فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: در حال حاضر حدود ۶۷۰ کیلومتر مترو در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده و یا در دست اجرا است که حدود ۳۳۰ کیلومتر از این میزان را قرارگاه خاتم در شهرهای مختلف اجرا کرده یا در دست اجرا دارد.

اجرای ۵۰ درصد از پروژه‌های مترویی کشور توسط قرارگاه خاتم

سعید محمد در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک متروی اهواز که یکشنبه شب (۳۰ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نسبت به مردم کل کشور احساس رسالت برای خدمت‌رسانی می‌کند اما مردم خوزستان دو حق بر گردن ما دارند؛ به گفته امام خمینی(ره)، مردم خوزستان ولی‌نعمتان ما هستند و به واسطه رشادت‌ها و سختی‌های هشت سال دفاع مقدس حق بزرگی بر گردن ما و همه مردم کشور دارند.

به گزارش قدس آنلاین، وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های بعد از جنگ نیز سرعت بازسازی افت و خیز داشت، هنوز هم شاهد مشکلات و محرومیت‌های زیادی در استان خوزستان هستیم و شرمنده هستیم اما قرارگاه سازندگی بعد از جنگ و در سال ۶۸ هدف‌گذاری کرد که برای آبادانی استان خوزستان نقش موثری ایفا کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد: اولین و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های قرارگاه خاتم، احداث سد کرخه بود و متعاقبا در پروژه‌هایی در بخش‌هایی از سدهای کارون ۳ و کارون ۴ بخش‌های مختلف زیرساختی در استان خوزستان ورود کرد و تا حدودی توانست در توسعه خوزستان نقش آفرینی کند. این افتخار ما است که توانستیم در برخی حوزه‌ها گوشه‌ای از مشکلات مردم خوزستان را مرتفع کنیم.

محمد گفت: یکی از بزرگ‎ترین پروژه‌هایی که توانست بخش زیادی از مسائل و مشکلات مردم خوزستان را حل کند، طرح آبرسانی غدیر بود که با کمک مسئولان استان خوزستان و وزارت نیرو اجرا شد و بخش عمده‌ای از مشکلات آب شهرهای مختلف خوزستان را حل کرده است و علی رغم محدودیت منابع، روز به روز در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم عزم خود را جزم کرده که در بخش بالادستی بتواند در توسعه استان خوزستان نقش موثری ایفا کند. در یک سال گذشته در کنار پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در حوزه آب، راه و شهرسازی و نفت و گاز و در توسعه میادین نفتی خوزستان نیز ورود کردیم که توسعه میدان لالی و میادین مارون ۲ و ۵ و ۶ از این پروژه‌ها هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: پروژه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ در غرب کارون در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم تا خردادماه سال ۱۴۰۰ مرحله نخست آن به بهره‌برداری برسد تا گاز مضری که برای مردم مشکل ایجاد می‌کند به موادی باارزش افزوده تبدیل شود و برای کشور ثروت‌آفرینی کنیم.

وی در خصوص نحوه ورود قرارگاه خاتم به پروژه‌های شهری اهواز بیان کرد: از یک سال پیش که آقای شاعری به عنوان شهردار اهواز منصوب شد، ارتباطاتی با ما برقرار کرد و خواستار ورود قرارگاه در حوزه پروژه‌های شهری شد. ما هم بی‌درنگ اعلام آمادگی کردیم که این اعلام آمادگی، به اجرای پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه منجر شد و در حال برنامه‌ریزی برای پروژه‌های دیگری نیز هستیم.

به گزارش ایسنا، محمد در خصوص پروژه قطار شهری اهواز نیز گفت: پروژه متروی اهواز زخم کهنه‌ای بر تن اهواز است و موجب شده که مدیریت شهری اهواز خدشه‌دار شود. در خصوص اجرای این پروژه نیز ما اعلام آمادگی کردیم.

وی افزود: قرارگاه سازندگی تجربه بسیاری در حوزه مترو دارد. در حال حاضر حدود ۶۷۰ کیلومتر مترو در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده و یا در دست اجرا است که حدود ۳۳۰ کیلومتر از این میزان را قرارگاه خاتم در شهرهای مختلف  اجرا کرده یا در دست اجرا دارد؛ یعنی بیش از ۵۰ درصد از پروژه‌های مترویی را قرارگاه در دست دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به وجود تجهیزات و نیروی فنی در زمینه اجرای مترو در قرارگاه خاتم، گفت: تاکنون ۲۱۰ ایستگاه مترو توسط قرارگاه خاتم احداث شده و یا در دست احداث است که اکنون این تجربه را در اختیار اهواز و استان خوزستان قرار می‌دهیم تا بتوانیم خسارات وارده و زمان طولانی اجرای این پروژه را جبران کنیم. امیدواریم هرچه سریع‌تر پروژه را تکمیل و به مردم تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های همه مسئولان خوزستان حاشیه شهر اهواز است، افزود: علاوه بر این پروژه، با شهردار اهواز توافق کردیم به صورت تهاتر املاک، بخش‌های معابر، امکانات شهری، پارک و فضاهای بازی و ورزشی محلات کمتر برخوردار را ساماندهی کنیم. طراحی این کار انجام و اولویت‌ها احصاء شده و به زودی شاهد آیین کلنگ‌زنی این پروژه خواهیم بود.

محمد بیان کرد: حدود دو هفته پیش همکاران ما فاز سوم پروژه آبرسانی غیزانیه را افتتاح کردند و در همان مراسم استاندار خوزستان دستور دادند این خط آبرسانی تا منطقه عین‌الزمان هم ادامه یابد که همکاران ما در این مدت این کار را انجام دادند و ۱۰ روستای بعد از عین‌الزمان از آب سالم و پایدار برخوردار شدند. علاوه بر این با توجه به اینکه اهالی این مناطق درخواست داشتند کانال‌های آبیاری زهکشی لایروبی شوند، با دستور استاندار در ۱۰ روز گذشته ۳۳ کیلومتر کانال آبیاری زهکشی لایروبی شد که کار بزرگی در این مدت کوتاه بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.