معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی سهم ۱۲ درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته و پس از استان‌های خوزستان، بوشهر، تهران و اصفهان در جایگاه پنجم قرار دارد.

سهم ۱۲ درصدی خراسان رضوی در تولید ناخالص کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در خصوص جایگاه استان در تولید ناخالص داخلی اظهار کرد: عمده تولید ناخالص استان ناشی از محصولات کشاورزی است.

وی افزود: بخشی دیگر از تولید ناخالص خراسان رضوی مربوط به صنایع معدنی بوده چون استان در صنایع معدنی رشد قابل توجهی داشته است. در پنج سال گذشته واحدهای بزرگ معدنی با تولیدات زیاد راه‌اندازی شده است. در واقع طی این مدت چندین واحد تولید کنسانتره، گندله، ذوب‌ آهن و شیشه ایجاد شده و واحدهای تولیدی فولاد استان نیز احیا شده است.

رسولیان ادامه داد: در حوزه تولیدات نفتی نیز پالایشگاه‌های کوچکی در استان به وجود آمده است. در حوزه صنعت الکترونیک و دارویی نیز استان رشد خوبی داشته‌ که مجموع این موارد در افزایش سهم تولید ناخالص داخلی استان در کشور تاثیر مثبتی داشته است. استان غیر از سال جاری در حوزه گردشگری و خدمات نیز نقشی اساسی ایفا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کرونا و تحریم، افزایش تولید در سال جاری را اندکی دشواری مواجه کرد اما پروژه‌های سرمایه‌گذاری به صورت جداگانه شناسایی شده و با سرمایه‌گذاران تعدادی تفاهم‌نامه‌ در این زمینه منعقد شده است. اگر همین پروژه‌ها را راه‌اندازی کنیم، می‌توانیم در صنایع معدنی رشد چشمگیری داشته باشیم.

وی بیان کرد: هدف‌ ما در ادامه سال فعال کردن پروژه‌های سرمایه‌گذاری است و به پروژه‌های اثرگذار نگاه ویژه‌تری داریم. هدف اصلی اشتغال است اما تا زمانی که واحدهای تولیدی به بهره‌برداری و تولید نرسد، اشتغالی هم به وجود نخواهد آمد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.