رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مصمم هستیم تا تاریخ دوران دفاع مقدس که ذخیره‌ای گران‌بها برای رشد کشور و نسل فعلی و آیندگان است را حفظ کنیم و از هرگونه تحریف و انحراف مصون بداریم.

سرلشکر باقری: مصمم به حفظ تاریخ دفاع مقدس برای رشد کشور هستیم

قدس آنلاین:  سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در همایش تجلیل از یک میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس که امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: امروز مفتخریم چهلمین سالگرد دفاع مقدس که تضمین کننده امنیت ملی و عزت و شکوه ملت ایران را شد را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم که آن دوران زرین را زنده نگه داریم، افزود: مصمم هستیم تا تاریخ دوران دفاع مقدس که ذخیره‌ای گران‌بها برای رشد کشور و نسل فعلی و آیندگان است را حفظ کنیم و از هرگونه تحریف و انحراف مصون بداریم.

سرلشکر باقری با اشاره به اقدامات انجام شده در تهیه و تصویب دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم، عنوان کرد: با تلاش همه مسئولین در حال حاضر ۵۰۵ ستاد کشوری ولشکری برای گرامیداشت چهلمین سالگرد فعال هستند و از سوم خرداد به مدت ۴۳ هفته تا پایان سال برنامه ریزی شده است تا برنامه ها اجرا شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: تعداد برنامه های اصلی سازمان ها ۴۶۸۸ برنامه و برنامه‌های سازمان صداوسیما هم بیش از ۲۱ هزار برنامه است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۱ آیین نامه کلان و اصلی در جلسات به تصویب رسیده است، گفت: برگزاری فصلی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدر در استان ها انجام شده است. حضور فعال و موثر مسئولین بنیاد حفظ آثار در شورای فرهنگ عمومی و شورای اجتماعی کشور برای بهره گیری از قابلیت های این شوراها انجام شده است و همچنین در تعامل و همکاری نزدیک با شوراهای شهر و شهرداران برای بهره گیری از توانمندی آنها به ویژه ساخت موزه ها و یادمان های دفاع مقدس استفاده شده است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در راستای صد برابری کردن تولیدات فرهنگی بحمدالله روند رو به رشدی داشته ایم، عنوان کرد: در سال ۹۴ فقط ۳.۵ درصد تولید به دفاع مقدس اختصاص داشت که در سال ۹۸ به ۱۱ درصد رسیده است. نظارت بر تولید و انتشار قریب بر ۴ هزار کتاب ادبی و تاریخی دفاع مقدس در ۴ سال گذشته برای جلوگیری از تحریف و انحراف و همچنین برگزاری قریب به ۳۰۰ جلسه نقد کتب دفاع مقدس از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح به اشاره به اهتمام و توجه ویژه به امر ساخت، تکمیل و تجهیز موزه های دفاع مقدس به عنوان پایگاه‌های محوری، تصریح کرد: ۱۱ موزه تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته و ۸ موزه هم آماده بهره برداری است به طوریکه در افق ۱۴۰۴ کشور دارای ۳۶ موزه و یک موزه استکبارستیزی در طبس خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تدوین و تصویب سند ملی راهیان نور در سال ۹۶ رشد فزاینده‌ای در سال‌های گذشته حاصل شده و قریب به ۲۵ میلیون زائر از یادمان های مناطق عملیاتی بازدید، گفت: ایمنی کاروان های راهیان نور در سرلوحه اقدامات ستاد مرکزی راهیان نور قرار گرفته و بحمدالله در هفت استان مرزی کشور با تلاش کلیه عوامل ذیربط آمار تلفات جاده ای در سال ۹۷ و ۹۸ به صفر رسیده است.

سرلشکر باقری درباره برنامه‌هایی که قرار است در هفته دفاع مقدس امسال اجرا شود، تصریح کرد: ده‌ها پروژه دفاعی و صدها پروژه سازندگی و عمرانی در این هفته رونمایی خواهد شد و همچنین مستند صد قسمتی دفاع مقدس با عنوان روایت معیار نیز توسط صدا و سیما و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.