یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در نشست خبری:

مرحله نهایی دومین رویداد تولید محتوای بسیج روزهای ۲ تا ۴ مهر برگزار می‌شود

مسلم معین

مسلم معین گفت: مرحله نهایی دومین رویداد تولید محتوای بسیج در روزهای ۲ تا ۴ مهر ماه در مدت ۴۸ ساعت آنهم در فضای باز  و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. درنهایت این رقابت، تیم های برگزیده انتخاب می‌شوند و در روز ۴ مهر مراسم اختتامیه و جشنواره تجلیل از فعالان فضای مجازی برگزار می‌گردد.

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری «مسلم معین» رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، با خبرنگاران به مناسبت مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال امروز برگزار شد.

رئیس فضای مجازی بسیج در تبیین اهمیت فضای مجازی بومی اظهار داشت: امروزه فضای مجازی در حوزه های مختلف به بستری برای بیان نظرات و دیدگاه ها، ارتباطات اجتماعی، تبادلات اقتصادی و تجاری و تحولات رسانه ای تبدیل شده است. گلوگاه اتفاقات مهم حوز های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در فضای مجازی در حال وقوع است. در حال حاضر یکی از عرصه های جنگ دشمنان، دست گذاشتن روی نقاط شناختی و عملیات روانی به فراخور موضوعات است و بر اساس آن می خواهند در جوامع مختلف اثر بگذارند و گفتمان خود را القا کنند.

مسلم معین در ادامه گفت: این جنگ شناختی در حوزه فضای مجازی ابعاد مختلفی دارد،  و بخش های مختلفی از آن در حوزه رسانه، خدمات اقتصادی و تولیدات تخصصی تعریف می‌شود. حوزه تولیدات تخصصی و چند رسانه ای که در لایه های فضای مجازی تعبیه می شود، تولیداتی مانند بازی ها، نرم افزارها و سرگرمی هستند که عمدتاً کارکرد شناختی دارند و در افکار را در قالب بازی و سرگرمی شکل می دهند. در کشور ما لایه های مختلف فضای مجازی با بسته ای خارج از کشور در اختیار مردم قرار میگیرد. متاسفانه استقلال و خودکفایی در حوزه سایبری اتفاق نیفتاده و اقدام مناسبی برای تحقق استقلال سایبری و امنیت سیاسی و اجتماعی صورت نگرفته است.

وی همچنین افزود: ما در کشور با عدم اراده انقلابی برای خودکفایی در فضای مجازی مواجهیم. عمده تولیدات فضای مجازی، غیر بومی است که مشکلات متعددی را به وجود می آورد. اصلی ترین مشکل هم مربوط به امنیت اقتصادی و فرهنگی مردم است، به همین دلیل ما باید فعالان و استعدادهای فضای مجازی را در کشور شناسایی و آنها را تقویت کنیم و رشد بدهیم تا از آنها در راستای توانمندسازی و اثرگذاری فضای مجازی بومی بهره ببریم و اینها نیز بتوانند ایده های خودشان را در سیر مراحل علمی و تخصصی خود به محصول تبدیل کنند.

رئیس فضای مجازی بسیج ادامه داد: ما در سال ۹۷ اولین تولیدات تخصصی فضای مجازی بسیج را برگزار کردیم.  حدود ۳۵۰ نفر در قالب ۱۱۸ تیم از سراسر کشور حضور پیدا کردند و در ۴۸ ساعت با هم به رقابت پرداختند و آن موقع مدل نسبتاً جدیدی از رویداد تولید محتوا تجربه شد. در واقع این تیم ها در حوزه مختلف بازی های موبایلی، نرم افزارهای موبایلی و انیمیشن به رقابت پرداختند. این تیم های تخصصی که در سه حوزه رقابت داشتند قبل از آنکه وارد مسابقه شوند از سوژه ها و موضوعاتی که برای تولید محتوا به آنها داده شد، مطلع نبودند.

مسلم معین ادامه داد: در نهایت در این رویداد تخصصی حدود ۸۰ محصول موفق نیز بدست آمد و این در واقع بروز یک رویش بود و ما هم این افراد را تا تولید محصول حمایت کردیم. سال ۹۸ هم تصمیم گرفتیم این رویداد را در سراسر کشور برگزار کنیم. یعنی به جای اینکه تیم ها در تهران مستقر شوند، مرکز هر استان محل برگزاری رویداد شد. این رویداد از نظر جغرافیایی تمام شهرها و در گستره کشور برگزار شد و از نظر تعداد نفرات هم افراد بسیاری حدود ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم به رقابت پرداختند که دومین رویداد تولید محتوای بسیج‌ بود.

وی تاکید کرد: بدین ترتیب هم از نظر  تعداد نفرات شرکت کننده و هم گستره جغرافیایی آن،  می توان این رویداد را بزرگترین رویداد تولید محتوای جهان بدانیم. رویداد تولید محتوای فضای مجازی که در سال ۹۸ برگزار شد حدود ۱۰۰ تیم برگزیده داشت.

رئیس فضای مجازی بسیج بیان کرد: به امید خدا مرحله نهایی دومین رویداد تولید محتوای بسیج در روزهای ۲ تا ۴ مهر ماه در مدت ۴۸ ساعت آنهم در فضای باز  و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. درنهایت این رقابت، تیم های برگزیده انتخاب میشوند و در روز ۴ مهر مراسم اختتامیه و جشنواره تجلیل از فعالان فضای مجازی برگزار می‌گردد. برگزیده ها مورد حمایت مادی و معنوی قرار خواهند گرفت و حمایت هایی برای تبدیل ایده های آنان به محصولات تجاری صورت میگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.