اجرای پروژه جدید بیمارستان کامیاب مشهد(امدادی سابق) با هزینه ۲۰ میلیارد تومان توسط  «سعید محمودی‌اسکویی» یکی از خیران شهرمان در حال انجام است که امید می‌رود تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کمک ۱.۴ میلیاردی خیرین به کرونایی ها

پروین محمدی/

اجرای پروژه جدید بیمارستان کامیاب مشهد(امدادی سابق) با هزینه ۲۰ میلیارد تومان توسط  «سعید محمودی‌اسکویی» یکی از خیران شهرمان در حال انجام است که امید می‌رود تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این مطلب را دکتر مسعود خانی، مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کامیاب در حاشیه بیست و هفتمین جلسه خیریه شورای مشارکت‌های مردمی این بیمارستان که به دلیل کرونا در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شد، در گفت‌وگو با خبرنگارما عنوان کرد و افزود: خیران بازوهای توانمند ما در ارائه خدمات مطلوب به بیماران هستند و افزون بر مشارکت در تجهیز و تأمین نیازهای بیمارستان و بیماران (۳۴۷میلیون تومان)، از ابتدای کرونا تاکنون ۱۴۱ میلیون تومان نیز برای کمک به بیماران کرونایی هزینه کرده‌اند.

وی از کمک ۲۰۰ میلیون تومانی  «کارخانجات نورد شگفته» برای راه‌اندازی آسانسور بیمارستان که ۱۰ سال است نیمه‌کاره رها شده خبر داد و اضافه کرد: به‌زودی بخش آی سی یو ۳ نیز توسط خیران آقایان سلامتیان و  کنعانی ساخته خواهد شد که کمک بزرگی به مصدومان و مراجعان به این مرکز تروما خواهد بود.

دکتر خانی با قدردانی از مشارکت خیران در کمک‌رسانی به  بیماران نیازمند با اشاره به مشکلات و شرایط موجود، گفت: با توجه به کاهش نقدینگی ما حتی برای تأمین و تهیه مایع دستشویی با مشکل روبه‌رو هستیم که در این زمینه نیز از کمک خیران استفاده کرده‌ایم.

طرح‌های جدید مشارکت مردمی

دکتر عبدالله بهرامی، پیشکسوت خیرین سلامت و رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه به طرح‌های جدید مشارکت در حوزه سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری شهردار و شورای شهر سه گروه تشکیل دادیم که گروه نخست به بررسی آسیب‌های اجتماعی مانند بیکاری، اعتیاد، طلاق، بزهکاری و... رسیدگی خواهد کرد و گروه دوم به رفاه اجتماعی محرومان خواهد پرداخت و دسته سوم نیز گروه مشارکت‌های وقف هستند که در زمینه اهدای زمین و وقف اراضی و... برای رفع مشکلات حوزه سلامت تلاش خواهند کرد که خوشبختانه در این گروه‌ها شهردار مشهد حضور فعال داشته و قول همکاری مالی در حد نیاز را داده است.

دکتر بهرامی به  فعالیت مداوم  «خیریه مشارکت‌های میزبانان خورشید» در بیمارستان امام‌رضا(ع) اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر فعالیت‌های مستمر این خیریه برای کمک به بیماران نیازمند، از ابتدای کرونا تاکنون توانستیم با بهره‌گیری از مشارکت خیران شهرمان و نیک‌اندیشان تهران مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جمع‌آوری و به بیماران کرونایی و خانواده‌هایشان در تأمین تجهیزات و لوازم درمان و مایحتاج معیشتی کمک کنیم.

تشکیل مؤسسه حمایتی برای معلولان

وی به تشکیل مؤسسه حمایتی برای کمک به معلولان استان اشاره و اظهار کرد: با کمک مسئولان بازنشسته استان اقدام به تأسیس یک مؤسسه حمایتی کردیم تا بتوانیم با مشارکت خیران برای معلولان دست و پای مصنوعی تهیه کنیم، زیرا اغلب معلولان قادر به تأمین هزینه زیاد آن نیستند و نمی‌توانند کار کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

دکتر بهرامی در ادامه با بیان اینکه ویروس کرونا دست‌کم تا پایان سال آینده ماندگار خواهد بود، گفت: همه ما به درجات مختلف به این بیماری مبتلا خواهیم شد، اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آمار مبتلایان و نوع شدید آن را به طور حتم  کاهش خواهد داد و به تعبیری عدم‌رعایت آن، احیای ویروس کرونا را دربردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.