یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: خشکسالی های پی در پی از یک سو و افزایش چاه ها از سوی دیگر طی بیست سال گذشته، روند روبه زوال آبخوان های شهرستان خاتم را رقم زده است.

افزایش چاه های کشاورزی روند روبه زوال آبخوان های خاتم را رقم زده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» اظهار داشت: شهرستان خاتم در کنار شهرستان ابرکوه، قطب های کشاورزی استان را تشکیل می دهند که متاسفانه از نظر منابع آبی وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: خشکسالی های پی در پی از یک سو و افزایش چاه ها از سوی دیگر طی بیست سال گذشته، روند روبه زوال آبخوان های خاتم را رقم زده اند به نحوی که براساس آمار برداری ها کیفیت و کمیت این منابع به شدت تحت الشعاع برداشت ها قرار گرفته است.

جوادیان زاده با بیان این که اختلال در تامین آب مورد نیاز شهرستان خاتم، مسئولین مربوطه را نگران کرده است، گفت: اگر روند برداشت ها و کسری مخازن به همین شکل ادامه یابد، در آینده ای نزدیک امکان تامین آب وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که دو نوع مدیریت برای حفظ و نجات منابع آب وجود دارد، تصریح کرد: مدیریت تامین و مدیریت مصرف دو رویکردی است که برای نجات این منابع و تامین آب مورد نیاز مردم وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.