رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ایجاد اداره مستقل صمت برای شهرستان مشهد در حوزه اختیارات استان نیست و باید مجوز آن از تهران گرفته شود، اگرچه در حال حاضر توسعه تشکیلات مغایر با سیاست های دولت است.

برخورد جدی با گران فروشی در بازار خراسان رضوی/تشکیل اداره صمت مشهد در حوزه اختیارات استانی نیست

محمد رضا مس فروش در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ایجاد اداره صمت مستقل برای شهرستان مشهد در حیطه اختیارات استان نیست و باید مجوزآن از تهران صادر شود.

وی تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای تامین خراسان رضوی نیز فرماندار شهرستان مشهد تقاضای اداره صمت مستقل برای این شهرستان را مجددا مطرح کردند که در پاسخ به این موضوع اعلام کردیم که اگرچه موافق این موضوع هستیم و آن را پیگیری خواهیم کرد اما ایجاد ان در اختیار ما نیست و باید مجوزهای لازم آن از تهران و از سوی وزارت صمت گرفته شود .

رئیس سازمان  صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: مصوبه شورای تامین استان مبنی بر لزوم ایجاد اداره مستقل صمت برای شهرستان مشهد را به  معاون توسعه منابع صمت خراسان رضوی  ارجاع داده ام و وی  از تهران در حال پیگیری است و در این باره مکاتبه ای نیز صورت گرفته است ، از طرفی اگرچه قادر به ایجاد نمایندگی اداره صمت برای شهرستان مشهد هستیم اما چون نمایندگی در شان این شهرستان نیست به دنبال ایجاد اداره مستقل و استقرار مدیرکل هستیم.

مس فروش ادامه داد:   از آنجا که توسعه تشکیلات مغایر با سیاست های دولت است و این موضوع صرفا به این دولت منحصر نبوده و در دولت های گذشته نیز این ممنوعیت وجود داشته است تشکیل اداره صمت مستقل برای شهرستان مشهد همچنان بلاتکلیف مانده است بنابراین برای تحقق این موضوع نیاز به همراهی مدیران ارشد استانی و همچنین فرماندار شهرستان مشهد داریم تا ازطریق مکاتبات و ارتباطات شفاهی  راه حلی برای این موضوع بدست آید.

وی همچنین در باره وضعیت فعلی بازار استان و گرانی های بیش از حد نیز گفت: توزیع کالا  در بازار استان افزایش پیدا کرده و در حال حاضر کمبودی از حیث کالاهای اساسی  در خراسان رضوی وجود ندارد از طرفی همزمان  نظارت ها را بر بازار توسعه و افزایش داده ایم .

وی بابیان اینکه در برابر هر گونه اتفاقی در بازار مسئول هستیم، گفت: اگرچه ممکن است برخی نقایص و کوتاهی هایی در زمینه سامان بخشی به بازار استان وجود داشته باشد اما از تمام تلاش خود در جهت رفع آنها و ایجاد ثبات در بازار استفاده کرده و اجازه هیچ گونه سودجویی را به افراد فرصت طلب نخواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.