خطیب حرم رضوی گفت: رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس وحدت کلمه و ایمان به خدا بود.

وحدت و ایمان به خدا رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سیدآبادی در ویژه‌برنامه عزاداری دهه اول ماه صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که شب گذشته در صحن جامع رضوی بارگاه نورانی امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با عمل به دستورات قرآن کریم به پیروزی رسیدند.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم دستوراتی برای دست‌یابی به پیروزی و نصرت در برابر دشمن آمده که اولین دستور در این زمینه داشتن ثبات قدم و پایداری درراه حق است. ثبات قدم با صبر فرق دارد و بیشتر ناظر بر جنبه‌های فیزیکی و مادی زندگی است.

این کارشناس دینی افزود: سپاه اسلام باید همیشه برای رویارویی با سپاه کفر آماده باشد. این مسئله امروز مورد تأکید رهبر انقلاب است به همین دلیل امروز کشور ما مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی است. البته این موضوع نه به معنای جنگ‌طلبی بلکه به معنای آمادگی ما برای مقابله با حمله احتمالی دشمن است.

وی دومین دستور قرآن کریم برای دست‌یابی به پیروزی را یاد خدا دانست و اظهار کرد: برای پیروزی بر دشمن توان و قدرت نظامی لازم، ولی کافی نیست. ملتی که می‌خواهد در برابر دشمن پیروز باشد باید همیشه به خدا توکل کند و از یاد او به‌عنوان سرمنشأ همه نیروها غافل نشود.

سیدآبادی ابراز کرد: یکی دیگر از عوامل برای پیروزی در برابر دشمن از منظر اسلام اطاعت از رسول خدا(ص) است که در زمان‌های دیگر شامل اطاعت از دستورات کانون مدیریت جامعه است. یکی از دلایل پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اطاعت از دستورات امام خمینی(ره) به‌عنوان فرمانده کل قوا بود.

وی بابیان اینکه اتحاد یکی دیگر از عوامل پیروزی در برابر دشمن است، اظهار کرد: سنت الهی در زمین این است که هر ملتی که باهم متحد باشند ولو درراه باطل، پیروز می‌شوند و ملتی که باهم اختلاف و نزاع دارند ولو حق باشند، محکوم‌به شکست هستند.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: ملتی که می‌خواهد در مواجهه با دشمن پیروز میدان باشد، علاوه بر ثبات قدم، یاد خدا، اطاعت از فرمانده و اتحاد باید در برابر مشکلات زندگی نیز صبر و بردباری داشته باشد.

در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزارشده بود علیرضا دلبریان از جانبازان دوران دفاع مقدس به روایتگری و بیان خاطراتی از شهدای آن دوران پرداخت و گفت: شهدا کسانی بودند که شهادت‌طلبی، صبر در برابر مشکلات، نوع‌دوستی، ساده زیستی، توکل به خدا و معاد باوری در رفتار آن‌ها تبلوریافته بود و به همین دلیل توفیق شهادت درراه خدا نصیب آن‌ها شد.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.