رییس اداره دامپزشکی تایباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ تن تخم مرغ در این شهرستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

تولید تخم مرغ در تایباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن آذریان افزود: در حال حاضر تنها واحد مرغ تخم گذار این شهرستان ۲۴ هزار قطعه ظرفیت دارد و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد مرغ های تخم گذار در مرحله تولید تخم هستند.

وی ادامه داد: این میزان تخم مرغ تولید شده با صدور گواهی بهداشتی و نظارت دستگاه های متولی انجام شده است.

رییس اداره دامپزشکی تایباد گفت: پنج درصد از تخم مرغ تولید شده در این شهرستان به مصرف داخلی می رسد و مابقی آن به شهرستان های همجوار ارسال می گردد.

وی افزود: طول دوره پرورش مرغ تخم گذار ۱۸ ماه می باشد و سرمایه اولیه برای هر دوره افزون بر ۱۲ میلیارد ریال است.

آذریان افزایش قیمت نهاده‌ها، دارو و واکسن را از مهمترین مشکلات واحدهای مرغ تخم گذار این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ درصد نهاده های مورد نیاز مرغداران این منطقه یارانه ای و ۴۰ درصد دیگر از بازار آزاد تامین می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۵۹۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در این شهرستان فعالیت دارد.

رییس اداره دامپزشکی تایباد افزود: در هر دوره ۴۵ روزه هزار و ۲۵۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود و هر سال چهار دوره جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان انجام می شود.

وی به اشتغالزایی واحدهای مرغداری این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اینک این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.