استقلال فقط در صورت برد مقابل الاهلی عربستان می‌تواند امیدوار به صعود از گروه خودش باشد.

همه گزینه‌های ممکن برای صعود استقلال به مرحله بعد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  "ورزش سه"، تساوی یک بر یک استقلال مقابل الشرطه عراق کار آبی‌های پایتخت را برای صعود به دور حذفی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دشوار کرد و حالا آنها باید مقابل الاهلی عربستان به برد برسند تا شانس صعود داشته باشند.

وضعیت گروه استقلال با توجه به انصراف الوحده امارات به قدری پیچیده شده که حتی ممکن است کار برای صعود به شمارش کارت‌های زرد و قرمز برسد. در حال حاضر الاهلی عربستان 6 امتیازی است و صدرنشینی اش قطعی شده است. الشرطه با 5 امتیاز و استقلال با 2 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند و از بین آنها یک تیم به دور بعدی می‌رسد.

نکته مهم این است که الشرطه عراق دیگر هیچ مسابقه ای در دور گروهی ندارد و استقلال یک بازی حساس با الاهلی عربستان خواهد داشت که در صورت برد در این دیدار با هر نتیجه‌ای به دور بعدی صعود می‌کند.

اگر استقلال مقابل الاهلی عربستان به برد برسد جمع امتیازاتش 5 خواهد بود و با الشرطه هم امتیاز خواهد شد. از آنجایی که تفاضل گل ملاک صعود تیم‌ها در صورت هم امتیاز شدن است استقلال بازهم از این نظر برتر خواهد بود. آبی‌ها هم اکنون تفاضل گل منفی یک دارند و الشرطه تفاضلش صفر است. اگر استقلال با هر نتیجه ای جز یک بر صفر الاهلی را شکست بدهد آنوقت از نظر تفاضل گل یا گل زده بالاتر از الشرطه خواهد ایستاد و به عنوان تیم دوم صعود خواهد کرد.

استقلال تا اینجای رقابت‌ها 5 کارت زرد گرفته و الشرطه 5 کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کرده است؛ با این تفاسیر بازیکنان استقلال باید حواسشان باشد که در بازی بعدی کارت دریافت نکنند تا در صورت برد یک بر صفر بدشانسی نیاورند


مساله مهم درباره آبی ها این است که شاید آنها با نتیجه یک بر صفر الاهلی را ببرند و اگر این اتفاق بیفتد با الشرطه در امتیازها، گل زده، گل خورده و تعداد برد یکسان خواهند شد. حتی دو بازی رودرروی دو تیم هم یک بر یک مساوی شده و همه چیز برابر است تا در این صورت کار به شمارش کارت‌های زرد و قرمز برسد. در این شرایط هم استقلال تاکنون وضعیت بهتری نسبت به الشرطه دارد. تیم عراقی تاکنون با 6 کارت زرد و یک کارت قرمز به کارش خاتمه داده و استقلالی ها 5 کارت زرد گرفته اند که اگر آبی ها یک بر صفر بازی بعدی را ببرند و کار به شمارش کارت‌ها برسد، با وضعیت کنونی آنها شرایط بهتری دارند.البته این در صورتی است که در بازی بعدی اتفاق عجیبی از نظر شمارش کارت رخ ندهد.

با این وضعیت به نظر می‌رسد استقلال با هر نتیجه الاهلی عربستان را شکست بدهد به دور بعدی رقابت ها صعود خواهد کرد؛ مگر اینکه از نظر تعدادکارت زرد و قرمز یک رکورد عجیب در بازی با الاهلی عربستان رخ بدهد. ضمن اینکه هر نتیجه‌ای غیر از برد برای استقلال این تیم را از دور رقابت ها کنار خواهد زد تا یک ناکامی بزرگ برای آبی های پایتخت رخ بدهد.

باید منتظر ماند و دید در آخرین مسابقه آبی ها در دور گروهی چه مسائلی را شاهد خواهیم بود.


 

علا مهاوی بازیکن الشرطه که در بازی با الاهلی از زمین بازی اخراج شد، تنها کارت قرمز این تیم را دریافت کرده است

**نحوه بررسی شرایط صعود تیم ها در دور گروهی طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرح ذیل است:

1-تعداد بیشتر امتیازات حاصل شده در مسابقات گروهی در میان باشگاه‌های حاضر 
2-تفاضل گل بالاتر بین بازی های انجام شده در میان باشگاه‌های حاضر 
3-تعداد گل زده بیشتر در بین بازی های انجام شده در میان باشگاه‌های حاضر 
4-اگر پس از استفاده از معیارهای مذکور، دو تیم یا تعداد بیشتری هنوز دارای رتبه‌ای برابر هستند، معیارهای ذکر شده بین تیم ها به صورت تکفیک شده (دو به دو) اعمال شده و رتبه نهایی آنها تعیین می شود. اگر این روش نیز فایده نداشت، نتایج گروهی تعیین کننده می‌شود.
5-تفاضل گل بهتر در تمام مسابقات مرحله گروهی
6- تعداد گلهای بیشتری که در تمام مسابقات گروهی به ثمر رسیده است.
7-اگر دو تیمی که با هم بازی داشتند در همه چیز مساوی باشند، در ادامه همان مسابقه ضربات پنالتی زده می‌شود.
8-دریافت تعداد کارت‌های زرد و قرمز کمتر در بازی‌های مرحله گروهی
9-حق اولویت با تیمی است که در رنکینگ باشگاهی رده بالاتری دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسیح ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    تاج کبیر قهرمانی آسیا رو خاطره کرده .غول آسیا اس اس
  • رضا ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    ما ابی ترین لشکر میدان نبردیم تاریخ گواه ا ست چه بودیم و چه کردیم