رئیس جدید اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان رضوی معارفه شد.

رئیس جدید اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان رضوی معارفه شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل حوزه ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان در مراسم معارفه رئیس جدید اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان رضوی در خانه معلم ناحیه۳ مشهد، گفت: با آمدن رئیس جدید بنیاد مستضعفان کشور و ابلاغ برنامه ۱۴ بندی رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش، لازم بود در حرکت و برنامه‌های بنیاد مستضعفان تحولی ایجاد شود.

مولوی ادامه داد: به همین دلیل برنامه پنج ساله بر مبنای رویکردهای ابلاغی تدوین شد و اساس کار مجموعه قرار گرفت که شامل چند محور است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه هدف این برنامه ابلاغی محرومین و مستضعفان هستند، تشریح کرد: اصلی‌ترین محور این برنامه پنج ساله توانمندسازی محرومین به عنوان یک رویکرد است و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بر همین امر است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ادامه داد: توسعه الگوی آبادانی و پیشرفت که نمونه‌اش در قلعه گنج قابل مشاهده است، نشان می‌دهد کار به دست مردم بوده به همین دلیل بستر را فراهم کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم تا به توانمندسازی کمک شود و مردم خودشان در طرح‌ها سهیم شوند و مشارکت و صیانت کنند.

مولوی تصریح کرد: رویکرد اصلی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جهادی و انقلابی عمل کردن است تا به اهداف مدنظر دست یابیم، حرکت‌ها و برنامه‌ها را بر مبنای روال موجود که در بعضی موارد کُند است، قرار نمی‌دهیم.

وی گفت: تعامل و هم‌افزایی بنیاد و دستگاه‌های مختلف کشور از دیگر برنامه‌هاست، هرچه تاکنون به‌دست آمده است با تعامل دستگاه‌های اجرایی، قضایی و پشتیبانی دستگاه‌های ملی بوده است، سعی بر این است همدلی و همکاری در تمامی مجموعه بنیاد نیز جاری شود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان اظهار کرد: نگرش راهبردی و تخصصی در بنیاد مستضعفان برای ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، مردمی کردن اقتصاد و مناطق پایلوت در دستور کار است، هرکجا که تخصصی عمل نکرده‌ایم به نتیجه مطلوب دست نیافتیم، باید با مرور برنامه‌ها بدانیم چه میزان به مردم با برنامه‌های ابلاغی کمک و آرمان‌ها را پیگیری کرده‌ایم.

مولوی خاطرنشان کرد: در سازمان امور املاک و اموال بنیاد مستضعفان باید اموال و املاک را با جدیت، دقت و وسواس با شرایط و ضوابط پیگیری کنیم و به حل مسائل، مستندسازی، تثبیت مالکیت و رفع تصرفات به نفع مردم بپردازیم و تحصیل سرمایه برای مناطق و مردم محروم جامعه هزینه شود، روشن شدن مشکل بعضی مناطق که بیش از ۳۰ یا ۴۰ سال بلاتکلیف است در دستورکار قرار گیرد تا کار مردم بر مبنای آن سامان گیرند.

وی  متذکر شد: مهم‌ترین هدف سازمان، پرهیز از خام‌فروشی، شناسایی مکان‌های مستعد سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده است، توجه به نیروی انسانی و استفاده از ایده‌های خلاقانه در هر ارگان نیز به‌عنوان نیروی محرکه هر سازمان است، بازوی انجام کارهای فنی در کشور، شرکت شهرسازی علوی و بازوی توسعه کشاورزی شرکت شهید مطهری است.

واگذاری رایگان ۴ هزار قطعه از جنگل‌ها و اراضی

در ادامه این نشست رئیس سابق املاک و امور مستضعفان خراسان رضوی به گزارش عمکرد چند ساله خود پرداخت و گفت: چهار هزار قطعه از جنگل‌ها و اراضی به صورت رایگان در شهرستان رشتخوار و بخش جنگلی در سال گذشته واگذار شده است و امسال نیز یک هزار قطعه در سلطان‌آباد، ۳۰ قطعه در دره جمشید نیشابور، ۴۰۰ دستگاه واحد مسکونی در روستای کلات و ۸۰ قطعه قرارداد اجاره در تربت حیدریه واگذار شد.

عباسعلی نیک‌فرجام در این گزارش افزود: ۵۰۰ واحد مسکونی در تربت حیدریه زودتر از موعد سررسید آماده شده است و ۳۰۰ مورد اضافه مساحت واگذاری بند(ج) با موافقت ریاست بنیاد رفع مشکل شد.

وی تشریح کرد: ۳۶ زمین کشاورزی در کلات با ۵۰ درصد تخفیف واگذار می‌شود، همچنین قنات تربت حیدریه و مناطق ۱۱ روستا از تربت جام تا فریمان برای سه هزار خانوار را در منطقه در حال پیگیری و انجام است.

رئیس سابق املاک و امور مستضعفان خراسان رضوی بیان کرد: توافقاتی در شهرداری‌های طرقبه، مشهد، نیشابور، قوچان، سلطان آباد و تربت حیدریه انجام شده است و کل گزارشات اموال دو هزار و ۵۰۰ عدد در استان است که ۵۰ درصد تصرف املاک کشاورزی است که باید تعیین تکلیف شود، ‌در دفتر تربت جام سند تک برگ ۱۵ هزار زمین کشاورزی کلات گرفته و با پرداخت حقوق به بنیاد واگذار می‌شود.

نیک‌فرجام تشریح کرد: پرونده‌های کوهسنگی، هدایت، مهتاب، گلستان، عدل و عدالت به صورت مشارکتی در استان با شرکت‌های بنیادی و غیربنیادی در حال پیگیری است تا واگذار شود، حدود ۳۲ هزار متر زیربنا در بلوار شهید کاظمی تنظیم قرارداد شده و به شکل مشارکتی کلنگ زده می‌شود.

رئیس جدید سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه امروز مردم امیدشان به رهبری است، گفت: به جای وعده دادن به تمامی برنامه ابلاغی رهبری و طرح تدوینی پنج ساله عمل می‌کنیم، نهادهای زیر نظر معظم له باید تلاش کنند تا اهداف ترسیم شده را با استفاده از ظرفیت‌های زیرنظر نهاد رهبری و ظرفیت دستگاه‌های دولتی با رویکردی جهادی پیش ببرند تا شاهد تحولات خوب باشیم.

سیدعلی حسینی افزود: با استناد به گزارش‌های داده شده توسط ریاست سابق، آنچه انجام شده است به کارهای وزارتخانه در کشور تنه می‌زند و مردم باید بدانند همان‌طور که رهبری در دنیا  صلابت دارند، در امور داخل کشور نیز منشأ تحولات خوبی هستند، این تکلیف شرعی و ملی ماست و باید خدمات را بازگو کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.