اداره کل انتقال خون خراسان رضوی روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به کاهش ذخایر خونی در این استان هشدار داد و داوطلبان اهدای خون را برای کمک به بیماران دعوت کرد.

درخواست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی برای اهدای خون

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی همچنین گفت: در حال حاضر ذخایر خونی در این استان به طور فزاینده‌ای رو به کاهش است و از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) درخواست می‌شود با حضور در پایگاههای اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.  

دکتر مجید عبداللهی افزود: هم اکنون مراجعه مردم به پایگاههای اهدای خون به دلیل شیوع بیماری کرونا کاهش یافته و این امر کاهش ذخایر خونی در استان را شدت بخشیده و با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند میسر نخواهد بود.
وی ادامه داد: پروتکل های بهداشتی در تمامی پایگاه‌های اهدای خون استان  رعایت می‌شود و این پایگاهها هر روز جز ایام تعطیل از ساعت هفت و ۴۵ دقیقه تا ۱۳ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون است.  

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اهداکنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت nobatdehi.ibto.ir به صورت اینترنتی ثبت نام نموده و در  زمان مقرر جهت فرآیند اهدای خون مراجعه کنند.
اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با رتبه سوم کشور از نظر تولید خون،  تامین خون مورد نیاز ۶۰ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد.
۱۲ پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه از این تعداد در مشهد و هفت پایگاه در شهرستانهای نیشابور، کاشمر، سبزوار، گناباد، تربت‌جام، قوچان و تربت‌حیدریه دایر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.