هم‌زمان با فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس و باحضور تولیت آستان قدس رضوی آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس این آیین افتتاحیه صبح امروز ۳۱ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رزم حسینی؛ استاندار خراسان رضوی، سردار یعقوب علی نظری؛ فرمانده سپاه امام رضا(ع) و امیررضا آذریان؛ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال شرق و جمعی از فرماندهان و نیروهای نظامی، انتظامی، لشکری و استانی و پیشکسوتان دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس برگزار شد.

تلاوت قرآن کریم آغازگر این مراسم گرامیداشت بود و در ادامه صلوات خاصه حضرت رضا(ع) پخش شد و پس‌ازآن حاضران در مراسم خدمت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عرض ادب کردند.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه این مراسم با محوریت برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت به ارائه گزارش و ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ستاد گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس از سوم خردادماه سال جاری برای ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌های استانی جهت برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه و سایر برنامه‌ها آغاز به کارکرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۵۰۰ ستاد فردی در شهرستان‌های استان و ستادهای نیروهای مسلح راه‌اندازی شده که تاکنون بیش از یک هزار برنامه اجرا کرده‌اند و فعالیت این ستاد تا ۲۹ اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بابیان اینکه هم‌زمان با ایام هفته دفاع مقدس در هر استان بیش از یک هزار برنامه به مناسبت گرامیداشت این هفته تدارک دیده‌شده است، گفت: یکی از این برنامه‌ها همین برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت است.

یوسفعلی زاده با تأکید بر اینکه بیش از ۴۳ یگان از نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی در غالب ۴۰۰ غرفه نمایشگاهی در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد حضور پیداکرده‌اند، افزود: همچنین در محیط بیرونی نمایشگاه ادوات جنگی و تجهیزات مهندسی و بهداری رزمی برای بازدید جانمایی شده است.

وی از اقشار مختلف مردم برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت دعوت کرد و ادامه داد: این نمایشگاه به مدت یک هفته به‌صورت روزانه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند طی این بازه زمانی از نمایشگاه دیدن کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از اهتمام ویژه مسئولان، فرماندهان، پیشکسوتان دفاع مقدس، بسیجیان و خانواده معظم شهدا در برپایی این نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این آیین بزرگداشت، رأس ساعت ۱۰ مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، به‌صورت ویدئو کنفرانس در این مراسم پخش شد و حضار به رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت، گوش جان سپردند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم مسئولان استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی با حضور در محل سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد از دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت بازدید کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.