همدان - وزیر نیرو گفت: همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان افتتاح شد.

افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان

به گزارش قدس آنلاین ، رضا اردکانیان در آئین افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان که در سالن شهدای دولت استانداری همدان برگزار شد اظهار کرد: الف و ب حروف آغازین الفبا است و الفبای هر کار زیر بنای آن کار است و اب و برق زیربنای طرح‌های توسعه و عمران کشور هستند.

وی ادامه داد: فارغ از آنکه ما تحت تأثیر شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار داشته‌ایم، میدان و آزمون بزرگی برای ملت ایران ایجاد شده که بیرون آمدن سرافرازانه ما از آن را شاهد هستیم.

اردکانیان عنوان کرد: در آئین همزمان با بیست و یکمین هفته پویش هر هفته الف ب ایران، بیش از ۲۸۱ هزار نفر تحت پوشش طرح‌های آبرسانی گرفتند که در این راستا بالغ بر ۳۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وزیر نیرو در خصوص دغدغه‌هایی که در زمینه تأمین آب در همدان وجود دارد نیز گفت: نباید در استان همدان، دغدغه و دل مشغولی‌ها برای تأمین آب در درازمدت وجود داشته باشد چراکه موضوع به شکل مناسبی در مسیر اطمینان بخشی قرار خواهد گرفت.

اردکانیان با بیان اینکه مردمان همدان، مردمانی خوش مصرف هستند، گفت: مردم همدان قدر آب و انرژی را می‌دانند و کارهای الگووارانه ای در همدان در حال اجرا است.

وزیر نیرو در این راستا به موضوع تصفیه فاضلاب در همدان اشاره کرد و افزود: مصرف آب نیروگاه مفتح در گذشته برابر ۱۵ میلیون مترمکعب در سال بود که این امر به آب‌های زیرزمینی و موضوع تأمین آب شرب آسیب وارد می‌کرد.

اردکانیان عنوان کرد: هم اکنون خط انتقال ۴۰ کیلومتری انتقال پساب به نیروگاه در این محدوده وجود دارد و چاه‌ها مسلوب المنفعه شده اند.

وزیر نیرو در زمینه تأمین آب منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد نیز مطرح کرد: برای این منطقه نیز از سوی وزارت نیرو بالغ بر یک میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه تخصیص داده شده است.

اردکانیان ادامه داد: مطالعات این طرح، از سوی شرکت آب منطقه‌ای به انجام رسیده و بر اساس دستور استاندار همدان بالغ بر ۲۰ کیلومتر خط انتقال پساب از محل نیروگاه به منطقه ویژه اقتصادی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به انجام خواهد رسید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.