رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ مشهد گفت: تولید کم و حضور دلالان در بازار پکیج و رادیاتور باعث شد که اتحادیه با هماهنگی تعاونی ها تصمیماتی بگیرند بعد از بازدید از محل پکیج، با قیمت مصوب ومناسب به دست مصرف کننده واقعی برسانند تا بتوانند از این طریق دست دلالان را از این چرخه حذف کنند.

دست دلال در بازار پکیج و رادیاتور مشهد قطع شد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: شاهرخ فداکار رئیس اتحادیه شوفاژکاران مشهد در توضیح وضعیت حال حاضر بازار پکیج و رادیاتور بیان کرد: با توجه به تحریم هابر این صنف هم به مانند دیگر صنوف مشکلات زیادی را جهت واردات کالا ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه نوسانات شدید قیمت ارز تولید داخلی را با مشکل مواجه کرده است که بازار پکیج و رادیاتور که مستقیما با قیمت فلزات و واردات کالا در ارتباط بوده نیز از این قائده مستثنی نیست.

فداکار افزود: این وضعیت عرضه را با مشکل مواجه کرده است تا جایی که تولید  اصلا توانایی جوابگویی به بازار مصرف کننده را ندارد که این قضیه خود منجر به  افزایش قیمتی و چه بسا قیمت کاذب در بازار منجر شده است.

رئیس اتحادیه شوفاژ کاران مشهد اشاره کرد: ما هر ساله به  تعداد ۵۰ تا ۶۰ هزار پکیچ نیاز داریم این در حالی است که از ابتدای امسال کارخانجات فقط حدود ۱۰ درصد نیاز واقعی تولید پکیج را داشته اند و این قضیه خود باعث گرانی ۶۰ درصدی قیمت پکیج و افزایش قیمتی ۲۵۰ درصدی در قیمت رادیاتور فولادی و قیمت ۱۰۰ درصدی  در رادیاتور های آلومینیومی نسبت به زمان مشابه اش در سال قبل شود. ما در حال حاضر یک تقاضای ۷ برابری از سوی مصرف کنندگان  نسبت به تولید اندک پکیج در سال جاری داریم که با این وضعیت پیش بینی میشود نیاز مصرف کننده در شش ماه دوم سال یک نیاز ۱۰ برابری این میزان تولید را به وجود بیاورد.

وی گفت: تولید کم و حضور دلالان در بازار پکیج و رادیاتور باعث شد که اتحادیه با هماهنگی تعاونی ها تصمیماتی بگیرند بعد از بازدید از محل پکیج، با قیمت مصوب ومناسب به دست مصرف کننده واقعی برسانند تا بتوانند از این طریق دست دلالان را از این چرخه حذف کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.