فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: تا ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، زمان آغاز رسمی حمله نظامی رژیم بعث عراق به ایران ۶۳۶ مورد تجاوز از سوی این کشور به مناطق مرزی جمهوری اسلامی به ثبت رسید که ۴۲۰ مورد آن مربوط به مرداد و شهریور ۵۹ است.

اقتدار ارتش را به رخ دشمن خواهیم کشید

هاشم رسائی‌فر/

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: تا ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، زمان آغاز رسمی حمله نظامی رژیم بعث عراق به ایران ۶۳۶ مورد تجاوز از سوی این کشور به مناطق مرزی جمهوری اسلامی به ثبت رسید که ۴۲۰ مورد آن مربوط به مرداد و شهریور ۵۹ است.

امیر آذریان روز گذشته به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس طی نشست خبری با اعلام این مطلب افزود: دشمنان ایران از ابتدای انقلاب اسلامی دست به اقدام‌هایی زدند تا با استفاده از آن‌ها به خیال خام خود اجازه ندهند این انقلاب مقدس و اسلامی ریشه‌دار شود، بنابراین از تحرک و توسل به گروهک‌های منافقین در نقاط مختلف کشور گرفته تا تحمیل جنگی که هشت سال به طول انجامید دریغ نکردند.

وی تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس نیروهای نظامی و جوانان این مرز و بوم جانفشانی‌ها کردند تا امروز این اقتداری که ایران صاحب آن است، حفظ شود.

•       خیال واهی صدام

وی ادامه داد: از آغازین روزهای تشکیل انقلاب، نیروی زمینی ارتش جزو نخستین نیروهایی بود که در برابر ضدانقلاب ایستادگی و از انقلاب حفاظت کرد که با درایت امام خمینی(ره) دشمن در همه موارد شکست خورد.

امیر آذریان افزود: در آن زمان همه در کنار صدام بودند از ابرقدرت‌های شرق و غرب گرفته تا کشورهای عربی. صدام با هدف جدا کردن خوزستان از ایران، تسلط بر اروند، سرنگونی نظام اسلامی و رهبری بر جهان عرب به کشورمان حمله کرد تا به تنهایی ژاندارمی منطقه که زمانی ایران به این لقب شناخته می‌شد را به تنهایی در اختیار بگیرد. صدام به هیچ کدام از اهدافش نرسید؛ چرا که امام اعلام کرد جلو پیشروی‌های دشمن را بگیرید. در همان روز اول جنگ یگان‌های ارتش جلو دشمن ایستادند و پس از عزل بنی‌صدر و زمانی که ارتش در کنار سپاه و سایر نیروهای نظامی قرار گرفت در نخستین عملیات برای اولین بار ۲۵۶ اسیر از دشمن گرفتیم.

•       نقش مؤثر لشکر ۷۷ در عملیات شکست حصر آبادان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور با یادآوری رشادت‌های لشکر ۷۷ پیروز خراسان در عملیات شکست حصر آبادان اظهار کرد: عملیات ثامن‌الائمه(ع) که در پنجم مهر انجام شد پس از فرمان امام(ره) برای شکست حصر آبادان پایه‌ریزی شد که در این عملیات لشکر ۷۷ پیروز خراسان نقش محوری را ایفا کرد و در مدتی کوتاه حصر آبادان شکسته شده و قلب امام شاد می‌شود ضمن اینکه سخت‌ترین ضربه به صدام نیز وارد می‌شود.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۸۷۷ روز ملت بزرگوار ایران و نیروهای مسلح کشورمان در مقابل دشمن ایستادگی کردند و این ایستادگی شد دفاع مقدس که نتایجش را امروز می‌بینیم. تمام جریان‌هایی که دشمن پس از جنگ برای کشورمان به وجود آورده چه در عرصه سیاسی و چه در جایی دیگر همه‌اش با شکست آن‌ها همراه بوده که ریشه در همان هشت سال دفاع مقدس دارد. دفاع مقدس ما را در همه ابعاد قوی کرد.

•       برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان

امیر آذریان همچنین در خصوص برنامه‌هایی که قرار است در هفته دفاع مقدس در مشهد و سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی برگزار شود گفت: اگر چه به دلیل شرایطی که فعلاً به لحاظ شیوع ویروس کرونا رژه نظامی را نداریم اما از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما و نیز فضای مجازی اقتدار خود را به رخ خواهیم کشید، ضمن اینکه در مشهد امروز پس از بیانات مقام معظم رهبری که به صورت ویدئوکنفرانس به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح می‌شود. مردم می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از نزدیک از این نمایشگاه بازدید کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور ابراز داشت: همچنین در روز اول مهر رزمایش کمک مؤمنانه را خواهیم داشت. در همین روز پس از رزمایش کمک مؤمنانه با هماهنگی که با آموزش و پرورش به عمل آمده تعدادی از مدارس شهر مشهد ضدعفونی خواهد شد تا اعلام کنیم همچنان در کنار مردم هستیم و خواهیم بود. اقدام خوب و زیبای دیگری که امسال با مساعدت آستان قدس رضوی قرار است انجام شود این است که هر شب در حرم مطهر امام رضا(ع) یک برنامه خاص پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود که مطمئن هستیم بازخورد خوبی خواهد داشت.

امیر آذریان همچنین در حاشیه این نشست رسانه‌ای در مورد آخرین وضعیت انتقال پادگان لشکر و توافق با شهرداری مشهد گفت: تاکنون هر همکاری که از عهده ما برمی‌آمده در این خصوص انجام دادیم و با مباحث شهری هیچ مشکلی نداریم حتی هفته گذشته با شهرداری جلسه‌ای را برگزار کردیم اما هنوز مصوبه شورای عالی شهرسازی به ما ابلاغ نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.