خراسان شمالی- معاون صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲۵۰معدن در این استان پروانه بهره‌برداری دارند که از این تعداد ۱۲۰ معدن فعال و ۷۳معدن نیز غیرفعال هستند.

۷۳ معدن در خراسان شمالی غیر فعال است

علی اصغر رضا زاده در گفتگو با قدس آنلاین، تعداد معادن در حال تجهیز را پنج فقره، معادن مشمول تعطیلی موقت دو فقره، تعداد معادن مشمول ماده ۲۰ قانون معادن را ۵۲ فقره عنوان کرد و اظهار داشت: به‌زودی ۵۲ معادن به مزایده گذاشته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر میزان اشتغال در معادن فعال یک هزار و ۳۴۷ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال خراسان شمالی هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال است و سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در این استان استخراج اسمی می‌شود.

وی در خصوص برداشت‌های مجاز و غیرمجاز با بیان اینکه برداشت‌های انجام‌شده وفق مجوزهای صادره انجام می‌گیرد و چنانچه برداشت غیرمجازی صورت گیرد وفق ماده ۱۹ قانون معادن اقدام می‌شود، گفت: بر اساس ماده ۱۹ قانون معدن، هر کس بدون اخذ پروانه اکتشاف یا بهره‌برداری و یا اجازه برداشت اقدام به حفاری‌های اکتشافی، استخراج، برداشت و بهره‌برداری مواد معدنی کند، متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب می‌شود یا با وی برابر قوانین و مقررات مربوط رفتار خواهد شد.

معاون صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: در این موارد مأموران انتظامی موظف‌اند حسب درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت بلافاصله ازاین‌گونه عملیات جلوگیری و متهم یا متهمان را برای صدور حکم به مراجع قضائی معرفی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.