۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 721033

ویژه برنامه تلویزیونی «قرن ۱۴» با موضوع بازخوانی تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی، در هشت قسمت از شبکه افق پخش می‌شود.

تاریخ جنگ در «قرن ۱۴» بازخوانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دفاع مقدس ملت ایران علیه قدرت‌های جهانی بلافاصله بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و استقرار نظامی بر پایه اهداف و آرمان‌های الهی انقلاب، تجربه‌ای گران‌بها بود، تجربه‌ای که رهبر معظم انقلاب از آن به گنجی بی پایان یاد کرده‌اند.

بازخوانی تاریخ هشت سال دفاع جانانه ملت ایران در برابر دشمن بعثی، نیاز به گفت‌وگوهای تفصیلی و همچنین پرداختن به تاریخ شفاهی جنگ دارد که بارها و از طریق رسانه ملی دنبال شده است، اینک شبکه افق در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با ویژه برنامه «قرن ۱۴» نگاهی نو به این مسئله خواهد داشت.

این برنامه با حضور کارشناسان تاریخ و نیز برخی فرماندهان ارتش و سپاه در دوران جنگ به سوالات مختلفی پاسخ می‌دهد از جمله اینکه چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ ادامه یافت، چرا قطعنامه ۵۹۸ مورد قبول ایران گرفت و دستاوردهای سپاه و ارتش در هشت سال جنگ چه بود.

«قرن ۱۴» با تهیه‌کنندگی علیرضا خوشکام در هشت قسمت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای تولید شده است. در چند قسمت نخست این برنامه داوود مرادیان، دکتر مرتضی اکبری (استاد و پژوهشگر تاریخ ایران)، درودیان (پژوهشگر تاریخ معاصر)، حجت‌الاسلام صفایی، سردار فدوی، محسن رفیق‌دوست و امیر بختیاری از فرماندهان ارتش حضور خواهند داشت.

میان برنامه‌های هر قسمت هم متناسب با گفت‌وگوی همان روز روی آنتن می‌رود. این برنامه هرشب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه افق می رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.