رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: در حال حاضر با جدی نگرفتن مسائل بهداشتی و حضور در تجمعات حدود ۴۱ درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان تربت‌جام به علت کرونا و علائم حاد تنفسی بستری می‌شوند.

بستری شدن ۴۱ درصد مراجعه کنندگان در بیمارستان تربت‌جام

به گزارش قدس آنلاین، محمد افکار اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۹ شهریورماه در منطقه تربت جام ۲ هزار و ۵۹۱ نفر با علائم مشکوک به بیماری کرونا به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد نتیجه آزمایش هزار و ۱۹۴ نفر مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۹ نفر با علائم مثبت به کرونا در بیمارستان بستری هستند که ۸ نفرشان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده است.

رئیس  دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام مطرح کرد: هر چند در وضعیت نارنجی قرار داریم اما خوشبختانه وضعیت شهرستان ثبات داشته و طی یک ماه گذشته فراز و نشیب چندانی نداشتیم.

وی بیان کرد: متأسفانه شهروندان مانند روزهای اول شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی را به‌ طور جدی رعایت نمی‌کنند، پیش‌بینی می‌شود فقط ۷۰ درصد شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به‌ خصوص زدن ماسک عنوان کرد: بدون شک عادی انگاری کرونا موجب افزایش آمار مبتلایان در شهرستان می‌شود.

افکار گفت: عادی انگاری کرونا تهدیدی جدی برای سلامت جامعه به شمار می‌رود و موجب بحران می‌گردد، اگر شهروندان نکات بهداشتی را رعایت نکنند در پاییز وضعیت بسیار بدتری خواهیم داشت.

وی مطرح کرد: شهروندان با رعایت نکردن نکات بهداشتی و حضور در تجمعات پرستاران و پزشکان را خسته کرده‌اند و کادر درمانی با فشار روحی، کاری و عصبی بسیاری مواجه شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام در ادامه با بیان اینکه بیشترین میانگین سنی فوتی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بین ۶۰ تا ۷۰ سال و کمترین میانگین سنی مرگ‌ و میر بین ۱۷ تا ۳۰ سال بوده است، اظهار کرد: از ابتدا شیوع ویروس کووید-۱۹ تا کنون ۵ کودک صفر تا ۶ سال در تربت‌جام به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و بیماری‌های زمینه‌ای که داشته‌اند، فوت کردند.

وی ادامه داد: تا کنون از شهرستان باخرز ۹۱ نفر، تایباد ۵۸ نفر، صالح‌آباد ۱۴۰ نفر، شهری تربت‌جام ۱۶۴۵ نفر، روستایی تربت‌جام ۶۴۲ نفر و حوزه مشهد، فریمان نیز ۱۵ نفر به بیمارستان تربت‌جام مراجعه کرده‌اند.

وی همچنین در خصوص تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بیان کرد: تا کنون از افرادی که فوت نموده‌اند ۱۴ نفر مربوط به شهرستان باخرز، ۴ نفر از تایباد، ۷ نفر مربوط به شهرستان صالح‌آباد، ۵۱ نفر از شهر تربت‌جام، روستاهای تربت‌جام ۳۳ نفر و یک نفر نیز از حوزه مشهد، فریمان بوده‌اند.

افکار افزود: از کل مراجعان ۲.۱ درصد مربوط به در رده سنی تا یک سال، رده سنی یک تا شش سال ۱.۹ درصد، رده سنی ۷ تا ۱۸ سال ۳.۴ درصد، رده سنی ۱۹ تا ۳۰ سال ۲۳.۱ درصد، رده سنی ۳۱ تا ۴۵ سال ۲۸.۴ درصد، رده سنی ۴۶ تا ۶۰ سال ۱۶.۲ درصد، رده سنی ۶۱ تا ۸۰ سال ۱۸.۸ درصد و همچنین ۸۱ سال به بالا ۶۱ درصد بوده است.

وی با اشاره به وضعیت درصد فوتی‌های مثبت عنوان کرد: ۱.۸ درصد کل فوتی‌ها در رده سنی نوزاد، رده سنی یک تا شش سال ۲.۷ دهم، رده سنی ۷ تا ۱۸ سال فوتی صفر، رده سنی ۱۹ تا ۳۰ سال ۱.۸ درصد، ۳۱ تا ۴۵ سال ۶.۴ درصد، ۴۶ تا ۶۰ سال ۱۴.۵ درصد، ۶۱ تا ۸۰ سال ۴۳.۶ درصد و ۸۱ به بالا ۲۹.۱ درصد بوده است.

رئیس  دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: کمترین میزان فوتی مربوط به رده سنی ۷ تا ۱۸ سال و بیشترین میزان فوتی مربوط به رده سنی ۶۱ تا ۸۰ سال بوده است، همچنین ۴۷.۷ درصد کل آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان را مردان و ۵۲.۳ درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس  دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام عنوان کرد: تا کنون ۴۱ درصد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان بستری و ۵۹ درصد نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند، همچنین در حال حاضر ۱۰۷۳ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۱۷۲ نفر از پرسنل بیمارستان به کرونا مبتلا شده‌اند، مطرح کرد: اگر چه ابتدا با کمبودهایی مواجه بودیم اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت امکانات مورد نیاز به خصوص تجهیزات حفاظت فردی تأمین شد، همچنین بخشی از بیمارستان سجادیه تربت‌جام برای بیماران کرونایی تخلیه و راه‌های ورودی و خروجی جدا و هیچ ارتباطی به دیگر بخش‌ها ندارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.