رییس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه چهار هزار و ۱۹۳ تن مرغ منجمد از طریق گذرگاه رسمی و گمرک مرزی دوغارون در شرق خراسان رضوی به کشور افغانستان صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

صدور مرغ از خراسان رضوی به افغانستان افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسن آذریان افزود: این تعداد مرغ صادر شده در قالب ۲۰۱ محموله به ارزش ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار به مقصد شهر هرات بارگیری و صادر شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته هیچ گونه مرغ و اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم افغانستان از این گذرگاه به سوی این کشور صادر نشد.

رییس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: ۵۰ درصد مرغ منجمد صادر شده از کشتارگاه‌ها و بازار فروش خراسان رضوی، تهران و مازندران و ۵۰ درصد دیگر از سایر استانهای کشور تامین شده است.

وی افزود: همچنین امسال افزون بر ۲۸ تن انواع جگر، دل و سنگدان مرغ از طریق گذرگاه رسمی دوغارون به کشور افغانستان صادر شد.

آذریان ادامه داد: این میزان آلایش مرغ در قالب سه کامیون به ارزش دو میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال به افغانستان صادر شده و ۸۰ درصد آن از استان اصفهان به مقصد این کشور بارگیری شده است.

وی گفت: صادرات مرغ منجمد به کشورهای همجوار می‌تواند نقش قابل توجهی در جلوگیری از کاهش تولید داخلی و پیشگیری از ضرر تولیدکنندگان داشته باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.