رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برگشت به دوران وحدت و یکدلی دفاع مقدس حلّال همه مشکلات است در این دوره حساس که دشمن با تمام توان نرم‌افزاری در راستای ایجاد مشکلات برای نظام اسلامی تلاش می‌کند باید از هر رفتاری که شائبه تفرقه و نا امیدی در جامعه ایجاد کند پرهیز کنیم.

 بازگشت به دوران وحدت دفاع مقدس حلّال مشکلات است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا حیدری در یکصدو ششمین نشست این شورا با گرامیداشت ایام دفاع مقدس افزود: ۴۰ سال پیش در بعد از ظهر چنین روزی هواپیماهای رژیم جنایتکار بعث عراق در اجرای توطئه‌ای شوم با تمام توان به میهن اسلامی ما هجوم آوردند به خیال خام این که بیایند و بمانند و یک هفته بعد در تهران باشند.

وی ادامه داد: آنها اذعان به سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران در کوتاه مدت داشتند در حالی که با رشادتها و جانفشانی‌های فرزندان غیور این مرز و بوم بیش از یک ماه فقط برای تصرف خرمشهر معطل شدند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در طول دوران پر افتخار دفاع مقدس به رغم تلاشهای همه جانبه دشمنان نظام و انقلاب برای نخستین بار در طول تاریخ حتی یک وجب از خاک ایران در تصرف دشمنان باقی نماند و ملت ایران با رهبری خردمندانه امام راحل معمار کبیر انقلاب با تمام وجود از انقلاب و آرمانهای آن دفاع کردند، بیش از ۳۰۰ هزار نفر شهید، هزاران جانباز، ایثارگر و اسیر تقدیم نظام کردند و ملت ایران از این امتحان دشوار سر افراز بیرون آمد.

حیدری افزود: دفاع مقدس جنگ دو جبهه حق، فتوت و جوانمردی با جبهه باطل، ناجوانمردی و نامردمی بود و رژیم سفاک عراق هر جا که در مقابل لشکریان اسلام در جبهه های زمینی شکست می‌خورد با موشک باران مناطق مسکونی مختلف کشور و هدف قرار دادن مردم بی دفاع و غیر نظامی تلافی می‌کرد در حالی که خلبانان شجاع ایران اسلامی تلاش داشتند که حتی یک غیر نظامی در عملیات‌ها آسیب نبیند.

وی اضافه کرد: تاریخ دفاع مقدس و جنگ با نظام بعث عراق یک دانشگاه است، تفاوت دو دیدگاه حق و باطل است و علمکرد جمهوری اسلامی ایران در این دوران با دشمن تا دندان مسلح بعثی در تاریخ جنگهای دنیا بی‌نظیر است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بسیاری از کسانی که در این جنگ شهید شدند از سر تکلیف در این دفاع مقدس شرکت کرده بودند  و بسیاری از نخبگان دانشگاهی ما از دانشگاههای کشور در این دفاع مقدس به شهادت رسیدند و بسیاری از دانشجویان ایرانی که در دانشگاههای خارج از کشور مشغول تحصیل بودند با احساس تکلیف برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی به کشور بازگشتند و به شهادت رسیدند.

حیدری افزود: درست است که در کشور کاستی‌هایی داریم اما همه موظفیم به سمت اتحاد و همدلی و امید آفرینی گام برداریم، خطرات جنگ نرم افزاری کنونی ما با دشمنان انقلاب کمتر از دوران دفاع مقدس نیست که هیچ حتی بسیار پیچیده تر و مرموز تر از آن دوران است لذا بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و هم صدایی در راستای حل مشکلات مبتلا به کشور هستیم و باید از هر عملی که منجر به تفرقه افکنی می شود پرهیز کنیم و به سمت افق‌های جدید امید آفرینی حرکت کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.