رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو مشهد گفت: هیچ کمبودی در بازار قطعه و لوازم یدکی نداریم. این لوازم گران هست ولی کم نیست. لوازم یدکی برای ماشین های داخلی وجود دارد به وفور هم یافت می شود ولی برای یک ماشین خارجی نه با مشکلاتی مواجه هستیم.

لوازم یدکی کم نیست؛ گران است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: علیرضا اردکانی رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو مشهد در توضیح برخی لوازم یدکی تقلبی در بازار مشهد گفت: ما به هیچ وجه جنس تقلبی در بازار لوازم یدکی نداریم جنس غیر اصل وجود دارد چون اکثر اجناس خارجی که در بازار وجود دارد همه از چین وارد می شود. هر چند همین برندها هم بد و خوب دارد و حتی بعضی مواقع کیفیت های خوبی دارند که در کشورهای اروپایی استفاده می شود.

وی ادامه داد: برخی می گویند کیفیت جنس چینی پایین است، در حالیکه ما در بازار برندهای مختلف با کیفیت مختلف داریم منظورم این است که الزاما هر جنس چینی جنس بدی نیست.

اردکانی افزود: جنس از چین ارزان خریداری میشود واین جنس ارزان بی کیفیت است. مسئولان در گمرکات یا نماینده استاندارد وقتی می بیند جنس کیفیتی ندارد و خراب است چرا اجازه واردات می دهد. چرا وقتی استانداردهای لازم را پاس نمی کند باید وارد بازار شود.

وی در توضیح تولیدات لوازم یدکی داخلی بیان کرد: چند کارخانه لوازم یدکی در داخل کشور داریم کلی لوازمی چون دیسک، صفحه، رینگ و بخشی از لوازم یدکی موجود در بازار را تولید می کنند. هر چند متاسفانه هر ۱۰، پانزده روز یک بار قیمتهایشان را افزایش می دهند ولی عمده بازار لوازم یدکی در دست لوازم چینی است. البته هر دوی این بازار ها چه داخلی و چه خارجی از قیمت بالای ارز تبعیت می کنند.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی مشهد در پاسخ به این سئوال که آیا کمبود لوازم یدکی در بازار مشهد وجود دارد یا نه گفت: هیچ کمبودی در بازار قطعه و لوازم یدکی نداریم گران هست ولی کم نیست. لوازم یدکی برای ماشین های داخلی وجود دارد به وفور هم یافت می شود ولی برای یک ماشین خارجی با مشکلاتی مواجه هستیم که البته مربوط به بازار نیست این یک کالای خاص است.

وی در پاسخ به این سئوال که افزایش قیمت خودور تا چه میزان برقیمت لوازم یدکی تاثیر داشته است گفت: این افزایش قیمت لوازم یدکی است که برقیمت خودور تاثیر گذاشته است نه قیمت خودور بر افزایش قیمت لوازم یدکی چون سند یک ماشین که گران نمیشود. این لوازم تشکیل دهنده آن است که باعث گرانی آن است.

ولی دلیل اصلی گرانی های بازار لوازم یدکی را بعد از افزایش نرخ ارز و تحریم ها واسطه ها دانست و گفت: حضور دلالان در بازار باعث گرانی ها شده است وقتی مغازه دار گران بخرد بالطبع گران هم می فروشد.

اردکانی در توضیح عدم  مراجعه اتومبیل ها به مغازه های فروش لوازم یدکی گفت: متاسفانه در این چند ماهه که شیوع بیماری کرونامی گذرد مراجعه اتومبیل به مراکز فروش لوازم یدکی خیلی کم شده است. ما هر ساله بالغ بر چند هزار زائر و مسافر وارد مشهد می شدند. این در حالی است که امسال زائر چندانی به مشهد نیامد. همان تعدادی هم که به مشهد مسافرت کرده اند با خودور سواری نبوده است چون خدمات و اصطکاک ماشین خیلی زیاد شده است

وی در پایان در پیش بینی بازار لوازم یدکی گفت: در صورتی که سایه این بیماری منحوس از سرمان کم شود شاید بشود با حمایت های دولت کار برای این بازار انجام داد در غیر این صورت امیدی به بازار لوازم یدکی اتومبیل نیست.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.