یک کارشناس دینی با بیان اینکه حضرت زینب(س) نماد صبر و استقامت است، گفت: حضرت زینب(س) بهترین الگوی رفتاری زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

حضرت زینب(س) بهترین الگوی رفتاری زنان در دوران دفاع مقدس

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رجایی خراسانی در ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، به تبیین سبک زندگی عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) پرداخت.

وی در این خصوص عنوان کرد: حضرت زینب(س) نقش بسزایی در تداوم نهضت عاشورا و زنده نگه داشتن پیام این قیام خونین در تاریخ داشتند. این بانوی مکرمه از ابتدای زندگی خود مصیبت‌های بسیاری را تحمل کردند که اوج این مصیبت‌ها در روز عاشورا و بعد از آن در دوران اسارت، بر آن حضرت وارد شد.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه حضرت زینب(س) نماد صبر و استقامت است، اظهار کرد: دختر امیرالمؤمنین(ع) با اینکه مصیبت‌های فراوانی در کربلا دید ولی همچون کوهی استوار در برابر دشمنان ایستاد و همین امر موجب رسوایی دشمن شد.

وی ابراز کرد: حضرت زینب(س) در مقابل یزید با شجاعت تمام خطبه خواند و خطاب به او گفت: «ای یزید هر کاری که می‌توانی انجام بده و هر مکری که داری به کار بگیر ولی به خدا قسم نمی‌توانی محبت و یاد ما را از دل مردم بیرون ببری و نمی‌توانی وحی ما را از بین ببری...». 

رجایی خراسانی عنوان کرد: این‌گونه سخن گفتن توسط بانویی که در حال اسارت به سر می‌برد، آن‌هم در برابر یزید که فردی بسیار خشن و ستمگر بود کار بسیار سختی است؛ ولی از آنجا که حضرت زینب(س) تربیت شده دامان حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) بود از گفتن حرف حق ابایی نداشت.

وی با اشاره به تأسی زنان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس به حضرت زینب(س) بیان کرد: زنان عاشورایی کشور ما در دوران دفاع مقدس با الگو گرفتن از این بانوی بزرگوار دلیرمردانی را تربیت کردند که برای ایران اسلامی افتخار آفریدند.

گفتنی است؛ قرائت زیارت پرفیض عاشورا، شعرخوانی محمدهادی منوری از شعرای آیینی مشهد و مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی بود.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.