پدر محمدطاها سالاری رتبه یکم کنکور تجربی در منطقه سه و رتبه ۱۱ کشوری گفت: با وجود اینکه من جانباز هستم اما محمدطاها حاضر به استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری نشد.

رتبه ۱۱ کنکور تجربی از هیچ سهمیه ای استفاده نکرد

به گزارش قدس آنلاین، دانش‌آموزان استان کرمان در بسیاری از سال‌ها به رتبه‌های برتر کنکور دست می‌یابند و محمدطاها سالاری دانش‌آموز مدرسه تیزهوشان علامه حلی شهرستان کهنوج در کنکور سراسری ۹۹ به رتبه یکم تجربی در منطقه سه و رتبه ۱۱ در کشور دست یافت.

محمدطاها سالاری در حالی موفق شده به رتبه ۱۱ کشوری در کنکور تجربی امسال دست پیدا کند که در یکی از شهرستان‌های محروم مشغول به تحصیل بوده است اما این پسر نخبه توانست با تلاش و پشتکار خود و حمایت خانواده‌اش به این موفقیت دست یابد.

هوشنگ سالاری پدر محمدطاها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: محمدطاها دو برادر بزرگتر دارد که یکی از آنها دانش آموخته حقوق و دیگری دانشجوی پزشکی در تبریز است که رتبه ۹۲ را در سال ۹۵ کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه لیسانس حقوق دارد و معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کهنوج است و مادر محمدطاها هم دبیر ادبیات فارسی‌ست، ادامه داد: پسرم از دوران کودکی به درس خواندن و شرکت در آزمون‌های مختلف علاقه داشت.

سالاری اضافه کرد: محمدطاها از کلاس اول دبیرستان درس خواندن برای کنکور را به صورت جدی آغاز کرد و سال گذشته بعد از پایان سال تحصیلی گفت، من یک ماه استراحت می‌کنم و بعد دوباره درس خواندن را شروع می‌کنم اما چند روز که گذشت دوباره تصمیم به درس خواندن گرفت و گفت من نباید استراحت کنم زیرا الان وقت استراحت نیست.

وی با بیان اینکه محمدطاها از گوشی و فضای مجازی استفاده نمی‌کرده و فقط از طریق لپ تاپ با بعضی از بچه‌های نخبه دیگر استان‌ها در ارتباط بوده است، افزود: گوشی پسرم همیشه بدون شارژ بود و آن را شارژ نمی‌کرد.

سالاری یادآور شد: پسر دومم برای آمادگی بیشتر محمدطاها به او مشاوره می‌داد و او روزانه ۱۶، ۱۷ ساعت درس می‌خواند و در سه سال اخیر حتی در خانه ما تلویزیون هم روشن نمی‌شد و ما وقتی می‌خواستیم اخبار را ببینیم به آلاچیقی که در حیاط درست کرده بودیم، می‌رفتیم و در آن‌جا اخبار را دنبال می‌کردیم.

وی اظهار داشت: محمدطاها همچنین رتبه دهم کنکور زبان منطقه سه را کسب کرده است و بر روی برگه‌هایی که در اتاقش نصب کرده است عدد "یک" و نام "دانشگاه تهران" را نوشته بود، وقتی پرسیدم این‌ها به چه معناست، گفت هدفم رتبه یکم کنکور و تحصیل در دانشگاه تهران است و باید به این هدفم برسم.

پدر رتبه ۱۱ کنکور تجربی خاطرنشان داد: محمدطاها قصد دارد در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهد و هم او و هم برادرش قصد دارند در کشور بمانند و به مملکت خودمان خدمت کنند.

سالاری با اشاره به اینکه محمدطاها برای موفقیت در کنکور کتاب‌های بسیار زیادی را خریداری و مطالعه کرده است، عنوان کرد: هرچند امکانات در شهرستان کهنوج نسبت به بعضی از شهرستان‌ها محدود است، اما اگر بچه‌ای درس‌خوان باشد و بخواهد درس بخواند با هر شرایطی می‌تواند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: من ۳۲ ماه در جبهه حضور داشته‌ام و پنج درصد هم ایثارگری دارم، به محمدطاها گفتم از این سهمیه استفاده کن، اما او حاضر نشد از سهمیه‌ای استفاده کند و امروز که به او گفتم اگر از سهمیه استفاده کرده بودی حالا رتبه بالاتری داشتی در جوابم گفت، الان هم ناراحت نیستم و خوشحالم که فقط از مغز خودم استفاده کرده‌ام.

گفت‌وگو از؛ مهسا حقانیت

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.