مدیرعامل باشگاه استقلال که قصد خروج از کشور را داشت به دلیل به همراه داشتن مقدار زیادی ارز، در فرودگاه مورد بازجویی قرار گرفت.

بازجویی از مدیر عامل باشگاه استقلال در فرودگاه به‌ علت همراه داشتن بیش از حد ارز

به گزارش قدس آنلاین، احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال شب گذشته به همراه قیم معاون بین‌الملل باشگاه و دو نفر از همراهانش قصد سفر به قطر و اضافه شدن به اردوی استقلال را داشت.

ظاهرا مدیرعامل استقلال همراه خود مبلغ قابل توجهی دلار به همراه داشت که برای خروج آن از کشور مجوز نگرفته بود. به همین دلیل، او و دیگر افراد همراهش را به اتاق بازجویی بردند. پس از مدتی، سعادتمند با توضیح، وساطت و تعهد دادن راهی قطر شد، اما قیم معاون باشگاه تا ساعت 3:30 بامداد در فرودگاه به سر برد.

پلیس فرودگاه پس از وساطت و تعهد مدیرعامل استقلال بخشی از پول را مجوز می‌دهد که با خود به قطر ببرد، اما بقیه پول به تعزیرات تحویل داده می‌شود تا بررسی شود که ماجرای خروج این همه ارز از کشور چه بوده است.

طبق قوانین هر فرد حقیقی و حقوقی تا اندازه‌ای می‌تواند ارز به همراه داشته باشد و بیشتر از آن، نیاز به مجوز بانک مرکزی دارد، اما سعادتمند مجوز نگرفته بود و اقدام او به نوعی قاچاق ارز محسوب می‌شد.

مدیران باشگاه برای رهایی از این مشکل با یکی از اعضای هیئت مدیره تماس می‌گیرند، اما آیا بهتر نبود مدیرعامل استقلال قبل از سفر برای خروج ارز و راهکار آن هم مشورت می‌کرد؟ آیا مدیرعامل استقلال نمی‌دانسته برای خروج ارز از کشور باید مجوز بگیرد؟ آیا باشگاه مشاور حقوقی و بین الملل ندارد که جلوی این اتفاقات را بگیرد؟ چطور ممکن است که مدیرعامل باشگاهی مثل استقلال بدون توجه به قوانین حاکم بر کشور دست به چنین اقدامی بزند؟

هنوز مشخص نشده که دلیل همراه داشتن مبلغ دلار قابل توجه چه چیزی بوده است. ضمن اینکه، بانک‌های داخل کشور مشکلی برای حواله به کشورهایی چون قطر ندارند.

باید از وزارت ورزش و جوانان و هیئت مدیره استقلال پرسید که چطور مدیرعامل باشگاه دست به چنین ندانم‌کاری‌هایی می‌زند و حتی با الفبای قوانین آشنا نیست؟

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.