کرج- داستان پلیس ساختمان محمد شهر کرج که به‌تازگی سوژه فضای مجازی در این شهرستان تبدیل‌شده است از انتشار یک فیلم که با ضرب و شتم کارگر ساختمانی است آغاز می‌شود.

اعمال خشونت پلیس ساختمان در «محمد شهر» کرج دردسرساز شد

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: در آخرین روز هفته گذشته فیلمی در فضای جازی منتشر شد که در این فیلم مأموران اجرائیات شهرداری با عنوان پلیس ساختمان در حال اعمال قانون توسط مشت و لگد بودند.

در این فیلم که بلافاصله در فضای مجازی انتشار آن سرعت گرفت نشان می‌دهد تعدادی مرد بالباس فرم بنفش یک کارگر ساختمانی در محمد شهر کرج را زیر مشت و لگد گرفتند اگرچه شهردار محمد شهر کرج اظهار می‌کند این تمام فیلم نیست اما این صحنه‌های خشونت‌بار را تائید می‌کند.

شهر ۱۳۰ هزارنفری محمد شهر در جنوب کرج پس از تهران دومین شهری است که نظارت برساخت و سازها را به بخش خصوصی سپرده است و البته این چهارمین درگیری فیزیکی است که از ابتدای سال تاکنون در رابطه با همین موضوع در این شهر به وقوع پیوسته است.

گفتنی است از آن جا که شرکت‌های انتظام شهری در مناقصه‌ها شرکت می‌کنند و کار نظارت برساخت و سازها را با عنوان پلیس ساختمان بر عهده می‌گیرند حال حادثه روز چهارشنبه هفته گذشته این بحث را در شورای شهر محمد شهر مطرح کرده که آیا سپردن مسئولیت نظارت به بخش خصوصی درست است یا نادرست؟

با متخلفان برخورد شد

در همین حال شهردار محمد شهر کرج با تائید این موضوع که این افراد تحت عنوان پلیس ساختمان به استخدام یک شرکت پیمانکار شهرداری درآمده بودند اظهار کرد: اگرچه در این حادثه درگیری و ضرب و شتم توسط کارگران ساختمانی شروع‌شده بود اما بااین‌وجود عوامل ضرب و شتم این کارگر ساختمانی اخراج شدند.

سعید صفری در تشریح این ماجرا بیان کرد: به دنبال گزارشی مبنی بر تخلف در ساخت‌وساز، عوامل پلیس ساختمان بخش خصوصی تحت عنوان «شهربان» وابسته به شهرداری محمد شهر به محل ساختمان موردنظر اعزام شدند.

وی گفت: ازآنجاکه مالک ساختمان در محل حضور نداشت، عوامل شرکت پلیس ساختمان خصوصی از کارگران خواستند تا ادامه کار را متوقف کنند اما کارگران به اخطارها توجهی نکردند و شهربانان اقدام به جمع‌آوری تعدادی از ابزار کار کارگران کردند که کارگران با هجوم به یکی از عوامل پلیس ساختمان وی را زیردست و پا قراردادند که اصل فیلم در اختیار شهرداری است.

شهردار محمد شهر افزود: ازآنجاکه یکی از عوامل پلیس ساختمان زیردست و پای کارگران بود سه نفر از عوامل شهربان یا پلیس ساختمان خصوصی برای نجات همکار خود به ضرب و شتم یکی از کارگران پرداختند که البته کار اشتباهی بوده است.

وی عنوان کرد: شرکت پیمانکاری خصوصی شهرداری محمد شهر از شرکت‌های انتظام و مورد تأیید نیروی انتظامی بوده و انتخاب آن قانونی است.

پیمان‌سپاری به بخش خصوصی درست یا نادرست؟

شهردار محمد شهر بابیان اینکه واگذاری امور نظارتی ساخت‌وسازها به بخش خصوصی اقدامی اصولی و ارزشمند است، گفت: هرچند چنین حوادثی حین اعمال قانون در محمد شهر تکرار شده اما نحوه فعالیت شرکت‌های بخش خصوصی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بهتر از گذشته بوده است.

 وی گفت: شهرداری ضمن آموزش نیروهای پلیس ساختمان خصوصی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای به وجود نیامدن حوادث فیزیکی، ادامه کار توسط شرکت پیمانکاری خصوصی را به نفع شهر و شهروندان می‌داند.
شهردار محمد شهر در خصوص وضعیت کارگر مجروح حادثه درگیری فیزیکی گفت: وضعیت عمومی این کارگر خوب است و موضوع به‌صورت ویژه با حضور مقام قضایی بررسی می‌شود.

درگیری مسبوق به سابقه

در همین حال محمد کورانی، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی محمد شهر بابیان اینکه من از ابتدا با برون‌سپاری نظارت برساخت و سازهای شهر محمد شهر مخالف بودم و معتقد هستم که نباید چنین نظارت‌هایی به بخش خصوصی داده شود اظهار کرد: امسال این چهارمین درگیری فیزیکی بین کارگران ساختمانی و شهربانان بخش خصوصی است که در محمد شهر رخ می‌دهد و ما باید ازاین‌گونه اقدامات جلوگیری کنیم.

کورانی تأکید کرد که من بارها آسیب‌های برون‌سپاری نظارت‌ها به بخش خصوصی را به مدیریت شهری محمد شهر متذکر شده‌ام و موضوع ضرب و شتم کارگر ساختمانی نیز باید موردبررسی دقیق قرار گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسدی ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام وعرض ادب محله ایی در کرج بنام باغستان غربی وجود دارد که حدود 92قطعه آن (مابین لاله ها وخیابان اشتراکی رجایی شهر ) جهت تصاحب ارزان وبی دردسر رنگ عمران وآبادانی به خود ندیده وحتی با گذشت 3سال تاکنون نتوانستیم یکبرگ نقشه معابر از شهرداری جهت ارایه به اداره گاز بگیریم وبا اینکه رییس شورای شهر ومعاونین شهرداری مرکز از محل بازدید کردند ودستور پیگیری از قبیل حمل زباله وجدول گذاری و..........دادند ولی دریغ از کوچکتری اقدام الان به جایی رسیده که زمین مردم را به قیمت مفت از دست مالکین خسته ونیاز به پول در آورده وباز هم به دنبال خرید دیگر قطعات دیگر هستند وجایی گفته اند که تا خریدمان تکمیل نشود خبری از آباد شدن اینجا نیست وخودتان را بیخود خسته نکنید وهم اکنون در حال دیوار کشی زمینهای خریدار شده می باشند که بیش از 10 دقطعه آن را تا کنون چهار دیواری کرده .در این زمانه که به برکت انقلاب وخون شهدا خیلی از روستاها با 10 -15 خانوار دارای خدماتی مانند آب شرب بهداشتی وبرق وگاز شهری هستند ما اهالی با داشتن سند تکبرگ وفاصله 50متری با انشعابات با تانکر آب وکپسول گاز و...........سروکله می زنیم وزباله ها را هفته ایی یکبار میسوازنیم وخانواده از ترس تردد معتادین واراذل جرات خروج از خانه را به تنهایی ودر شب ندارند .ودرنهایت به این نتیجه رسیدیم که دست به دامن استانداری وبازرسی کل کشور ودادستانی استان شویم تا شاید از این راه به نتیجه برسیم لذا از رسانه وزین انتظار داریم در صورت امکان وصلاحدید دستور فرمایند بصورت حضوری گزارشی مستند از وضع فلاکت بار این نقطه از شهر تهیه تا شاید کمکی به احقاق حقمان شود .