۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 721169

باید بپذیریم وضعیتی که در آن به سر می‌بریم یکی از سخت‌ترین دوران‌ها بعد از انقلاب است؛ فروش نفت به کمترین میزان خود رسیده و هزینه جابجایی ارز بالا و کسب درآمد ارزی بسیار با مشکل روبه‌رو است،

دولت با بُن یا کارت از اقشار ضعیف حمایت کند

قدس آنلاین: باید بپذیریم وضعیتی که در آن به سر می‌بریم یکی از سخت‌ترین دوران‌ها بعد از انقلاب است؛ فروش نفت به کمترین میزان خود رسیده، هزینه جابجایی ارز بالا و کسب درآمد ارزی بسیار با مشکل روبه‌رو است، پول ملی متأسفانه برای چندمین بار کاهش پیدا کرده و ارزش آن پایین آمده که موجب گرفتاری‌های بسیاری برای کشور شده، صادرات غیرنفتی در ۵ماهه ابتدای سال، ۴۵ در صد و واردات ۶۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته و این نشان‌دهنده مشکلات جدی اقتصادی کشور است.
نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که تورم افزایش پیدا کرده و قیمت اقلام و هزینه معاش و همچنین شاخص هزینه مصرف کننده ۳۴.۲ افزایش پیدا کرده. این بدان معنا است که در چند سال گذشته هزینه معاش و سایر هزینه‌های جاری خانواده‌ها چندبرابر افزایش پیدا کرده است در حالی که درآمدها افزایش پیدا نکرده است.
البته بعضی از مسئولان می‌گویند تورم نسبت به سال گذشته بهتر کنترل شده اما باید تورم را نسبت به سال ۹۷ سنجید و دید مردم دچار چه مشکلات جدی شده‌اند.
از طرف دیگر دولت یارانه را هم افزایش نداده و تنها به تخصیص بسته‌های غذایی آن هم هر چند وقت یکبار اکتفا کرده، در حالی که باید هر ماهه این بسته‌ها به اقشار ضعیف اختصاص پیدا کند. خوشبختانه مردم و خیرین تلاش خوبی در این راستا تا به حال انجام داده‌اند اما کافی نیست و نیاز است دولت بن غذا، کوپن یا کارت بدهد تا افراد ضعیف بتوانند حداقل‌های زندگی‌شان را تأمین کنند. لذا به نظر می‌رسد باید دولت تصمیمات جدی و اساسی در این راستا بگیرد خصوصاً اینکه تا پایان سال هم اقتصاد ایران، چشم‌انداز دلنوازی ندارد و پیش‌بینی نمی‌شود اتفاق عمده‌ای تا آخر سال بیفتد؛ امریکایی‌ها که درگیر انتخاباتشان هستند و اروپایی‌ها هم نشان داده‌اند مانند ۴ سال گذشته هیچ اقدامی نکرده و نمی‌کنند و در حد حرفهای پوچ مانده‌اند. مسئولین سیاسی ما هم فقط مصاحبه می‌کنند و با اروپایی‌ها جلسه می‌گذارند اما از این جلسات چیزی برای مردم و معاش آنها در نمی‌آید.
از طرف دیگر هم برخی مسئولین با حرفهای عجیب و غریبی که علیه هم می‌زنند به این آتش باد زده و موجب می‌شوند سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کند. اعتماد و سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کرده و مردم دیگر به وعده و قول مسئولین توجه ندارند لذا ترمیم این فاصله باید در برنامه مسئولین کشور قرار گیرد.
به نظر می‌رسد که در این برهه از زمان لازم است سران قوا و مسئولین کشور در کنار هم تلاش کنند تا حداقل این روزها برای مردم آسان‌تر بگذرد.
منتظر تصمیمات جدی و درست مسئولان هستیم که انشالله مردم و حکومت را به هم نزدیکتر کرده تا بتوانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مخاطب خبرگزاری ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    جناب خبرگزاری قدس خسته نشدید از بس این اظهار نظرهای بدردنخور رو منتشر کردید؟ خسته نشدید شدید سوپاپ اطمینان برای صاحبان قدرت؟ مردم بیچاره نه ماشین میتونن بخرن نه خونه نه ازدواج این حرف های صد من یک غاز اقایان چه دردی از ما دوا نمی کنه؟ بس کنید تو رو به روح هر کی قبولش دارید! جان بچتون یا هر عزیزی والله بالله وظیفه خبرگزاری این نیست تریبون درد مردم و به چالش کشیدن مسئول باشید