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    هنوز بیمه کرونا رو ندادن.میگن جامانده بازمانده هر کوفتی اصلا.ازخرداد هم بیکار شدیم ثبت نام کردیم احراز هویت شدیم دریغ از پرداخت یه ریال
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    سلام آقای ریس جمهور بیمه بیکاری جاماندگان چرا واریز نمی شود تورا خدا پیگیری کنید ما ۲۰۰۰ متر زیر کوه کار میکنیم
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    وقتی میخوان اختلاسای چند هزار میلیاردی کنن بودجشو تامین میکنن ولی وقتی میخوان حق و حقوق واقعی مردمو بدن پاس کاری میکنن همشونم میگن نداریم.آره جمع کنین نوبتی اختلاس کنین برین با پول این ملت بدبخت واسه خودتون کاخ و عمارت بسازین و به ریش این مردم مظلوم بخندین.من بخاطر دریافت نکردن حقوق ناچیز بیمه بیکاری قسط بانکیم عقب بیفته و جریمه اش هرروز بالا بره کدوم مسئولی جوابگوی منه؟
  • حسن ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 0
    پس چرا واریز نمیکنن.لعنت
  • محمد آذرنگ ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 0
    چرا حقوق جاماندگان را نمی پردازیید .من با دو تا بچه وخونه استیجاری ستم هست ک نمی پردازیید .به خدا سزاوار نیست
  • سید ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    پس اسم سازمان تامین اجتماعی رو بذارید سازمان تامین خزانه داری لطفا.
  • NR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    من بیست و یک سالمه خرج خانواده میدم خواهشاً رسیدگی کنید
  • علی ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    قراربود بدن این هفته ..کو پس؟؟؟دروغگوها
  • حسین محمدی از سقز ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    تو را خدا ی جواب به ما بدید از ۱۷اردیبهشت بیکار شدم برای مجموعه کشتیرانی کار میکردم الان ۶ماه بیکار ۳تا بچه دارم مستأجر خدا برکت بده به شهر ما سقز تا ۶ماه دیگه زمستان هستش اینجا تا برف نیومده تو را خدا بیمه بیکاری مو کاریش کنید ممنونم
  • رضا ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    من واقعا نمیدونم از کجا آوردم زنده موندم هفت ماه
  • ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام اقای بابای چرادولت داره هرروزحقوق کارمندوبازنشسته رازیادمیکنه ولی کارگری که الان هش ماه بیکاررانمیتونه بیمه بهش پرداخت کنه ماهی نوصداجاره میدم شوهرم هش ماه بیکاره هرجامیره کاربهش نمیدن چون پنجاه هش سالش کارفرماش هم باشگاه راتعطیل کرده زندگیم بارنج چه کنیم کی جواب میده
  • امیرحسین ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 0
    سلام.من از اخرفروردین ماه بیکارشدم.تمام مراحل کاری ازقبیل دومرحله ثبت نام و....هرانچه خواسته شده انجام ذادم.گفتن باسامانه جاماندگان هماهنگ کنن ولی بازهم جواب درست نگرفتم .داخل سایت پیگیری کردم جالبه زمان تحویل مدارک منو اخرشهریور قید کردن،یعنی بیشتراز چهارماه پرونده من بازنگری نشده.مقدارپول ناچیزی رو که میخاین بدین که البته حقمون هم هست تاریخ بدین من که هیچ مبلغی برام واریز نشده ازاول سال ،ایا بهمین روش مسولین بیان زندگی کنن اگه مقدور بود من یکی پول نمیخوام.من اگه خدا جای حقه شما رو بخدا واگذار میکنم تا دراین اوضاعی که برامون درست کردین جوابگو باشین.بخدا من دیگه نمیدونم چی جواب بچه مو بدم .جالبه که اعتبار دفترچه مون هم قطع کردن.
  • مریم ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    چرا پس واریز نمیکنید چرا هی این ماه اون ماه میکنید بابا بیچاره شدیم با ۳ تا بچه یعنی شما چقده بی وجدانید اصلا ب فکر کارگر نیستید اگه خودتون فقط ی ماه حقوق نگیرید چی میشه
  • حلببر ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    لامصصصصصب بدین این سنارو کرونا رو بیچارمون کردید اخه....خزانه خالیه یعنی چه
  • علی معماریان ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام من از تاریخ 25اسفند تعطیل بود تا 30فروردین 99ولی تا الان چیزی برام واریز نشده ثبت نام کردم ولی خبری نشده لطفا ااقدام فرماید با تشکر
  • حسین پورعباس نفر ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    با عرض سلام ،پانزده سال بیمه پرداخت کردم که برای چنین روزی بدرم بخوره که نشد تمام همکارانم بیمه سه ماهه را دریافت کرده اند فقط مال من نمیدانم چرا پرداخت نمیشه البته گفتن شماره حساب اشتباه بوده که همان موقع اصلاح کردیم لطفا مسولین محترم و دلسوز برای جا مانده های بیمه بیکاری کرونا هم کاری انجام بدهند مگر ما کارگران با بقیه چه فرقی داریم حالا ممکنه یک اشتباهی هم شده باشه دلیل نمیشه که ما به حقمان نرسیم لطفا پیگیری فرمایید تا ما جامانده ها هم به حقمان برسیم هم زن و بچه داریم هم مستاجریم هم بیکاریم .
  • ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    چرا حقوق بدبخت بیچاره را نمی دهید اگر شما خودتان یک ماکشنگی بکشید می فهمید یعنی چه خجالت بکشید من الان ۶ ماه هست بیکارهستیم کی به دادمامیرسید من از اول اردیبهشت بیکارشدم تمام داریی ام را می فروشیم می خوریم جواب بدهید
  • ایرج ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    آخه شما چه جور آدمهایی هستید که اینقدر بی فکرهستید که به همدیگه پاس میدید.مگه بااین گرونی میشه که با یک میلیون و خورده ای زندگی کرد و آنهم از اسفند و فروردین و اردیبهشت تاالان هیچ پرداختی حتی یک ریال نداشتید.خب عزیزمن اصلا اون یک ماه را نخواستیم حداقل اون ۵ماه را واریز کنید.دیگه بهانه ای هم هست؟
  • ایرج ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    سلام. آقا اون یک ماه را نخواستیم ولی ۵ ماه دیگه را واریز کنید و بعدا اونها را محاسبه کنید.آخه چطور میشه یک ریال هم پرداختی نداشته باشید. باباجون یکم فکرکنید، یکم فکر مردم باشید و از پاسکاری کردن کم کنید
  • سجاد ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    نوزدهم مهرماهه کسی واریزی داشته؟ برنج بدرد نخور کیسه ای دویست تومن کارگر بیکار از کحا بیاره بخوره
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    بیکاری من فقط فروردین بوده،پس چرا نمیریزند؟چیکار میکنن مسئولین؟حقوقهای خودشان هم اینجوری دریافت میکنند؟
  • سپهر ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    از فروردین به دلیل عدم نیاز کارفرما ثبت نام کردم الان تاریخ ۱۹ مهر ۹۹ حتی ۱۰۰۰ تومان واریز نشده دیگه گه کل مملکت رو برداشته الان اگه یکی از دزدهای خودی واسه واردات پول میخواست که بودجه بود بعدشم میگفتن اختلاس کرده اما حق مردم رو چرا نمیدن؟؟؟؟ من ۵ سال بیمه پرداخت کردم این که الان استفاده کنم ازش حق قانونیه منه ، پس چرا نیست؟؟؟؟؟؟؟ من کجا میتونم از سیستم فاسد شکایت کنم؟ معلومه هیچ کجا هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک میدونم کامنتم تایید نمیشه فقط خواهشا ای که دستت میرسد کاری بکن
  • همکاربیکار ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    با تشکر از پیگیری خبرگزاری دراین خصوص ، اولا معلوم نیست کارگربدبخت تحت حمایت سازمان تامین اج ، وزارت کار و رفاه؟ سازمان برنامه بودجه ؟خزانه داریه؟ ویا ستاد مقابله با کرونا؟ که علی الظاهرهیچ کدوم، ثانیا اینکه بودجه نداریم که نشد حرف آقایون بیایند به نونوا بقال و سبزی فروش، صاحب خونه و مامور آب و برق و تلفن توضیح بدن که مقصر ماییم و بودجه نداریم اینتذنت تون هم که توزرد از ٱب دراومد یعنی تحصیل هم تعطیل شکر خدا داریم به اون مرحله ای که بایست لنگ ببندیم و با قرص نانی بگذرونیم نزدیک میشم اگه خودتون حقوق آخر برج دو روز بالا پایین بشه به بیرون روی میفتین مگه خانواده هاتون با اون مخارج آنچنانی میتونن بگذرونن ؟
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    چرا واریز نمیکنید خدا کنه شما درد ما کارگرها را بدونید
  • واحد ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    من ازیک اردیبهشت۹۹بیکارشدیم ازتاریخ ۷اردیبهشت سامانه ثبت نام کردیم کد رهگیری هم دریافت کردیم وشماره حساب وشباارسال کردیم هنوز پولی واریز نشده هی این ما ه اون ماه من الان ۶ماه هست بیکار هستیم کسی هم نمیاد بگه خرابه چن من مدارک لازم برای بیمه بیکاری ارسال کردیم از پیشخوان کی جواب زن و بچه من را میدهد خود شما حاضر وآماده میخورید به فکر ملت نیستید جواب بدید
  • مهدیه ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    من همه دردهای مردم و خوندم، خجالت میکشم از خودم یه دختر ۳۲ ساله ام الان وقت زندگی کردن منه اما من تو جونی پیر شدم زحمت کشیدم نون حلال منو نمیدن خدا خودش ناظر به اعمالتون
  • همکاربیکار ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    خیلی جالبه هفت ماهه کارگر بدبخت حقوقشو ندادن اعتبار دفترچه هارو هم که قطع کردن بعد میخوایم کرونا رو هم شکست بدیم مثل سربازی را که بدون سلاح وارد معرکه جنگ و خط مقدم میکنن آقا با حلوا حلوا که دهن شیرین نمیشه مبارزه با کرونا ساز و کار خاص خودشو داره همش بدبختی و فلاکت کشورهای پایین دستی رو برایمان به ارمغان نیاورید برید ببینید کشورهایی که جشن پیروزی و غلیه بر کرونارو گرفنن چیکار گردن بامردمشون شما به حد کفایت حمایت کن بعد به من کارگر بگو بشین تو خونت نه اینکه با هفت ماه بدون درآمد باس از گشنگی مرد نه از کرونا شما بیا به موجر و بقال و نونوا و سبزی فروش محل بگو خزانه خالیه مگه حالیشه، مبلغ مصرفیهارو نپردازیم مامور میاد فطعش میکنه (رایگانه) و همینطور یه جقله اینترنت که بچه باهاش درس میخونه بماند اون خط همراه اولتون (شادبه همراه شارژاینترنت) تو زرد و قلابی از آب دراومد ، میییییییخوایم بررررریم به جنگ کرونا دیگه ماسک و مواد ضد عفونی کننده هم نمیتونیم تهیه کنیم ، همون بهتره که بمیریم بجاش اشخاص با ژن بهتر برای حیات و زندگی در این خاک هستن شما خوبید زنده باشید
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    سلام دوستان چرا شما حرف بی ربط میزنید ای پولها باید تو حساب اقایون باشه سودش بخورن بعد اگه از دزدیهای اقایون زیاد شد به ما بدن این مفت خورها پولی که ما طی سالیان پرداخت کردیم با منت می خوان بدن هفت ماهه بیکاریم دریغ از یک ریال هر چی هم داشتیم شارژ خریدیم پشت خط موندیم که به ما بگن از شکیبایی شما متشکرم خدایا خودت حق کارگرهای زحمت کش رو بگیر
  • مرتضی ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام هفت ماهه بیکار و مقرری دریافت نکردم رهبر هم که کمک کرد مثل مابقی پولا رفت تو جیب بعضیا انتظار نباید داشت کسی دلش بسوزه چون دلسوزی وجود نداره هیچوقت ندیدم مثل یه مرد کاری برای مردم انجام بدن وپاش وایسن همش وعدهای توخالی بوده .همش دم از عدالت علی(ع) زده میشه . بسه بابا بسسه .
  • اسدی ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام من از اول برج ۳ بیکار شدم کلی دوندگی کردم هزینه کردم از برج ۳ از خونه بیرون نمیرم جز کار ضروری تا یه جایی میرم با استرس میرم و میام یه نفرم همیشه خونه میذارم مبادا بازرس بیاد پیامک هم اومده که بیمه بیکاری من تایید شده ولی هنوز هیچ پولی واسم نریختن بخدا انصاف نیست ۱۲ سال پول بیمه دادم تو شرکتا با اون شرایط سخت کار کردم الان اینجوری میکنن
  • فرشته ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    بخدا من ازفروردین بیکارم هنوزهم نتونستم جای کار پیدا کنم تروخدا رسیدگی کنید بخدا دخل وخرجمون دیگه باهم نمیخونه کم اوردم یه خورده هم به فکر ما بدبخت بیچاره ها باشید
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    باسلام با ۲۱ سال سابقه مدواوم الان از اول فروردین بیکارم ۵ ماه طول کشید پرونده من تو اداره کار وبیمه جور شه الان هم هیچ کس تو این مملکت جواب گوی بیمه بیکاری ما نیست اخه انصافه یه روز دیر بیمه میرزی فورا جریمه میشی الان مابیمه رو به تامین اجتماعی ریختیم ما رو شوت میکنن به یه جای دیگه
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    هنوز واریز نشده که
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام ۲۳ فروردین بعداز۱۲سال اخراج شدم متاهلم کرایه خونه بدهکارم حلقه های ازدواجمون که اخرین طلاوسرمایه ام بود را فروختم تاالانم یک هزارهم به حسابم نریختن پس کی ریخته خواهد شد ثبت کردم احرازهویت کردم اما خبری نیست توراخدا تا قبل ازاین که زندگی امثاله من خراب نشده اقدام کنید بخدا ازمیوه فروش وسوپری محل خجالت میکشم ازتون خواهش میکنم رسیدگی کنید واقعا هم اگه نمیدید بگید تاما خودمون فکری کنیم
  • محمد حسین زاده به دلیل اینکه تاریخ بیکاری من اشتباه درج شده لذا پولی دریافت نکردم از اول سال تا به ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    محمد حسین زاده به دلیل اینکه تاریخ بیکاری من اشتباه درج شده لذا پولی دریافت نکردم از اول سال تا به حال بیکارم لطفا راهنمایی کنید
  • محسن ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    با سلام این دولت سفته باز یک میلیون دلار از جیب ذخیره ارزی ماهها قبل با دلار ۱۷هزار تومن گرفت و دلار رو بردن بالای ۳۳هزار تومن و کردن تو پاچه ملت)یعنی پولشون حدودا ۲برابر شد به تومن) حالا موقع پرداخت از سر و تهشم میزنن و اینجوری میلیاردها دلار کاسب میشن..گرفتین چی شد.. یکی نیست بگه ضعیفتر از قشر کارگر که به نون شبش محتاجه پیدا نکردین خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه
  • کریم تیر ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    همش دروغه خود تا مین اجتماعی کم کاری کرده برج ۱ شماره حساب رو تصحیح کردم برج ۷ پیامک اومده که شماره حسابتون اشتباهه معلومه هیچ رسیدگی تا بحال نشده
  • همکاربیکار ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    آخه فکر میکنید اونیکه تو ولنجک و لواسون تو خونه های لاکچری میشینه میفهمه کارگر هفت ماه حقوق نگرفته چی میکشه ؟ نه، جواب زن و بچه شو تو این وانفسا چه جوری میده؟ نه، بابا اختلافات جدایی افتاده ، میفهمین ؟
  • خسرو ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    باسلام بنده ۲۳ سال سابقه بیمه دارم انقدر ازم مدارک خواستن اخرش کم اوردم بنده ۴۷ سالمه جایی استخدام نمیکنن ۹ ماهه بیکارم
  • اصغر ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    هفت ماهه بیکارم دیگه آه دربساط ندارم کسی دیگه هم نمونده که ازش قرض کنم خداخیرشون نده
  • مهدی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    جون مادرتون یکی بفکر کارگر های بدبخت باشه هشت ماه گذشت از بیکاری از این اداره به اون اداره پاسکاری میکنن میخوان چندر غاز پول بدن اینو بیارین اونو بیارین من که مستاجرم با دوتا بچه از کجا باید خرج کنم کی اینا ها رو میبینه دولت نداره که بده دم از اسلام و برادری میزنن فقط حرف ....
  • همکاربیکار ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    الان که پنجاه سالمه فکرمیکنم که اگه میرفتم پی درس و تحصیلات خیلی بهتر بود ، چون اولا کارگری نمیکردم و بعدشم از یه حق و حقوق و شهریه و درآمد های حاشیه ای آن برخوردار بودم که مجبور به تحمل هفت ماه بیکاری و انتظار اینکه کی بیمه بیکاریو دور سرشون میچرخونن و صدقه بگیر دولت نمیشدم و ثالثا مینشستم تو خونم و از مواهبی برخوردار،و بیماری و کرونا هم نمیگرفتم آخ که هیییییییییییی
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    همه خوابن یکی نیست به داد مردم برسه این روحانیم فقط میاد میگه کرونارفت کرونا امد پس مردم چی اصلان به فکر مردم نیستن
  • محمد ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام بخدا از اسفند 98 ثبت نام کردم بر بیمه بیکاری هزارتومان هم ندادن بمن هر دفعه ی فیلم در میارم تورو خدا پیگیری کنید له شدیم تو این گرونی
  • سارا ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    من از اول اسفند ماه بیکار شدم و توی کاریابی هم ثبت نام کردم. اما بعد 8ماه هیچ واریزی نداشتم
  • محمد ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    واقعاچقدردروغ؟ هفت ماهه دروغ میگن بسه دیگه 15سال بیمه ریختم فروردین اردیبهشت بیکاربودم هیچی نریختن فقط خدانگذره ازتون که با آبروی کارگربازی میکنید
  • واحد ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام من از اول اردیبهشت بیکارشدیم ۷اردیبهشت ثبت نام کردیم در سامانه بیمه بیکاری کدرهگیری دریافت کردیم وشماره حساب وشباارسال کردیم هنوز پولی واریز نشده ۸ماه هست بیکار هستیم تابه این تاریخ ۸آبان دریافتی نداشتیم چرا پرداخت نمیکنید بخدا ماهم انسان هستیم خودتون را بزارید جای ما ۸ ماه هست بیکارهستیم تورخدا جواب بدهید
  • الله بخش ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام من از برج ۹۸/۱۲/۶بیکار شدم وثبت نام بیمه بیکاری کرونا هم کردم شماره شبا وشماره حساب از من گرفتند هنوز تا حالا برام پولی واریز نشده چکار کنم
  • علی ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    ما حکم بیمه بیکاری هم گرفتیم و مقرری هم تعیین کردند ولی هنوز پرداختی صورت نگرفته. تا کی می خواین پول کارگر رو بخورین؟...
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام من 6 مهر حکم گرفتم ولی واریزی نداشتم در این اوضاع اسفناک واقعا یه خسته نباشید باید گفت به مسئولان به اصطلاح دلسوز که حق خودمون رو میخوان با صدقه به خودمون پرداخت کنن علی برکت الله
  • سیدرضامیربابایی ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    توروخدا حق بیمه بیکاریمونو واریز کنید هیچ ارگانی جواب گو نیست حسابم مسدود بود گفتن که براتون واریز کردیم اما به حسابم ننشسته برگشت خورده حسابم رااز مسدود بودن دراوردم اما هیچ کاری خزانه داری انجام نداده برامون بابا یه ادم باپدرمادردار یا یکی که می تونه کار برای ماه کارگران می تونه انجام بده خواهشن در راس قرار بدین مادردهامونو به کی بگیم اخه خسته وامونده شدیم به خدا
  • احسان ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام ما کی پولی ندیدیم تاکی باید صبر کنیم چرا هیچ کس جواب گو نیس فقط شعار میدید پیگیری شده پس کجا پیگیری های شما برای یک نفر ریختین برای ۱۰ نفر نرختین داره یک سال میشه
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    جنابآقای بابایی شما بفرمیین ما چیکار باس بکنیم ، آیا وقتی بعد دودوره عدم پرداخت قبوض مصرفی مامورین برای قطع آب و برق و گازو تلفون مراجعه کردن به ایشان بگوییم خزانه پول و حقوق مارو نداده برو یه چرخ بزن بیا واریز شد ماهم مصرفی هارو پرداخت میکنیم ، مستحضر هستید که فرزندانمان با اینتر نت درس میخونن که اگر ترافیک و یا مبلغ دوره اینترنت پرداخت نشه بلافاصله قطع میشه و دعواهای تو خونه شروع میشه، دولت بیاد به بقال و نونوا و سبزی فروش و.... با قصابی که خیلی وقته دعوا کردیم اصن سراغش نمیریم ما به این جماعت پول ندادیم به رایگان به اینا از محصولاتتون بدین چون دیگه قسطی هم کسی چیزی بهمون نمیده ، به به چه دولت خجسته ای داریم مااااا، کرونا رو هم که میخوایم شکست بدیم با دست خالی
  • حمیدرضا ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    من از برج ۴ بیکاریم انقدر از این و اون پول گرفتیم که دیگه روم نمیشه دیگه پول بگیرم تورو خدا به فکر این کارگرها باشید
  • فاطمه ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام بالاخره بعد از ۷ماه بیمه واریز شد .... نمیدونم تشکر کنم چی بگم والا .... انقد اذیت شدیم توی این چندماه بازم شکرخدا.
  • محمد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    باسلام و خسته نباشی خدمت شما مسولین من الان ۵ماه است که هیچ پولی از بیمه بیکاری کرو.نا دریافت نکردم اداره شهر ستان که هم میریم میگن واریز میکنن تا کی از شما مسول میخوام که پیگیری کنید. ممنون
  • محمد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    باسلام و خسته نباشی خدمت شما مسولین من الان ۵ماه است که هیچ پولی از بیمه بیکاری کرونا دریافت نکردم اداره شهر ستان که هم میریم میگن واریز میکنن تا کی از شما مسول میخوام که پیگیری کنید. ممنون
  • سلیمانی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    با سلام، امیدوارم آقایون خزانه داری درک و فهم درستی از هفت ماه بیکاری ، بدون کسب هیچگونه درآمدی با یک خانواده پنج نفره و اسکان در مسکن استیجاری را دراین وانفسای گرانی و مخارج بالا را داشته باشند و همت بیشتری برای پرداخت پول کارگر بیکار شده مبذول فرمایند. مچکرم
  • دولت آبادی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام:دلمان میخواهد حرفهای مسئولین تامین اجتماعی را باور کنیم که میگویند دولت پول نمیدهد.بقولی دم خروس را باور کنیم یاقسم.... به فرض که پول بیمه بیکاری را باید دولت بدهد. آیا اعتبار دفترچه بیمه بیکار شده ها را هم باید سازمان برنامه بودجه تمدید کند؟ الان بنده وخیلی ها مدارک را هم به سامانه روابط کار بارگذاری کرده ایم وهم هفت خوان تامین اجتماعی را برای تکمیل پرونده بیمه بیکاری پیموده ایم و حتی پیامک تایید دریافت مقرری را هم دریافت کرده ایم ولی متاسفانه دفترچه بیمه درمانی ما اعتبار ندارد و نمیتوانیم از آن استفاده کنیم.لااقل اگر به قول جوانها (خالی بندی) هم که میکنید طوری رفتار کنید که اینگونه دم خروستان بیرون نزند.نکند اعتبار دفترچه بیمه درمانی بیکار شدگان را هم باید دولت و سازمان برنامه بودجه مهر کند.یاحق
  • دولت آبادی ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    سلام:به فرض که پول بیمه بیکاری را باید دولت بدهد. آیا اعتبار دفترچه بیمه بیکار شده ها را هم باید سازمان برنامه بودجه تمدید کند؟ الان بنده وخیلی ها مدارک را هم به سامانه روابط کار بارگزاری کرده ایم وهم هفت خوان تامین اجتماعی را برای تکمیل پرونده بیمه بیکاری پیموده ایم و حتی پیامک تایید دریافت مقرری را هم دریافت کرده ایم ولی متاسفانه دفترچه بیمه درمانی ما اعتبار ندارد و نمیتوانیم از آن استفاده کنیم.لااقل اگر به قول جوانها (خالی بندی) هم که میکنید طوری رفتار کنید که اینگونه دم خروستان بیرون نزند.نکند اعتبار دفترچه بیمه درمانی بیکار شدگان را هم باید دولت و سازمان برنامه بودجه مهر کند.یاحق
  • دولت آبادی ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    سلام: به فرض که پول بیمه بیکاری را باید دولت بدهد. آیا اعتبار دفترچه بیمه بیکار شده ها را هم باید سازمان برنامه بودجه تمدید کند؟ الان بنده وخیلی ها مدارک را هم به سامانه روابط کار بارگزاری کرده ایم وهم هفت خوان تامین اجتماعی را برای تکمیل پرونده بیمه بیکاری پیموده ایم و حتی پیامک تایید دریافت مقرری را هم دریافت کرده ایم ولی متاسفانه دفترچه بیمه درمانی ما اعتبار ندارد و نمیتوانیم از آن استفاده کنیم.اعتبار دفترچه بیمه درمانی بیکار شدگان را هم باید دولت و سازمان برنامه بودجه مهر کند.یاحق
  • زهره ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 0
    بنده ازاول فروردبن بیکار شدم و بیمه دوماهه کرونا برام واریز نشده در حالی که دوبار برام پیامک اومده و شماره حساب وارد کردم تو سایت.به تامین اجتماعی مراحعه میکنم میگن به ما مربوط نیس دولت باید بریزه.به ۱۴۲۰ زنگ میزنم میگن فعلا ما اطلاع نداریم پرونده بیمه بیکاری کرونا بسته شده .تورو خدا پیگیری کنید
  • فریبا ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    باسلام شش ماه ثبت نام کردم هربار پیام میاد مدارک شما دارای نقص میباشد وهر باررفتم کافی نت انجام دادم وهزبنه دادم اداره کار میگه مدارک مشکل نداره ولی باز از همون اداره کاروتعاون پیام نقص مدارک میاد واقعا خسته شدم از این همه مسخره بازی
  • مینه ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    من هنوز یبارم دریافتش نکردم فقط هی میگن شماره شبابفرستین
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    خزانه هنوز پرداخت نکرده.چرا هیچ ارگانی پاسخگو نیست
  • علی شعبانی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    باسلام اول شهریورماه ازگروه صنعتی گلرنگ گلپخش اول شعبه زنجان بیکارشدم واقدام به بیمه بیکاری کردم وبیمه واداره کارموافقت کردند ومدارک هم تکمیل میباشداما مستمری 20آبان بحسابم واریزنشده الان دوماه هست بیکارهستم وخودم هم متاهل ودوتا فرزند ازکجا بیارم خرج کنم باسابقه بیمه 18سال
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    فقط حرف نزنید عمل کنید ما ازبرج اسفند۹۸ ثبت نام کردم همون جاماندگان رو بدین نمیخواد از خرداد۲ ملیونش کنید
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    دوستان واریزنشدهنوز
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    واریز.کن.کن
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام از شوهر من حدود سه ماه پیش شماره شبا خواسته شد سه سال هم سابقه بیمه داشته ولی هنوز هیچ پولی واریز نشده
  • مهدی بیجنوند ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام من از اسفند نود و هشت بیکارم هربار میرم کافی نت میگن مدارک یجاش اشکال داره تا حالا کلی خرج کردم این درست نیسن الان 8ماهه اخه نمیگن از کجا میارید میخوردید الهی خیر نبینن هیچ کس رسیدگی نمیکنه هر جا میری پاست میدن یجا دیگه 14سال بیمه ریختم که یجا بدردم بخوره
  • طاهره ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    من از تيرماه ثبت نام كردم تا سه ماه كه فقط پيامم ميومد مدارك ناقص است به حول و قوه الهي بعد مهرماه پيامك امد تاييد شماره حساب مهر گذشت أبان هم تموم شد الانم اذر هس پس كي پرداخت ميشه
  • محمد ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام بنده با 14 سال سابقه پرداخت بیمه از ابتدای اردیبهشت بیکار شدم و هم در سامانه قبلی هم در سامانه جدید ثبت نام کردم، مدارک تکمیل و شماره شبا هم دادم، ولی هنوز هیچ دریافتی نداشته ام، در این اوضاع کرونا و بیکاری کمال ظلم و بی عدالتی آقایان است.
  • Xara ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 0
    دوستان عزیز، لطفا برای پیگیری بیمه بیکاری به تامین اجتماعی و اداره کار حتما حتما مراجعه کنید. چون امسال نحوه ثبت نام بیمه بیکاری برای مدتی عوض شد و ممکنه این وسط اطلاعات در زمان مناسب به اداره کار نرسیده باشه. حتی اگه براتون پیامک اومده که اطلاعاتتون دریافت شده و از این حرفا. در نهایت میگن شما دیر ثبت نام کردین و بهتون تعلق نمیگیره. پس خیلی زود مراجعه حضوری انجام بدین
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    كي واريز ميشه والا بخدا ٩سال پول بي زبون دادم به بيمه حالا برا ماهي چقدر غاز اونم برا يكسال نه ماه هس منتظرم حداقل بريزيد بدهي اين چند ماه به بدهكارامون بديم
  • سهراب ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    س من هشت ماهه بیکارم وهمه مدارکم را دادم ولی هنوز بهم پولی نداند نمیدونم کی میخواد جواب بده ولی ازخدا میخوام سر خودشون بیاره تا بفهمن چقدر داریم سختی میکشیم
  • طاهره ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    اقا نميخاين واريز كنيد بعد ٩ماه شد برج ٩,خو من يك سال بهم تعلق ميگيره ٩ماهش كه گذشت نميخاين واريز كنيد بگيد حيف اين همه پول كه ماه به ماه ٧سال بيمه پرداخت كردم داده بودم طلا الان ميلياردر بودم تف به اين مملكت
  • مریم ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام از اسفندبیکار شدم کا رهای بیمه بیکاری را انجام دادم یک ماه بیش پیامک امدن اداره رفاه کار قبول کرده هنوز خبری نیست
  • داود ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام من هم کاریابی ثبت نام کردم هم تامین اجتماعی و هم اداره کار و تعاون ولی نمیدونم کی میخوان بدن به خدا دیگه نمیتونم جواب صاحب خانه رو بدم چند ماه حتی برنج خانه ندارم فقط تا بحال حدود پانصد هزار تومان هزینه ثبت نام هام شده به خدا همشو قرض کردم امشب دیگه روم نمیشه برم صاحب خانه تا یک شب بیدار وایمیسته تا من برم جلوم رو بگیره آب خانه ام هم هفته پیش قطع شد یا صاحب الزمان
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    میدونید زن و بچه یعنی چی چرا اینقدر مردم را اذیت میکنید چرا مرد خونه را به ذلت میکشید......
  • یحیی خاشعی ورنامخواستی ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    باسلام من کارگر عسلویه بودم وبرج ۱۲ برای بیمه بیکاری ثبت نام کردم و دوبار شماره حساب دادم ولی خبری نشد به شماره ۱۴۲۰ زنگ زدم گفتند باید باخزانه داری زنگ بزنی لطفاً راهنمایی کنید ما چکار کنیم
  • یحیی خاشعی ورنامخواستی ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    باسلام من کارگر عسلویه بودم وبرج ۱۲ برای بیمه بیکاری ثبت نام کردم و دوبار شماره حساب دادم ولی خبری نشد به شماره ۱۴۲۰ زنگ زدم گفتند باید باخزانه داری زنگ بزنی لطفاً راهنمایی کنید ما چکار کنیم
  • ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    امروز ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ دوسال گذشت خبری نشد للعنت خدابرشما باد هنوز بیمه بیکاری کرونا جاماندگان سالگذشته فروردین اردیبهشت سال 99 را پرداخت نکردن هیچ کس پاسخگو نیست
  • ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    امروز ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ دوسال گذشت خبری نشد للعنت خدابرشما باد هنوز بیمه بیکاری کرونا جاماندگان سالگذشته فروردین اردیبهشت سال 99 را پرداخت نکردن هیچ کس پاسخگو نیست