معاون عمرانی فرماندار سرخس گفت: در شرایط فعلی تکمیل پروژه محور سرخس مشهد با توجه به تونل‌ها و مناطق صعب العبور آن و افزایش هزینه‌ها اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

تکمیل محور جدید سرخس مشهد ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار سرخس گفت: در شرایط فعلی تکمیل پروژه محور سرخس  مشهد با توجه به تونل‌ها و مناطق صعب العبور آن و افزایش هزینه‌ها اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی که در سال ۹۴ برای این پروژه مصوب شد و به صورت قطره چکانی تخصیص داده می‌شود، دیگر پاسخگوی تکمیل این پروژه نیست.

محسن بخشی با اشاره به مصوبه سفر سال ۱۳۹۷ رئیس جمهور برای تخصیص اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی به این پروژه طی سال‌های ۹۸ و ۹۹، عنوان کرد: تاکنون ۳۹ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص داده شده و ۷۱ میلیارد دیگر هنوز تخصیص داده نشده است.

وی درباره نامه وزیر راه به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص اعتبار باقی مانده، گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز پیگیر دریافت این اعتبار است، اما این اعتبار کافی نیست و پیگیری‌های بیشتر برای تخصیص این اعتبار باید توسط نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی انجام شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار سرخس عنوان کرد: متاسفانه این پروژه با چند پروژه در استان‌های دیگر یک کد داشتند و آن پروژه‌ها تکمیل شدند، اما پروژه محور سرخس باقی ماند که کد پروژه محور سرخس تفکیک شد و الان کد پروژه جدا دارد.

بخشی اظهار کرد: تا زمان به بهره‌برداری رسیدن محور جدید و برای جلوگیری از حوادث بیشتر در محور فعلی اقداماتی را با همکاری پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و منطقه ویژه اقتصادی سرخس انجام می‌دهیم و هم اکنون در حال تعریض جاده در گردنه مزداوند و ایجاد لاین تندرو و کندرو به طول سه کیلومتر هستیم.

وی به انجام مطالعات و تهیه مستندات جدید برای دو بانده کردن بخشی از محور فعلی که حادثه‌خیز است اشاره و بیان کرد: در حال جمع آوری مستنداتی هستیم تا بتوانیم با ارائه طرحی به استانداری بتوانیم با بودجه‌ای کم در بخشی از جاده فعلی تغییری ایجاد کنیم و با دوبانده کردن بخشی از جاده احتمال وقوع حوادث را کاهش دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.