مدیرعامل خبرگزاری رضوی گفت: اگر نگاه به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به‌عنوان بستری برای رسیدن به هدف ارتقای سطحی کمی و کیفی آثار با موضوع حضرت ثامن‌الحجج(ع) باشد، آنگاه می‌تواند موجب افزایش انگیزه اهالی رسانه و هنر برای تولید آثار فاخر در عرصه معارف رضوی شود.

جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع) انگیزه تولید آثار فاخر در عرصه رضوی را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، سید جلال فیاضی در خصوص نقش و تأثیر جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در ترویج معارف و فرهنگ رضوی اظهار داشت: امروز هم به دلیل اهمیت ماهیت رسانه و فضای مجازی و هم به دلیل شرایط شیوع کرونا توجه مردم به فضای مجازی جهت دستیابی به اطلاعات گسترش پیدا کرده و اهمیت آن دو چندان شده است.

وی ادامه داد: نکته اول که باید در نظر گرفت این است که اگر به فضای مجازی از منظر بی‌عملی و بی‌تفاوتی نگاه کنیم یک تهدید محسوب می‌شود اما اگر نسبت به آن فعال باشیم به‌عنوان یک ابزار در حوزه اخلاق و دین فرصتی در نشر معارف اسلامی است و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

وی تصریح کرد: لذا تمرکز نهادهای دینی در استفاده درست از فضای مجازی استفاده یک فرصت است.

مدیرعامل خبرگزاری رضوی افزود: نکته دوم اینجاست که ما باید زمینه فعالیت دو سویه را فراهم کنیم یعنی فعالان فضای مجازی تولیدات خود را نسبت به تولیدات دینی افزایش دهند و بایستی این اقدامات متناسب با نیاز جامعه باشد.

فیاضی خاطرنشان کرد: از طرفی این فعالیت باید جذابیت لازم برای توجه جامعه و به‌ویژه قشر جوان را داشته باشد بنابراین هر مقدار نهادهای دینی و مذهبی با نگاه فراگیری و گسترش مخاطب و فراگیری جذاب و متناسب با ادبیات روز و ذائقه جوانان کار کنند قطعاً در گسترش معارف رضوی و معارف دینی بیشتر مؤثر واقع خواهند شد.

این پیشکسوت عرصه رسانه به ایجاد معرفت رضوی در جامعه تأکید کرد و با اشاره به این حدیث امام رضا(ع) که فرمودند «اگر کسی بامعرفت به زیارت من بیاید من او را در قیامت شفاعت می‌کنم» اظهار کرد: مردم ما شیفته امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) هستند منتهی باید تلاش کنیم این ارادت و عشق را تبدیل به معرفت کنیم و راه رسیدن به زیارت عارفانه بالا بردن آگاهی و معرفت مردم است و رسانه‌ها و فضای مجازی یکی از این ابزارهاست.

فیاضی تصریح کرد: اگر به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) صرفاً به‌عنوان یک انجام وظیفه نگاه شود هیچ تأثیر و نتیجه‌ای نخواهد داشت و صرفاً برنامه‌ای است که برگزار می‌شود، ولی اگر آن را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف ارتقای سطحی کمی و کیفی آثار با موضوع حضرت ثامن‌الحجج(ع) بدانیم، قطعاً آغازی برای جریان سازی در مسیر تولیدات فاخر در حوزه معارف رضوی خواهد بود.

 مدیرعامل خبرگزاری رضوی گفت: راهی که آن هدف به ما نشان می‌دهد زمینه را برای فعالان رسانه و فضای مجازی فراهم می‌کند که انگیزه لازم برای تولیدات جذاب، مفید و مثمر پیدا کنند و یکی از راه حل‌های این انگیزه این است که در این‌گونه جشنواره‌ها نگاهمان این باشد که از فعالان در این عرصه حمایت کنیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.