گیلان -معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به شباهت راه های انتقال کرونا و آنفلوانزا، گفت: اگر اصول بهداشتی کرونایی رعایت شود، شاهد کاهش انتقال بیماری آنفلوانزا و کرونا خواهیم بود.

رعایت کرونا کاهش انتقال آنفلوانزا را به دنبال دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقلاز روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،دکتر آبتین حیدرزاده ، با بیان اینکه در آستانه فصل شیوع بیماری آنفلوانزا قرار داریم، اظهار کرد: آنفلوانزا هم مانند کرونا یک بیماری تنفسی است و شیوه های انتقال ویروس آنفلوانزا همان شیوه های کروناویروس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه وزارت بهداشت یک محموله از واکسن آنفلوانزا را خریداری و وارد کرده است، گفت: با توجه به سهم ۶۱ هزار واکسن گیلان، به ترتیب اولویت برای پرسنل بیمارستان هایی که محل بستری بیماران کرونایی و آنفلوانزا هستند، تزریق رایگان می شود.

حیدرزاده، دانشجویان و رزیدنت های بیمارستانی، نیروهای مسلح و انتظامی، جانبازان شیمیایی و مبتلایان به HIV(ایدز) را از دیگر گروه هایی دانست که واکسن آنفلوانزا را رایگان دریافت می کنند و متذکر شد: سایر گروه هایی که واکسن آنفلوانزا توسط پزشک برای آنان تجویز شده، می توانند واکسن را به نرخ دولتی خریداری کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، از راه اندازی سامانه سفیر سلامت خانواده از هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: افراد باید به این سامانه مراجعه و سفیر سلامت خانواده خود را معرفی کنند. از طریق تماس با این افراد گروه های پرخطر خانوارها شناسایی شده و حتما واکسن دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.