۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
کد خبر: 720943

سیدمهدی شهیدزاده، شاعر، هنرمند و از فعالان فرهنگی مشهد، در سن ۸۴سالگی درگذشت. او حدود نیم قرن پیش، انجمن فرهنگی ادبی و هنری پویا را در این شهر پایه‌گذاری کرده بود.

سیدمهدی شهیدزاده درگذشت

به گزارش قدس آنلاین، جلیل فخرایی، شاعر با اعلام این خبر گفت: «پیکر استاد شهیدزاده در قطعه هنرمندان بهشت رضا مشهد آرامش یافت.»

او درباره این شاعر بیان کرد: «سیدمهدی شهیدزاده از سال ۱۳۵۴ و قبل از انقلاب مؤسس انجمن فرهنگی ادبی و هنری پویا و منشاء خیر و تعالی دوستان زیادی بود. او با تقبل هزینه‌ها و زحمات ناگفتنی انجمن‌داری، ‌به مدت حدود نیم قرن این انجمن را که پس انجمن فرخ، دومین انجمن ادبی مستقل خراسان بود اداره می‌کرد.»

فخرایی در معرفی بیشتر سیدمهدی شهیدزاده اظهار کرد: «سیدمهدی شهیدزاده در سال ۱۳۱۵ در کرمان متولد شد. او از دوران کودکی شیفته شعر و ادبیات بود و در انجمن فرخ و دیگر انجمن‌ها رفت و آمد داشت و رشد شعری خود را مرهون آمد و شد در این محافل بود. او که کارمند ساده اداره بهداشت و علوم پزشکی بود، بدون هیچ چشم‌داشتی برای برقراری انجمن ادبی پویا با هزینه خود مکانی را اجاره می‌کرد که در شأن مقام ادیبان و فرهیختگان هم باشد، مکانی بسیار دیدنی و زیبا که بیشتر شبیه یک موزه بود و از اکثر هنرمندان، اثری به‌عنوان یادگاری در آن‌جا وجود دارد.»

این شاعر ادامه داد: «او با روی باز و حسن خلق و تواضع بسیار پذیرای شاعران و هنرمندان بسیاری بود. قدمت انجمن پویا که توسط سیدمهدی شهیدزاده، شاعر نقاش و هنرمند باسابقه برقرار شده بود، همپایه بسیاری از انجمن‌های دیرین خراسانی بود که این محفل را یکی از چراغ‌های روشن امید اهل ادب ساخته بود. نزدیک به نیم قرن انجمن‌داری از نکات درخشان پرونده کاری و هنری ادبی شهیدزاده بود.»

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.