فرماندار گناباد بر کاهش موانع برای صدور مجوز تولید و فروش گیاهان داروئی تاکید کرد.

ضرورت کاهش بروکراسی اداری در تولید و فروش گیاهان دارویی

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی در نشست هم‌اندیشی گردشگری سلامت مبتنی بر گیاهان داروئی وضرورت کاهش بروکراسی اداری در تولید و فروش گیاهان دارویی طب سنتی گفت: اگر می‌خواهیم تولید گیاهان دارویی را در این شهرستان ارتقاء بدهیم  و برند سازی کنیم، باید سخت گیری‌ها برای صدور مجوز تولید و فروش گیاهان داروئی را به حداقل برسانیم.

او افزود: وجود گیاهان دارویی در گناباد، یک ظرفیت عالی در این شهرستان است که باید با برنامه ریزی بلندمدت، همکاری دستگاه‌ها و حمایت از تولیدکنندگان، در جهت برندسازی آنها و استفاده از این ظرفیت گام برداشت.

فرماندار گناباد با اشاره به وجود ۱۱ گونه مهم گیاه دارویی در سطح شهرستان گناباد، تصریح کرد: سماق، ریواس، زیره سبز، زعفران و... در گناباد به صورت گسترده‌ای در حال تولید است که هر کدام در نوع خود بی نظیر است.

وی  تولید سالانه ۳۷۵ تن سماق را از جمله این مزیت‌ها بیان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا گیاهان دارویی شهرستان گناباد به عنوان برندهای معتبر گیاهان دارویی معرفی شوند.

قربانی همچنین بر ایجاد دبیرخانه دائمی گیاهان دارویی در راستای ارتقاء وضعیت اقتصادی حوزه گردشگری سلامت تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم در این جلسه برخی از گیاهان دارویی گناباد را  مرغوب ترین و عالی ترین در نوع خود در سطح کشورهای منطقه دانست و افزود: این امر متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 جواد باذلی وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در گناباد را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهرستان برشمرد و گفت : ورود پژوهشگران و اعضای هیئت علمی به این موضوع می تواند در شناسایی بهتر ویژگی‌های گیاهان داروئی منطقه مؤثر واقع شود.

وی تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مرکز رشد فناوری گیاهان داروئی دانشگاه، شرایط برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که بتوانند در زمینه گیاهان دارویی و سایر موارد مرتبط فعالیت کنند، فراهم شده است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.