۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 720893

ثبت نام شرکت در کارگاه «مولفه های تربیت اقتصادی» و برگزاری بیست و هشتمین نشست محاکات از جمله این خبرهای کوتاه از حوزه علمیه خراسان است.

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

به گزارش قدس آنلاین، سلسله نشست ها و کارگاه های اقتصاد خانواده با عنوان «مولفه های تربیت اقتصادی» با حضور دکتر وحید ارشدی، استادیار دانشگاه فردوسی به صورت حضوری  با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نیز از طریق سامانه LMS حوزه علمیه خراسان در بستر مجازی برای برادران و خواهران برگزار می شود.

علاقه مندان به شرکت در این کارگاه می توانند نام و نام خانوادگی و نوع حضور در این برنامه را تا اول مهر ماه به شماره ۰۹۱۵۷۷۳۱۵۶۵ ارسال کنند.

این کارگاه روز پنجشنبه سوم مهرماه ۹۹ از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در محل مرکز طوبی(طبقه چهارم) به همت هیئت اندیشه ورز خانواده تعلیم و تربیت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.

بیست و هشتمین نشست محاکات برگزار می شود

بیست و هشتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی محاکات به همت هیئت اندیشه ورز هنر و رسانه معاونت پژوهش این حوزه، با عنوان «سرچشمه‌های دینی و آئینی هنر نمایش»، با سخنرانی استاد سیدمحمد مداح حسینی، دوشنبه ۳۱ شهریور، از ساعت ۱۷ در سامانه اسکای روم برگزار می شود.

علاقمندان با کلیک روی لینک ارسالی، می توانند به طور مستقیم وارد مرحله نخست ورود به کلاس شده و پس از آن با عنوان کاربر مهمان به صفحه کلاس وارد شوند.

کتاب درسی آموزش روخوانی مبین رونمایی شد

حجت الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی در مراسم رونمایی از دو کتاب درسی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اثر خود با عنوان «روانخوانی» ابراز کرد: این کتاب، موجب آموزش بهتر روخوانی و روانخوانی و تجوید می‌گردد و به طور مثال وقتی از یک اعلال یا سکون می آید، مطالب مرتبط نیز توضیح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مباحث کاربردی در این کتاب با توجه به اختصار لازم در ۱۵ درس تدوین شده، بیان ساده و قابل فهم را از ویژگی‌های این کتاب دانست که در نتیجه تجوید و روخوانی به‌طور صحیح آموزش داده می شود.

مؤلف کتاب خاطر نشان کرد: ارزیابان از این کتاب استقبال خوبی داشتند که امیدواریم گام مطلوبی در مسیر آموزش تجوید و روخوانی و روانخوانی برداشته شده باشد.

گفتنی است، در این جلسه از کتاب روخوانی قرآن کریم مبین  تالیف حجت الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی و کتاب  نحو کاربردی متوسطه  اثر حجت الاسلام والمسلمین حسین ایرانی با حضور آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت رونمایی شد.

نمایه سازی نشریه «جستارهای ادب عربی» در پایگاه مجلات تخصصی نور مگز

دو فصلنامه علمی تخصصی «جستارهای ادب عربی» در راستای فعالیت های تحولی این حوزه، پس از اخذ مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دریافت شماره ISSN از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و نمایه سازی در پایگاه سیویلیکا؛ به همت اداره نشر و تولیدات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی نور (نور مگز) نمایه سازی شد.

حجت الاسلام جواد معین، مسئول اداره نشر و تولیدات علمی این حوزه اظهار داشت: دو فصلنامه «جستارهای ادب عربی» زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان و مراکز دانشگاهی و علمی کشور، فراهم می‌کند که از این رو جهت ایجاد بستری مناسب و به منظور جلوگیری از پراکنده شدن نتایج مطالعات محققان و پژوهشگران ایرانی، این نشریه در پایگاه (نور مگز) قرار گرفت و نمایه سازی شد.

وی گفت: پایگاه مجلات تخصصی نور(نور مگز) از مجموعه پایگاه های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که وظیفه شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی را بر عهده دارد. این پایگاه به عنوان بزرگ‌ترین بانک مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی در فضای مجازی، از مهر ماه ۱۳۸۴ با هدف تسهیل و ترویج پژوهش و تولید علم فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون محیط کاربری آن همگام با فناوری‌های جدید چند بار روزآمد شده‌است.

حجت الاسلام معین افزود: ایجاد گسترده‌ترین و کامل‌ترین آرشیو مجلات و مقالات علوم انسانی و علوم اسلامی در اینترنت یکی از مهم‌ترین اهدف راه‌اندازی پایگاه مجلات تخصصی بوده‌است. همچنین امکان دسترسی سریع و آسان محققان به منابع پژوهشی و ترویج و اشاعه اطلاعات علمی به علاوه سرعت بخشیدن به کاوش‌های علمی و جلوگیری و پرهیز از تحقیقات موازی از دیگر اهداف ایجاد پایگاه مجلات تخصصی نور می‌باشد.

این پایگاه با بازدید میانگین روزانه نزدیک به ۲۵هزار نفر و با در بر داشتن بیش از ۵۴۳۰۰ شماره مجله از ۱۳۰۰عنوان از یک قرن پیش تا به امروز، و با دارا بودن بیش از ۱ میلیون مقاله به «بزرگ ترین بانک مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی» تبدیل شده است.

شایان ذکر است؛ نشریه «جستارهای ادب عربی» در پایگاه نور مگز به آدرس http://noo.rs/X۲NOl  نمایه شده و اطلاعات مقالات در این پایگاه پس از ثبت نام، قابل مشاهده و بهره بردای می باشد.

منبع: رسا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.