مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۷۵۲ بازدید از داروخانه‌های مشهد انجام شده که طی این بازدیدها، ۷۲ مورد تخلف گزارش شده است.

۷۲ مورد تخلف در داروخانه‌ها گزارش شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وب دا، علی روحبخش با اشاره به اینکه ثبت اطلاعات داروخانه‌ها در سامانه HIX وزارت بهداشت الزامی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵۴ داروخانه در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در سامانه HIX وزارت بهداشت، اطلاعات خود را ثبت که از این تعداد، ۸۵۱ داروخانه روزانه در مشهد و ۶۶ داروخانه به‌صورت شبانه‌روزی در این شهر فعالیت می‌کنند.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: حدود ۷۵۲ بازدید از داروخانه‌های مشهد در نیمه اول سال جاری انجام که طی این بازدیدها، ۷۲ مورد تخلف گزارش شده است که از این تعداد، ۳۲ مورد عدم حضور مسؤول فنی و ۵ مورد داروهای قاچاق و خارج از فهرست بوده است.

وی افزود: طی بررسی‌های موارد تخلف، ۷۲ مورد تذکر کتبی به داروخانه‌ها و ۱۵ مورد طرح در کمیسیون شده است که بر اساس آن ۷ مورد تعلیق صلاحیت فنی مسؤولان فنی داروخانه‌ها، ۳ مورد قطع سهمیه دارویی و ۲ مورد ارجاع به مراجع قضایی صورت پذیرفته است.

روحبخش بیان کرد: دبیرخانه کمیسیون قانونی ماده ۲۰ امور داروخانه‌ها و توزیع در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده دریافت نظرات و پیشنهادات در حوزه‌های داروخانه‌ها، شرکت‌های توزیعی، کارخانجات داروسازی و همچنین پیگیری جهت برخورد قانونی با مداخله‌گران در امر دارو و درمان بیماران است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.