ماجرای بازگشت استراماچونی به تهران بهترین پوشش رسانه در قبال پرونده قرارداد افتضاح استخدام مارک ویلموتس بود. مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان که پیش از بروز این اتفاقات به شدت زیر فشار منتقدان قرار داشتند با کمک گرفتن از این شو رسانه‌ای تلاش کردند پرونده مارک ویلموتس را به حاشیه سوق دهند تا دیگر افکارعمومی به این مسئله فکر نکنند.

بی‌خیال ویلموتس نمی‌شویم

قدس آنلاین: ماجرای بازگشت استراماچونی به تهران بهترین پوشش رسانه در قبال پرونده قرارداد افتضاح استخدام مارک ویلموتس بود. مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان که پیش از بروز این اتفاقات به شدت زیر فشار منتقدان قرار داشتند با کمک گرفتن از این شو رسانه‌ای تلاش کردند پرونده مارک ویلموتس را به حاشیه سوق دهند تا دیگر افکارعمومی به این مسئله فکر نکنند.

البته در کنار این اتفاق مدیران فدراسیون فوتبال با پیش کشیدن مخالفت با استخدام سرمربی و بازیکن خارجی ژست دفاع از حقوق بیت‌المال را به خود گرفتند تا شاید بعدها از این مسئله و مخالفت با ورود خارجی‌ها بهره‌برداری تبلیغاتی داشته باشند.

شنیده می‌شود حقایق جدیدی در این میان روشن شده که بی‌گمان با اتمام پروسه تحقیقاتی گزارش نهایی آماده ارسال به نهادهای قضایی خواهد شد تا فرایند محاکمه افراد متخلف آغاز شود.

حقایق جدید در پرونده

سید نظام الدین موسوی، به عنوان مسئول ویژه پیگیری پرونده در گفت‌و گو با قدس در این ارتباط می‌گوید: برخلاف گمانه زنی‌های رسانه ای کمیسیون اصل ۹۰ این پرونده را به حال خود رها نکرده بلکه تحقیقات کارشناسی در حال انجام است و حقایق جدیدی آشکار شده که در حال حاضر از بیان آن‌ها معذوریت داریم چون ممکن است با انتشار پیش از موعد اسناد و مدارک دیگر قابل دسترسی نباشد اما قطعاً مجلس بی‌خیال این پرونده و تخلفات روی داده نخواهد شد.

وی بیان کرد: ما از نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و امنیتی دعوت کرده‌ایم تا گزارش‌های خود درباره پرونده ویلموتس را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه دهند.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ دیدگاه، اسناد و نظرات دستگاه‌های امنیتی و نظارتی را درباره پرونده سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران اتخاذ می‌کند تا سپس بررسی‌های خود را در این زمینه جمع بندی کند.

*احضارهای پنهانی

البته همزمان با پیگیری‌های مجلس، دیگر نهادهای نظارتی به دنبال رمزگشایی از تخلفات صورت گرفته در خصوص این پرونده هستند که در این ارتباط شنیده می‌شود برخی مسئولان فوتبالی و ورزشی به واسطه تأثیری که در جریان عقد این قرارداد ایفا کردند در سازمان بازرسی کل کشور حضور پیدا کردند و به کارشناسان مسئول توضیحاتی ارائه کردند تا مراحل تکمیل پرونده قضایی تکمیل شود.

نکته جالب توجه در این میان ورود دولتی‌ها به این پرونده است، گویا با توجه به پیامدهای فراوان این قرارداد و جرایم سنگین دولتمردان به کمک سلطانی فر آمدند تا شاید بتوانند از نظر حقوقی به فدراسیون فوتبال کمک کنند و در دادگاه CAS بتوانند محکومیت پرداخت غرامت سنگین را رفع و رجوع کنند.

حالا باید دید مسعود سلطانی فر و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در ردیف نخست متهمان این پرونده قرار دارند می‌توانند از پرداخت غرامت سنگین به ویلموتس جان سالم به در ببرند یا خیر؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.