یزد - دبیر کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: در حال حاضر موضوع قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی با توجه به موقعیت ترانزیتی استان مهمترین چالش این کمیسون است .

مهمترین چالش استان یزد اقاچاق سوخت است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ،محمد حسین امامی در بیست ونهمین نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات استان اظهارداشت : در حال حاضر با توجه به موقعیت ترانزیتی استان و تفاوت قیمت سوخت دراستان نسبت به مناطق مرزی ، قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی  مهمترین چالش این کمیسون است و این استان در زمینه کشفیات مواد سوختی در کشور با همکاری پلیس امتیت  اقتصادی ،  قطعا جزو ۱۰ استان برتر بوده است .

وی افزود : در سطح استان اقدامات مناسبی برای مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته و برا ی ساماندهی حمل ونقل کالاها، ورود و خروج و توزیع و انبارش کالاها طی دوسال گذشته سامانه جامع انبارها در استان راه اندازی شده و اگر این سامانه به صورت کامل اجرا شود اقدامات مهمی در حوزه مبارزه با قاچاق کالاوارزصورت خواهد گرفت .

امامی تصریح کرد : در ۵ ماه نخست سال جاری۳۴۷پرونده با مبلغ ۴۰میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در استان کشف شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته که ۳۰۱پرونده بوده ۱۵درصد افزایش داشته است . 

دبیر کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت : فراوانی کشفیات دراستان بیشتر درحوزه مواد غذایی با کشف ۸۵هزار قلم کالابا ارزشی بالغ بر ۲۲میلیارد تومان بوده و قاچاق لوازم خانگی و مواد سوختی در رده دیگر قرار دارند .

امامی درپاسخ به سوال خبر نگار قدس آنلاین در خصوص قاچاق کالای پزشکی با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت : چون کالاها سلامت محور هست و تمامی عرضه کنندگان باید کالاهای پزشکی خود را در سامانه جامع  دانشگاههای علوم پزشکی ثبت کنند تخلفات در این حوزه ناچیز بوده است.

 این مسئول در خصوص برگشت دادن کالاهای قاچاق نیز گفت : بیش از ۸۰درصد کالا ها به نفع دولت ضبط و ثبت می شود و اگرکالایی دارای اسناد قانونی و شناسه گمرکی باشد به صاحبان کالا برگشت داده می شود . 

امامی همچنین درمورد سرنوشت کالاهای کشف شده افزود: برخی کالاها  که ممنوعه است  معدوم می شود برخی کالاهای سلامت محور با توجه  شرایط آن کالا و با کمک   دستگاه های مربوطه، سلامت انها بررسی می شود و پس از تایید صلاحیت از مراجع ذیربط از طریق مزایده به فروش می رسد  و مبلغ آن به حساب خزانه واریز می شود و برخی کالاهای دیگرکه ممنوعه نیست مانند پوشاک به دلیل مسائل بهداشتی قابلیت استفاده را ندارند مانند مواد غذایی بازمعدوم می شوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.